Pagina 1 van 1
co uitstoot en afgekeurd
Geplaatst: za nov 22, 2008 12:36 pm
door lies1975
hej allemaal, mijn autootje is afgekeurd wegens te hoge co uitstoot,het dubbele van de toegelaten waarde (belgium) kan er iets aan gedaan worden????
r4'tje van '87 - 1100
merci voor de tips en advies
grtjs
Geplaatst: za nov 22, 2008 5:09 pm
door Mark4GTL
onststeking vervangen (contactpunten, verdelerkap, bougiekabesl)
bougies vervangen
onsteking afstellen
nieuw luchtfilter
Geplaatst: za nov 22, 2008 8:17 pm
door R4F6GTX Automaat
of het stelschroefke van de carburateur (bijna) helemaal dichtdraaien...
CO
Geplaatst: zo nov 23, 2008 2:17 am
door RVIER
als R4 automaat
en en nieuwe luchtfilterelement!
en flik stuk volgas rijden zodat alles een beetje schoon brand
als dat allemaal niet werkt (nu wordt het meer werk)
onsteking controleren
bougies afstelllen
kleppen stellen
vr gr Fons
Geplaatst: vr nov 28, 2008 1:12 am
door RenateR6
Hallo, het is niet onbelangrijk om de goede volgorde aan te houden als het om afstellen gaat.
1. kleppen stellen.
2. ontsteking afstellen.
3. carburateur afstellen.
Met deze volgorde ga ik uit van nieuwe/goede bougies, idem puntjes, verdeler en rotor. Verder moet ik uit kunnen gaan van goede kabels (bougies en bobine) en een correct werkende bobine.
Ook niet geheel onbelangrijk is een eventueel later aangelegde/aanwezige benzine filter dat die schoon is.
Greetzz Renate.
Geplaatst: vr nov 28, 2008 11:40 am
door Le Car
Is het eerst niet handig te weten wat de waarde is?
Bij veel apk-keuringen in Nedeland kijken ze soms ook naar de waarden voor jongere auto's.
Gewoon co schroefje eerst eens dicht draaien en dan weer meten.
Als hij goed reageert is dat al een goed teken.
%Co mag dacht ik 4 of 4,5 zijn . 2 a 3 is mooi.
Moderne wagen moet dacht ik zo rond de 2,5 zitten.
Michiel
Geplaatst: vr nov 28, 2008 2:39 pm
door Roen
Hey Lies,
Ik ben ook Belg en ik had ook schrik voor die uitstoot, zeker nu in de winter is de stank en rook echt enorm.
Ik heb mijn keuring wel gehad voor de grote koude maar toch, het is altijd even kuchen als ik start...
Belangrijk is om eerst de motor goed warm te rijden, en als je moet aanschuiven aan de controle de motor laten lopen, zodat hij warm blijft.
(Want als mijn motor warm is heb ik geen rook en stank meer)
De meer technische oplossingen kan je bij de mannen hierboven lezen, want het kan nog altijd zijn dat er iets technisch dit veroorzaakt.
Geplaatst: zo nov 30, 2008 12:50 pm
door dieterv
Het beste is gewoon je r4 bij een garagehouder brengen voor een motorische check-up en goed afstellen van de motor, die zal je voor je naar de keuring gaat al kunnen zeggen of hij daarvoor wordt afgekeurd.