wie het weet mag het zeggen!!
Geplaatst: ma mei 11, 2009 11:18 pm
Nou dacht ik toch dat ik al aardig thuis was in de renault 4 materie wat bertreft ontstekingen
Maar wat ik nu tegengekomen ben is voor mij een raadsel, bij een 4TL met de 956 motor zit in het vacuumslangetje van de carburateur naar de stroomverdeler met een pijpje met een heel klein gaatje van 0,55 mm !
dit gaatje veroorzaakt leklucht maar waarvoor??
Heb inmiddels een 123-ontsteking gemonteerd en klakkeloos de vacuumslang (met gaatje) aangesloten, geen probleem want het gaatje zat dicht.
Maar bij een originele ontsteking is dit gaatje misschien wel noodzakelijk om de vacuumvervroeging goed te laten werken???? Rare constructie het gaatje zit in no time dicht lijkt mij.
mvrgr hans vooijs
Maar wat ik nu tegengekomen ben is voor mij een raadsel, bij een 4TL met de 956 motor zit in het vacuumslangetje van de carburateur naar de stroomverdeler met een pijpje met een heel klein gaatje van 0,55 mm !
dit gaatje veroorzaakt leklucht maar waarvoor??
Heb inmiddels een 123-ontsteking gemonteerd en klakkeloos de vacuumslang (met gaatje) aangesloten, geen probleem want het gaatje zat dicht.
Maar bij een originele ontsteking is dit gaatje misschien wel noodzakelijk om de vacuumvervroeging goed te laten werken???? Rare constructie het gaatje zit in no time dicht lijkt mij.
mvrgr hans vooijs