Winter/zomer-knop?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Winter/zomer-knop?
Een tijdje geleden hoorde ik een verhaal van iemand die in oude Lada rondreed. Die auto bleek een aparte Zomer en Winter-stand te hebben. Ik, technisch heel beperkt onderlegd, vroeg mij af of de R4 ook die mogelijkheid heeft.
Wie o wie weet hier meer van?
Groeten, Henrieke
Wie o wie weet hier meer van?
Groeten, Henrieke
Een knop ken ik niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat die doet! Wat bij een 4 wel kan is je inlaatlucht voorverwarmen en je radiator een winters karakter geven.
Het eerste kan door de luchtinlaat (dikke slang die uit je luchtfilter komt) op je uitlaat te richten. (met een beetje geluk zit het originele koppelstuk nog op je uitlaat)
Voor het tweede bestaan speciale afdekkleedjes die een deel van je radiator afdekken. hierdoor krijgt hij minder rijwind koeling en blijft je moor op temperatuur.
Voor beide geld echter dat ik ze nog nooit heb toegepast en wel altijd ben blijven rijden in de winter. Ik denk dat het bij ons niet koud genoeg wordt om dat nodig te maken. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
Het eerste kan door de luchtinlaat (dikke slang die uit je luchtfilter komt) op je uitlaat te richten. (met een beetje geluk zit het originele koppelstuk nog op je uitlaat)
Voor het tweede bestaan speciale afdekkleedjes die een deel van je radiator afdekken. hierdoor krijgt hij minder rijwind koeling en blijft je moor op temperatuur.
Voor beide geld echter dat ik ze nog nooit heb toegepast en wel altijd ben blijven rijden in de winter. Ik denk dat het bij ons niet koud genoeg wordt om dat nodig te maken. Maar proberen kan geen kwaad natuurlijk.
er zijn er ook bij die aan de zijkant van het filterhuis een schuifje hebben die door middel van een vleugelmoer te verzetten zijn in zomer of winter standHanz schreef:er zijn ook luchtfilterhuizen die je een kwartslag kan draaien zodat de ingang min of meer boven de uitlaat komt
die huizen hebben dan weer geen slang maar een pijp die naar beneden wijst
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
ik zet wel iedere winter m`n luchtfilterstand om.
het schermpje voor de radiator en achter de grille gebruik ik alleen met sneeuw/vorst
heeft dan zeker z`n voordelen
het schermpje voor de radiator en achter de grille gebruik ik alleen met sneeuw/vorst
heeft dan zeker z`n voordelen
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Meestal ben ik te laat met het omzetten van het luchtfilter, als het dan wat vochtig is en net boven het vriespunt ga je het beleven. Bevroren carburateur, je auto gaat steeds slomer tot hij niet meer wil. Dan kun je langs de weg wachten tot door de motorwarmte het ijs weer dooit in je venturi en kun je weer verder totdat...... Deze keer was ik op tijd
psies, zonder radiatorafdekking krijg je het zelf niet echt warm, maar ook belangrijk: je motor heeft het niet warm genoeg om optimaal te draaien.
Stukje karton (origineel ook geleverd) of een (optioneel) rubbel lappie. Die zijn volgens mij in het magazijn nog wel verkrijgbaar.
Stukje karton (origineel ook geleverd) of een (optioneel) rubbel lappie. Die zijn volgens mij in het magazijn nog wel verkrijgbaar.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Boerammetje
- Berichten: 1534
- Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
- Locatie: Utrecht
- Contacteer: