Verplaatsen handrem iemand een idee
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
kouwgom,
maar nog heldere ideeen?
maar nog heldere ideeen?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
gewoon simpel?
passen, meten, slijpen & lassen
passen, meten, slijpen & lassen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Voorwielhandrem is voor ouderwetse (t)rommelremmen, voor schijfremmen moet je daar een speciaal handremdingetje bij hebben wat deze (na 1983GTL) R4 niet heeft omdat deze standaard aan de voorkant schijfremmen heeft; dat is al een enorme vooruitgang op de oudere modellen die (t)rommelremmen rondom hebben. Wil je dan toch op de schijfremmen een handrem hebben word je aangewezen op de prul van een Eend of zo.... en om je auto te upgraden naar trommelremmen of ander-merk-spul is nou niet zo'n best idee.... net zoals je electrisch idee....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Handrem
heren.
je kunt de handrembediening op een willekurige (handzame, gewenst plaats zetten).
Je moet de handremkabels (en het verbindingstukje) laten zitten. De rest kan ergens anders worden gemonteerd.
De bediening van de kabels (verbonden door dat tussenstuk) moet je regelen via een strekstang (als je de bediening alleen maar recht vooruit verplaatst, of met een derde flexibele kabel (zoals de rem kabel). Je hoeft dan niets aan de bediening te veranderen!
Een plaats links naast de bestuurderstoel lijkt mij een goede optie
vr gr Fons
ps. een electrische bediening mag volgens mij (en de APK) niet. De handrem is een mechaniche noodrem (stamt uit de tijd dat men weinig vertrouwen had in hydrauliek)
je kunt de handrembediening op een willekurige (handzame, gewenst plaats zetten).
Je moet de handremkabels (en het verbindingstukje) laten zitten. De rest kan ergens anders worden gemonteerd.
De bediening van de kabels (verbonden door dat tussenstuk) moet je regelen via een strekstang (als je de bediening alleen maar recht vooruit verplaatst, of met een derde flexibele kabel (zoals de rem kabel). Je hoeft dan niets aan de bediening te veranderen!
Een plaats links naast de bestuurderstoel lijkt mij een goede optie
vr gr Fons
ps. een electrische bediening mag volgens mij (en de APK) niet. De handrem is een mechaniche noodrem (stamt uit de tijd dat men weinig vertrouwen had in hydrauliek)
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Hoi Fons,
Dat klopt volgens mij idd maar tegenwoordig hebben toch heel veel auto's een elektrich (mechanische) manier om de handrem via een servomotor te bedienen. Type's als Citroen C4 en 5, Audi A8, Ford Focus etc.
Maar je hebt wel een punt; geen accu is dus geen handrem. Geen idee hoe dat nu eigenlijk zit.
Dat klopt volgens mij idd maar tegenwoordig hebben toch heel veel auto's een elektrich (mechanische) manier om de handrem via een servomotor te bedienen. Type's als Citroen C4 en 5, Audi A8, Ford Focus etc.
Maar je hebt wel een punt; geen accu is dus geen handrem. Geen idee hoe dat nu eigenlijk zit.
denk dat ik um misschien dan toch een eind naar links verzet. als er dan nog wel ruimte is tussen de bank en de deurbak
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, de handrem is te verplaatsen naar links onder het stuur... ik heb nu 5 jaar een bankje voorin (sinds vorig jaar van leer) en het kost wel wat..
een oude handrem hefboom zoals die voor de handrem op de voorwielen, en twee lange handremkabels... ik heb de mijne toen gekocht bij remkaflex in alkmaar, en ze waren toen iets van E40,- per stuk... je willen dan het verschil tussen binnen en buiten weten, en de lengte, ik geloof dat het was 362/344 cm maar een centimetertje meer slag kan geen kwaad... de hefboom was op de sloop in oudehaske E5.- en kan gewoon op de originele plaats gemonteerd worden... (d'r zit wat kit over de (getapte)gaten) iemand die goed is in het stellen van remmen kan wel van pas komen, en het monteren is niet echt eenvoudig...., maar het kan... bij het vervangen van de startmotor moet die hefboom wel ff weg, en over het bankje.... ik vond de achterbank wat zacht, dus heb ik die opgevuld met schuimrubber.. nou ja goed 't is nieteens zoveel werk hoor...en die kabels gaan heel lang mee... de R6 hefboom komt qua kabels waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde neer, en past waarschijnlijk rechts onder het stuur, maar daarvoor moet je wel lang zoeken denk ik...
Groetjes Rishi...
een oude handrem hefboom zoals die voor de handrem op de voorwielen, en twee lange handremkabels... ik heb de mijne toen gekocht bij remkaflex in alkmaar, en ze waren toen iets van E40,- per stuk... je willen dan het verschil tussen binnen en buiten weten, en de lengte, ik geloof dat het was 362/344 cm maar een centimetertje meer slag kan geen kwaad... de hefboom was op de sloop in oudehaske E5.- en kan gewoon op de originele plaats gemonteerd worden... (d'r zit wat kit over de (getapte)gaten) iemand die goed is in het stellen van remmen kan wel van pas komen, en het monteren is niet echt eenvoudig...., maar het kan... bij het vervangen van de startmotor moet die hefboom wel ff weg, en over het bankje.... ik vond de achterbank wat zacht, dus heb ik die opgevuld met schuimrubber.. nou ja goed 't is nieteens zoveel werk hoor...en die kabels gaan heel lang mee... de R6 hefboom komt qua kabels waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde neer, en past waarschijnlijk rechts onder het stuur, maar daarvoor moet je wel lang zoeken denk ik...
Groetjes Rishi...
kijk dat geeft ook weer hoop natuurlijk. De hefboom op de balk was eigenlijk wel een "hekelpunt" ivm met toegankelijkheid van de startmotor idd.
Heb al vroeg bij paulio geleerd dat dat vloeken en tieren is bij een 850 met handremmen voor.
Maar aan de andere kant; hoevaak moet de startmotor er uit
Heb al vroeg bij paulio geleerd dat dat vloeken en tieren is bij een 850 met handremmen voor.
Maar aan de andere kant; hoevaak moet de startmotor er uit
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 92
- Lid geworden op: wo jul 28, 2004 2:00 am
- Locatie: Oudenburg - België