Pagina 1 van 2

Foto handleiding voor het bouwen van een F6 pickup

Geplaatst: za jan 31, 2009 8:37 pm
door roberto
Voor de handige doe het zelver onder ons heb ik wat foto's gemaakt van de een f6 pickup waar ik van de week aan begonnen ben misschien wel handig als je er ook een wil bouwen, ik maak hem geheel van plaatstaal.
Alle balken worden nieuw 2mm dik met extra tussenschotten in de balken voor een stugger weggedrag

http://renault4.weebly.com/f6-pickup.html

Geplaatst: za jan 31, 2009 9:08 pm
door R4F6GTX Automaat
Dit plan had ik ook al langer maar nog steeds geen tijd voor om aan te beginnen... heb ook zoveel projecten dat ik minstens 1000 jaar oud moet worden

kijk uit dat de boel niet scheurt met je 2 mm

Geplaatst: zo feb 01, 2009 1:53 pm
door GijSsie
zozo daar zit al wat werk in :) . Het is een leuk idee... maar denk je dat bij de RDW geregeld krijgt met kenteken?
Die balken vernieuwen das 1 maar waarom verdikken met 2mm plaat? Dat heeft toch vrij weinig met het weggedrag te maken?? Dacht je dan een gewoon chassis meeveert??

Btw je hebt wel een mooie garage voor dit soort karweitjes!!! Veel suc6 ermee!

Geplaatst: zo feb 01, 2009 2:24 pm
door roberto
Elke auto tordeerd ook een chassis als hij dit niet zou doen dan zou hij gaan breken of scheuren, omdat ik de achterkant van de f6 verwijderd heb, wordt het torderen wat meer om dit op te vangen maak ik de achterste dwarsbalk breder (tevens ook voor de bevestiging van de cabine) en vernieuw ik de complete chassisbalken met plaatstaal van 2mm daarin extra tussen schotten, de achterste balken waar de achterwielen op bevestigd zijn, bij de f6 heeft renault maar een stuk ijzer gelast om daarop vervolgens de bumper te monteren dit uit economische overweging deze balken worden +/- 10cm langer, wat nog in de pen zit zijn achter de torsievering helemaal verwijderen en luchtvering.

Dit zijn de richtlijnen van het RDW
De oorspronkelijke dragende constructie is gehandhaafd
Bij voertuigen met een dragend chassis, waarop een afwijkende carrosserie is aangebracht verandert niet altijd de identiteit. Als het chassis en de aandrijving bij elkaar horen, wordt de identiteit gehandhaafd.
De RDW beoordeelt de wijziging in dit geval aan de hand van de technische eisen die golden ten tijde van de datum eerste toelating van het oorspronkelijke voertuig.

Als de RDW de wijziging goedkeurt, behoudt het voertuig zijn kenteken. Wel past de RDW dan de typeaanduiding op het kentekenbewijs aan.

Echter, als ook de aandrijving met één of meer onderdelen uit andere voertuigen is aangepast dan krijgt het voertuig een nieuwe identiteit, het moet opnieuw worden toegelaten en krijgt na goedkeuring een nieuw kenteken. Het voertuig valt in dit geval onder de regeling toelatingseisen individuele goedkeuring en moet daarmee voldoen aan de huidige toelatingseisen.

Geplaatst: zo feb 01, 2009 4:41 pm
door ap
waarom heb je niet gewoon de bovenkant van de f6 erafgezaagd??

Geplaatst: zo feb 01, 2009 4:44 pm
door roberto
Dan kreeg ik niet het model wat ik in gedachten had

Geplaatst: zo feb 01, 2009 4:53 pm
door roberto
R4F6GTX Automaat schreef:Dit plan had ik ook al langer maar nog steeds geen tijd voor om aan te beginnen... heb ook zoveel projecten dat ik minstens 1000 jaar oud moet worden

kijk uit dat de boel niet scheurt met je 2 mm
Ja Paul dat is helaas het probleem we hebben maar twee handen en 24 uur per dag.

Geplaatst: ma feb 02, 2009 10:21 am
door Willem de Zwijger
Leuk project man. Veeeel werk!

Geplaatst: di feb 10, 2009 3:35 pm
door jbeekmann
Dit is inderdaad wel wat mooier dan er domweg een vlakke plaat inzetten!
Afbeelding

Wat doe je hier eigenlijk? Stralen?
Afbeelding

Geplaatst: di feb 10, 2009 6:42 pm
door roberto
Ja vond dit iets meer hebben je bent dan toch bezig, ik zandstraal de rondingen en dan vul ik het geheel met behulp van een kleine brander met tin dan blijft alles metaal en de rondingen kun je mooi schuren

Geplaatst: di feb 10, 2009 6:46 pm
door GijSsie
dat vertinnen is interessant!! laat even weten of het goed lukt, is wel leuk spul. Niet te warm stoken he anders krijg je echt een hele aparte creatie.

Geplaatst: di feb 10, 2009 7:06 pm
door roberto
Als het gelukt is laat ik het weten, moet de juiste tin-lood verhouding zien te vinden

Geplaatst: di feb 10, 2009 7:40 pm
door GijSsie
Je kan toch gewoon van die tinhompen kopen? Die verwarm je dan met de brander en smeer je op je plaatwerk... werkt ook goed tegen de roestvorming van de lasnaden.

Geplaatst: di feb 10, 2009 7:45 pm
door roberto
Het moet volgens mij wel samen smelten(hechten) met het metaal anders valt het er zo weer af ,bv als je een koperen pijp vertint dat wilde ik bereiken maar dan wel dikker

Geplaatst: di feb 10, 2009 7:50 pm
door GijSsie
Ik snap je bedoeling, maar daar zijn producten voor op de markt. Zie deze link bijvoorbeeld: klik hier Je kan het waarschijnlijk ook halen bij een goede automaterialen zaak.