Schuifruitklemmetjes...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Die zitten meestal gelijmd. Bij mijn F6 zit hij dus met een bout door de ruit heen als ik het goed interpreteer. Niets aan de hand. Losschroeven is het devies, maar nu draait hij mee. Ik kan hem aan de andere kant niet tegenhouden want daar zit de andere ruit voor. Moet ik nou de hele ruiten-constellatie d'r uit gaan halen met die drie klemmetjes of is er een andere oplossing?
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ontmossen is natuurlijk een heerlijke bezigheid. Maar ik doe dat toch liever met ijzerdraad of zoiets dan de ruit te gaan slopen. Ik heb eens gehad dat dat vastgelijmde schuifblokje (84-er) los ging en dan heb je een ruit die er te makkelijk uitgaat en dan weet je niet welke lijm je moet gebruiken en je doet dus niks en dan heb je minder mos maar toch weinig plezier.
de sluiting van de schuifruiten zijn inderdaad mogelijk met gat in de ruit of gelijmd. De meeste zijn af fabriek gelijmd (de auto´s die nog bestaan tenminste). Eerder kwam het echter nogal eens voor dat de lijmlaag los liet ( heeft bij de 5 met uitklapbare zijruiten nogal wat ruiten en krassen gekost) en dan werden de ruiten, als ze te krijgen waren, vervangen voor de uitvoering met gat. Dit is een beetje steviger. Het nadeel is inderdaad dat die krengen muurvast gaan zitten, maar soms kun je net een punttang op de kop zetten van de bout en hem zo nog lo halen. Wil dit niet: eruit met die ruit.
Had eerst een ruit met een gat, maar dan zonder klemmetje. Dat kreeg ik er los bij (lekker handig), maar gelukkig had Moaske z'n complete deur vervangen en zie daar; ruitje over. Maar alle klemmetjes die ik ooit ben tegen gekomen 9dat waren er nu ook niet zoveel) kon je gewoon opzij draaien om de ruit er makkelijk uit te pakken. liefde, beleid en bemoedigend toespreken?????
Zo is dat schoapke !
En dan lekker op tafel leggen om da kreng d'r af te hijsteren...
En dan lekker op tafel leggen om da kreng d'r af te hijsteren...
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas...