Koeling vraag

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 105398Bericht roberto »

Als de motor warm is borrelt er wat in het expansievat? m.a.w. bouwt hij druk op probeer het zelfde ook zonder thermostaat, draai voorzichtig de radiateur dop los en kijk of hij daar druk op bouwt schuimt ex. dan weet je of de koppaking stuk is, aantal km zeg niets hoogstens dat hij wat compressie heeft verloren maar daar kan hij nog jaren mee rijden.
kortom zoek de bron op, las je hoofdpijn heb dan neem je toch ook geen pilletje tegen spierpijn!
joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 105450Bericht joepes »

10 punten voor Brecht!
De Fan doet het inderdaad niet. de fan zelf wel als ik hem rechtstreeks aan sluit, maar niet via het thermocontact. nu nog checken of het contact het doet, of dat de contacten/draadjes de schuldigen zijn.
In ieder geval, werkt het allemaal weer nu. Beetje stom dat ik er vertrouwen in had dat die het wel zou doen... is al eens eerder probleem geweest.
groeten en bedankt allen!!
Joep
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 105465Bericht brecht »

wat je ook kan doen is een shortcut maken op het thermocontact voor de fan, die kan je b.v schakelen met een knop op je dasboard. Altijd zelf controle!

(werkt het beste in combinatie met een temperatuurmeter op je dash)

Overigens moet ik nog wel een thermocontact voor je hebben ook mocht het nodig zijn...
Plaats reactie