probleem met r4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Buelltje
Berichten: 4
Lid geworden op: vr jan 09, 2009 6:52 pm
Locatie: AALST

probleem met r4

Bericht: # 103468Bericht Buelltje »

Ik rij nu drie maand met mijn r4tje,en er beginnen zich rare dingen voor te doen. Het gaat om het volgende: richtingaanwijzers werken plots niet meer als ik lichten doe branden,verwarming ook al niet. (werkt ongeveer 30 sec) Als ik verwarming aandoe gaat dashboardverlichting branden. Als ik lichten doe branden slaat de benzinemeter helemaal naar rechts.als ik achterruitontdooiing aandoe gaat het lampje van groot licht branden, hetzelfde met mistlicht. ect ect. Kan iemand mij helpen aub ? Groetjes uit Belgie.

BUELLTJE
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Bericht: # 103473Bericht roberto »

Waarschijnlijk heeft de auto een massa probleem, als je de motorkap open doe dan zie je links en rechts op de voorkant van het binnenscherm (bij de lampen)massa draden geschroefd deze schoonmaken en weer monteren zo ook andere massa punten bv op de knipperlichtenmaak ook alle zekeringen schoon ook waar ze tussen geklemd zitten, daar is het waar je het moet zoeken de massa aansluitingen
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 103485Bericht Mark4GTL »

1e suggestie
controleer de massa en overige stekkers van je display

heb soortgelijk probleem, grootste kans van slagen is de stekkers & massa daar te zoeken.

als het dan niet is opgelost verder gaan met zekeringenkastje en vervolgens de overige massa`s en stekkers
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 103496Bericht jbeekmann »

Het maken van een goede massakabel (zo'n platte geweven) tussen bak, chassis en accu kan ook een hoop schelen. Standaard is dat een beetje prutswerk.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie