co uitstoot en afgekeurd

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
lies1975
Berichten: 25
Lid geworden op: zo aug 31, 2008 2:14 pm
Locatie: belgie

co uitstoot en afgekeurd

Bericht: # 101582Bericht lies1975 »

hej allemaal, mijn autootje is afgekeurd wegens te hoge co uitstoot,het dubbele van de toegelaten waarde (belgium) kan er iets aan gedaan worden????
r4'tje van '87 - 1100

merci voor de tips en advies

grtjs
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Bericht: # 101586Bericht Mark4GTL »

onststeking vervangen (contactpunten, verdelerkap, bougiekabesl)
bougies vervangen
onsteking afstellen
nieuw luchtfilter
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 101593Bericht R4F6GTX Automaat »

of het stelschroefke van de carburateur (bijna) helemaal dichtdraaien...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

CO

Bericht: # 101604Bericht RVIER »

als R4 automaat
en en nieuwe luchtfilterelement!
en flik stuk volgas rijden zodat alles een beetje schoon brand

als dat allemaal niet werkt (nu wordt het meer werk)
onsteking controleren
bougies afstelllen
kleppen stellen

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
RenateR6
Berichten: 53
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 6:03 pm
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht: # 101729Bericht RenateR6 »

Hallo, het is niet onbelangrijk om de goede volgorde aan te houden als het om afstellen gaat.
1. kleppen stellen.
2. ontsteking afstellen.
3. carburateur afstellen.

Met deze volgorde ga ik uit van nieuwe/goede bougies, idem puntjes, verdeler en rotor. Verder moet ik uit kunnen gaan van goede kabels (bougies en bobine) en een correct werkende bobine.

Ook niet geheel onbelangrijk is een eventueel later aangelegde/aanwezige benzine filter dat die schoon is.

Greetzz Renate.
Een R6 is geen anderhalve R4
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 101732Bericht Le Car »

Is het eerst niet handig te weten wat de waarde is?

Bij veel apk-keuringen in Nedeland kijken ze soms ook naar de waarden voor jongere auto's.

Gewoon co schroefje eerst eens dicht draaien en dan weer meten.
Als hij goed reageert is dat al een goed teken.

%Co mag dacht ik 4 of 4,5 zijn . 2 a 3 is mooi.
Moderne wagen moet dacht ik zo rond de 2,5 zitten.

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Roen
Berichten: 259
Lid geworden op: ma aug 20, 2007 9:05 pm
Locatie: Mechelen en Gent, Belgie

Bericht: # 101741Bericht Roen »

Hey Lies,

Ik ben ook Belg en ik had ook schrik voor die uitstoot, zeker nu in de winter is de stank en rook echt enorm.
Ik heb mijn keuring wel gehad voor de grote koude maar toch, het is altijd even kuchen als ik start...

Belangrijk is om eerst de motor goed warm te rijden, en als je moet aanschuiven aan de controle de motor laten lopen, zodat hij warm blijft.
(Want als mijn motor warm is heb ik geen rook en stank meer)

De meer technische oplossingen kan je bij de mannen hierboven lezen, want het kan nog altijd zijn dat er iets technisch dit veroorzaakt.
niet gaan bestaat niet
slecht gaan wel
dieterv
Berichten: 61
Lid geworden op: zo nov 25, 2007 9:51 pm
Locatie: Roeselare (Belgie)

Bericht: # 101761Bericht dieterv »

Het beste is gewoon je r4 bij een garagehouder brengen voor een motorische check-up en goed afstellen van de motor, die zal je voor je naar de keuring gaat al kunnen zeggen of hij daarvoor wordt afgekeurd.
beige R4 GTL 1984 toit ouvrant
beige R4 F6 combi 1984
Plaats reactie