Schuifruitklemmetjes...

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11456Bericht Ron »

Die zitten meestal gelijmd. Bij mijn F6 zit hij dus met een bout door de ruit heen als ik het goed interpreteer. Niets aan de hand. Losschroeven is het devies, maar nu draait hij mee. Ik kan hem aan de andere kant niet tegenhouden want daar zit de andere ruit voor. Moet ik nou de hele ruiten-constellatie d'r uit gaan halen met die drie klemmetjes of is er een andere oplossing?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 11464Bericht jbeekmann »

waarom moeten ze los dan?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11486Bericht Willem de Zwijger »

Welk jaar is die van jou Ron ? Ik ken de F6 van 84 en 85 en in beide gevallen zit dat geplakt.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11489Bericht Ron »

85 geloof ik.
Kenteken begint met PK.
Niemand een gat in z'n ruitjes dan?
En ze moeten los om de boel goed te ontmossen.
Ik weet dat je met een beetje forceren het schuifje over de rand moet kunnen krijgen maar ik heb vaak pech. Probeer ik dus maar even niet. Kom net 3 millimeter tekort.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 11490Bericht Ron »

Bout is niet een zeskant, maar gewoon een mooie irritante gladde rondkant.
Zoiets als de slotbouten in je bumper, maar dan zonder slot waarschijnlijk want hij draait mee.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 11493Bericht Folkert »

Volgens mij zijn wagens met PK in het kenteken van 86...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 11496Bericht Goof »

04-86 om precies te zijn
check maar ff...

http://www.hektra.nl/info/sidecode4.htm
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 11509Bericht Willem de Zwijger »

Ontmossen is natuurlijk een heerlijke bezigheid. Maar ik doe dat toch liever met ijzerdraad of zoiets dan de ruit te gaan slopen. Ik heb eens gehad dat dat vastgelijmde schuifblokje (84-er) los ging en dan heb je een ruit die er te makkelijk uitgaat en dan weet je niet welke lijm je moet gebruiken en je doet dus niks en dan heb je minder mos maar toch weinig plezier.
Leander
Berichten: 20
Lid geworden op: wo okt 30, 2002 2:00 am
Locatie: Smilde

Bericht: # 11527Bericht Leander »

de sluiting van de schuifruiten zijn inderdaad mogelijk met gat in de ruit of gelijmd. De meeste zijn af fabriek gelijmd (de auto´s die nog bestaan tenminste). Eerder kwam het echter nogal eens voor dat de lijmlaag los liet ( heeft bij de 5 met uitklapbare zijruiten nogal wat ruiten en krassen gekost) en dan werden de ruiten, als ze te krijgen waren, vervangen voor de uitvoering met gat. Dit is een beetje steviger. Het nadeel is inderdaad dat die krengen muurvast gaan zitten, maar soms kun je net een punttang op de kop zetten van de bout en hem zo nog lo halen. Wil dit niet: eruit met die ruit.
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 11535Bericht schoapke »

Had eerst een ruit met een gat, maar dan zonder klemmetje. Dat kreeg ik er los bij (lekker handig), maar gelukkig had Moaske z'n complete deur vervangen en zie daar; ruitje over. Maar alle klemmetjes die ik ooit ben tegen gekomen 9dat waren er nu ook niet zoveel) kon je gewoon opzij draaien om de ruit er makkelijk uit te pakken. liefde, beleid en bemoedigend toespreken?????
Moaske
Berichten: 286
Lid geworden op: ma jun 03, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht: # 11880Bericht Moaske »

Zo is dat schoapke ! :grin:
En dan lekker op tafel leggen om da kreng d'r af te hijsteren...
Moaske's web-log
Sinds zomer 2004 een in nederland geïntegreerde belg...: Legergroene F4 combi 1108cc, bestuurd door een sentimentele dwaas... ;)
Plaats reactie