Pagina 1 van 1
Geplaatst: di nov 12, 2002 11:15 pm
door Ron
Die zitten meestal gelijmd. Bij mijn F6 zit hij dus met een bout door de ruit heen als ik het goed interpreteer. Niets aan de hand. Losschroeven is het devies, maar nu draait hij mee. Ik kan hem aan de andere kant niet tegenhouden want daar zit de andere ruit voor. Moet ik nou de hele ruiten-constellatie d'r uit gaan halen met die drie klemmetjes of is er een andere oplossing?
Geplaatst: wo nov 13, 2002 12:58 pm
door jbeekmann
waarom moeten ze los dan?
Geplaatst: do nov 14, 2002 8:52 pm
door Willem de Zwijger
Welk jaar is die van jou Ron ? Ik ken de F6 van 84 en 85 en in beide gevallen zit dat geplakt.
Geplaatst: do nov 14, 2002 9:12 pm
door Ron
85 geloof ik.
Kenteken begint met PK.
Niemand een gat in z'n ruitjes dan?
En ze moeten los om de boel goed te ontmossen.
Ik weet dat je met een beetje forceren het schuifje over de rand moet kunnen krijgen maar ik heb vaak pech. Probeer ik dus maar even niet. Kom net 3 millimeter tekort.
Geplaatst: do nov 14, 2002 9:15 pm
door Ron
Bout is niet een zeskant, maar gewoon een mooie irritante gladde rondkant.
Zoiets als de slotbouten in je bumper, maar dan zonder slot waarschijnlijk want hij draait mee.
Geplaatst: do nov 14, 2002 9:59 pm
door Folkert
Volgens mij zijn wagens met PK in het kenteken van 86...
Geplaatst: do nov 14, 2002 10:29 pm
door Goof
04-86 om precies te zijn
check maar ff...
http://www.hektra.nl/info/sidecode4.htm
Geplaatst: vr nov 15, 2002 5:57 pm
door Willem de Zwijger
Ontmossen is natuurlijk een heerlijke bezigheid. Maar ik doe dat toch liever met ijzerdraad of zoiets dan de ruit te gaan slopen. Ik heb eens gehad dat dat vastgelijmde schuifblokje (84-er) los ging en dan heb je een ruit die er te makkelijk uitgaat en dan weet je niet welke lijm je moet gebruiken en je doet dus niks en dan heb je minder mos maar toch weinig plezier.
Geplaatst: za nov 16, 2002 1:14 pm
door Leander
de sluiting van de schuifruiten zijn inderdaad mogelijk met gat in de ruit of gelijmd. De meeste zijn af fabriek gelijmd (de auto´s die nog bestaan tenminste). Eerder kwam het echter nogal eens voor dat de lijmlaag los liet ( heeft bij de 5 met uitklapbare zijruiten nogal wat ruiten en krassen gekost) en dan werden de ruiten, als ze te krijgen waren, vervangen voor de uitvoering met gat. Dit is een beetje steviger. Het nadeel is inderdaad dat die krengen muurvast gaan zitten, maar soms kun je net een punttang op de kop zetten van de bout en hem zo nog lo halen. Wil dit niet: eruit met die ruit.
Geplaatst: za nov 16, 2002 10:53 pm
door schoapke
Had eerst een ruit met een gat, maar dan zonder klemmetje. Dat kreeg ik er los bij (lekker handig), maar gelukkig had Moaske z'n complete deur vervangen en zie daar; ruitje over. Maar alle klemmetjes die ik ooit ben tegen gekomen 9dat waren er nu ook niet zoveel) kon je gewoon opzij draaien om de ruit er makkelijk uit te pakken. liefde, beleid en bemoedigend toespreken?????
Geplaatst: di nov 26, 2002 1:37 am
door Moaske
Zo is dat schoapke !

En dan lekker op tafel leggen om da kreng d'r af te hijsteren...