sproeiers voor de Zenith carburateur
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
sproeiers voor de Zenith carburateur
Hallo R4-ers
Na een beetje speurwerk is het zover heb een passende sproeier gemaakt voor de Zenith carburateurs van sproeier 90 t/m 118 oplopend met 2.
Waarschijnlijk heeft een GTL een sproeier nodig van 98 maar ik heb geen auto om te testen.
Omdat de 1108 cc motor het meest gangbaar is zoek ik een vrijwilliger voor de rollenbank om de juiste sproeiermaat te vinden.
Moet een standaard motor zijn met 95 euro en met standaard ontsteking.
Wil ik eventueel uitzoeken hoe we de (standaard) ontsteking moeten zetten met de hedendaagse benzine.
mvrgr. hans
Na een beetje speurwerk is het zover heb een passende sproeier gemaakt voor de Zenith carburateurs van sproeier 90 t/m 118 oplopend met 2.
Waarschijnlijk heeft een GTL een sproeier nodig van 98 maar ik heb geen auto om te testen.
Omdat de 1108 cc motor het meest gangbaar is zoek ik een vrijwilliger voor de rollenbank om de juiste sproeiermaat te vinden.
Moet een standaard motor zijn met 95 euro en met standaard ontsteking.
Wil ik eventueel uitzoeken hoe we de (standaard) ontsteking moeten zetten met de hedendaagse benzine.
mvrgr. hans
hans
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
geloof dat 98 over de sproeier maat gaat
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
sproeier
Hallo R4-ers
Ja met 98 bedoel ik de sproeiermaat maar dat is gokje wil eigenlijk een auto testen die het meest voorkomt in de club.
Dat is dacht ik de GTL met de 1108cc motor maar als het iets anders moet zijn laat maar horen!
Wil eigenlijk een optimale setting voor onze R4 vinden uitgaand van euro 95 benzine en een standaard ontsteking en dan kijken wat we kunnen doen om zuiniger en lekkerder te gaan rijden.
Kunnen we een universele sproeier maken voor de 1108cc motor en kunnen we dan de juiste instelling geven voor de ontsteking.
mvrgr hans
Ja met 98 bedoel ik de sproeiermaat maar dat is gokje wil eigenlijk een auto testen die het meest voorkomt in de club.
Dat is dacht ik de GTL met de 1108cc motor maar als het iets anders moet zijn laat maar horen!
Wil eigenlijk een optimale setting voor onze R4 vinden uitgaand van euro 95 benzine en een standaard ontsteking en dan kijken wat we kunnen doen om zuiniger en lekkerder te gaan rijden.
Kunnen we een universele sproeier maken voor de 1108cc motor en kunnen we dan de juiste instelling geven voor de ontsteking.
mvrgr hans
hans
zentih
heren,
Volgens Haynes (NL, blz 224 AANVULLING) zitten er 5 varianten van de 28IF carb op de 688-CIE motor (1100 cc)
De drie varianten die op de GTL zitten hebben alle een gelijke sproeierbezetting
Ze hebben alle drie de merkwaardige maat hoofdsproeier 91A
Ik heb een GTL, met de zenith 28F, standaard ontsteking met Velleman upgrade, en aan het einde van de maand eventueel tijd.
vr gr Fons
Volgens Haynes (NL, blz 224 AANVULLING) zitten er 5 varianten van de 28IF carb op de 688-CIE motor (1100 cc)
De drie varianten die op de GTL zitten hebben alle een gelijke sproeierbezetting
Ze hebben alle drie de merkwaardige maat hoofdsproeier 91A
Ik heb een GTL, met de zenith 28F, standaard ontsteking met Velleman upgrade, en aan het einde van de maand eventueel tijd.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
sproeier Zenith
Voor de 956cc is het geen probleem mijn vriendin heeft een 4TL uit 1992 daar heb ik de sproeier vergroot van 88(origineel) naar 92 dat is dus +5% groter. Dus het gat gaat van 0,88 mm naar 0,92 mm. (niet boren!)
Dat gaf een aanmerkelijke verbetering wat de ontsteking betreft moet ik hem weer ombouwen naar de originele ontsteking om te kunnen bepalen wat de ideale afstelling is, hoop binnenkort dat te doen.
Wat betreft de 1108cc de sproeier 91A heeft een gat van 0,91 en is dicht aan het uiteinde. De sproeier 92 die ik gebruik heeft dat niet maar dat vormt geen probleem. 91 + 5%=96,6 dus moeten we sproeier 98 nemen
Moet even kijken wanneer we een GTL gaan testen.
mvrgr hans
Dat gaf een aanmerkelijke verbetering wat de ontsteking betreft moet ik hem weer ombouwen naar de originele ontsteking om te kunnen bepalen wat de ideale afstelling is, hoop binnenkort dat te doen.
Wat betreft de 1108cc de sproeier 91A heeft een gat van 0,91 en is dicht aan het uiteinde. De sproeier 92 die ik gebruik heeft dat niet maar dat vormt geen probleem. 91 + 5%=96,6 dus moeten we sproeier 98 nemen
Moet even kijken wanneer we een GTL gaan testen.
mvrgr hans
hans
- Renault Classique
- Berichten: 384
- Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
- Locatie: Willemstad Curacao
Met 5 x GTL in het wagenpark en nog wat losse carburateurs in de onderdelenvoorraad moet het ter beschikking van de wetenschap stellen van een GTL geen probleem zijn.
Laat maar weten wanneer er iets gepland kan worden.
Laat maar weten wanneer er iets gepland kan worden.
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 188
- Lid geworden op: wo jan 07, 2009 2:14 pm
- Locatie: aalten
- Contacteer:
testen sproeiers
hallo R4-ers
Sorry, de laatste tijd erg druk geweest met het aardgas-project, ben druk met een onderzoek van benzine en dieselmotoren naar ombouw voor het rijden op aardgas en/of biogas.
De rollenbank is bezet met dit project waardoor het onderzoek naar de juiste sproeier voor de GTL een beetje stil ligt!
Moet even tijd vinden om een GTL te rollen, maar het gaat beslist plaats vinden zal ook nog kijken naar de ideale alstelling van de (standaard) ontsteking.
Binnenkort meer!!
mvrgr hans vooijs
Sorry, de laatste tijd erg druk geweest met het aardgas-project, ben druk met een onderzoek van benzine en dieselmotoren naar ombouw voor het rijden op aardgas en/of biogas.
De rollenbank is bezet met dit project waardoor het onderzoek naar de juiste sproeier voor de GTL een beetje stil ligt!
Moet even tijd vinden om een GTL te rollen, maar het gaat beslist plaats vinden zal ook nog kijken naar de ideale alstelling van de (standaard) ontsteking.
Binnenkort meer!!
mvrgr hans vooijs
hans