Achterbank in Belgische F4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

Achterbank in Belgische F4

Bericht: # 103648Bericht Barth »

Ik ben van plan, onder deskundige begeleiding, een achterbank in een belgische 2 zits r4F4 te bouwen ('t is een F4tje uit 1989). Daarna moet m'n Fje ingevoerd en gekeurd worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Waar moet ik rekening mee houden, en/of mag 't wel wat zijn de bevestigingspunten van de gordels moeten het 2punts of 3 punts gordels zijn enz. enz. Wie kan mij helpen?
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
RobR4
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 4:11 pm
Locatie: Ospel

invoer

Bericht: # 103667Bericht RobR4 »

Barth, wat staat er op jou belgiese papieren?
Auto voor dubbel gebruik?
Als dat er niet opstaat heb je een probleem om hem op "geel" kenteken te krijgen.
Groeten Rob.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 103680Bericht ap »

Het kan maar:

Er zitten in een bestel f4 geen bevestigingen voor gordels dus die zullen erin gelast moeten worden.

De bank op zich kun je net zo monteren als bij een "gewone" 4.

Als je eerst de auto op NL kenteken zet en daarna de bank monteert kan de rdw nergens over zeuren en na tijd ga je heen voor een aanpassing van het kenteken van 2 naar 4 zits.
Dat gaat veel makkelijker dan met de bank erin naar de rdw.
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

op de papieren staat

Bericht: # 103690Bericht Barth »

Lichte vrachtwagen staat op de belgische papieren.
Maar als ik 'm na het verbouwen laat keuren is het toch net als een herkeuring op nieuwe voorwaarden (zoals je een busje laat ombouwen naar dubbele cabine).

Als ik 'm eerst invoer en laat keuren als 2 persoons moet ik 'm toch opnieuw laten keuren als ik 4 persoons op het kenteken wil laten zetten... of....

Er worden waarschijnlijk gordelpunten uit een F6 ingelast.
Helaas sinds kort R4 loos
Gebruikersavatar
RobR4
Berichten: 89
Lid geworden op: ma jun 18, 2007 4:11 pm
Locatie: Ospel

4

Bericht: # 103691Bericht RobR4 »

Ik heb mijn rodeo ook ingevoerd, op het kenteken stond ook bedrijfswagen.
Ze deden dat niet omzetten, kon niet werd gezegd.
Nu heb ik de rdw gebeld tot 3 keer toe, en iedere keer een ander verhaal maar tot nu toe nog nul op mijn request.
Nu ben ben ik met de renault dealer bezig maar dat schiet ook niet op.

Rob.
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Bericht: # 103720Bericht ap »

je kan er ook gewoon een bankje in zetten en afwachten wat er gebeurt bij de keuring
Gebruikersavatar
Barth
Berichten: 101
Lid geworden op: wo okt 24, 2007 9:25 pm
Locatie: Munstergeleen

gewoon er in zetten, maar dan niet verzekerd.

Bericht: # 105424Bericht Barth »

Als ik dan personen op die achterbank ga zetten zijn deze niet verzekerd. Je kunt ook een bekeuring krijgen als je een achterbank hebt, en je maar voor 2 personen op kenteken hebt staan.

Heb inmiddels ingevoerd en de RDW ging inderdaad moeilijk doen. Nu staat die als 2 persoons op het kenteken. Ik moest een CVO verklaring hebben. Die zou je moeten krijgen bij de importeur van Renault.
Deze heb ik gebeld en ze vroegen alleen om kopietjes van het kentekenbewijs deel 1 en 2 ofzo. 't Klonk alsof het een hele normale vraag was/is....
Effe oppe papieren wachten (want die zijn nog in aantocht) en dan eens kijken wat de importeur zegt/stuurt/doet.....
Helaas sinds kort R4 loos
Plaats reactie