Pagina 1 van 1

Stekker tellerhuis Alpine

Geplaatst: vr jan 23, 2009 2:00 pm
door Daan
Vraagje aan eenieder met een Alpine tellerhuis (Jansan Cees Dick?)

Op de originele stekker voor de standaard tellers (blokje van 9 en 8 draden)) ontbreken er 2 (en 1) contactjes/draadjes (nummer 2+3 en 3 als ik het goed heb). Hier kunnen extra dingen worden aangesloten, zoals bv een toerenteller.
Mijn vraag nu, ook de metalen connectors/schuifklemmetjes ontbreken in de stekker, hoe los ik dat op?

Moet ik die klemmetjes uit een extra stekker slopen en inbouwen of is er iets bij de electronica/auto handel iets universeels te krijgen wat bijna plug en play is?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

Klopt het dat je bij het inbouwen van de Alpine teller ook een stukje van de linker ontwasemingspijp moet verwijderen omdat de teller breder is? En hoe hebben jullie dat opgelost?
Er van uitgaande dat de andere teller binnen de originele zwarte afdekkap geplaatst wordt (de schakelaars moeten daardoor wijken)

Geplaatst: zo jan 25, 2009 2:40 pm
door Willem de Zwijger
Je kunt extra klemmetjes in de multistekker zetten. In de standaardtellerpartij kun je zo makkelijk het groene lampje voor het dimlicht erbij krijgen.
Ik heb wel zo'n Alpineteller liggen met een aangepast dashboard, heb ik nooit ingebouwd vanwege de nog niet opgeloste schakelaar puzzel en ontbrekende temperatuursensor. Ik wist niet dat daarvoor die luchtpijperij aangepast zou moeten worden.

Geplaatst: zo jan 25, 2009 5:15 pm
door Daan
de schakelaar puzzel is echt niet zo ingewikkeld hoor! ;) (tis maar een puzzel van 9+8= 17 stukjes :P)
Ik zal je de oplossing sturen binnenkort :D

maar waar kan ik dus die klemmetjes(los) krijgen?

Willem heb je misschieneen kiekje voor me van je 'bijna ingebouwde' alpine-teller in bestaande dashboard?

Geplaatst: ma jan 26, 2009 9:48 am
door Willem de Zwijger
Ik heb destijds klemmetjes gekocht bij Harry Velthuis dacht ik.
De aanpassing aan het dashboard: als ik tijd heb maak ik een foto, het komt erop neer dat je die 4 gaten onder elkaar voor de schakelaars helemaal wegsloopt.