Gelukkie...

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Gelukkie...

Bericht: # 101299Bericht Willem de Zwijger »

Zo'n geluk gehad vandaag...wilde ik mijn contactslot wat lichter laten lopen (gisteren begon hij een beetje te blijven haken), spuit ik er lekker grafiet in, en dan een paar keer lekker draaien...hmmm, blijft hakerig gaan. Na verloop van tijd trek ik de sleutel eruit...is hij nog maar half zo lang!!!
Shit, dat is geen gelukkie. Es kijken, wat ga ik doen, krijg ik die stomp eruit, magneetje,hmmm, lijm, mnee. Wacht, ik heb 10 jaar geleden een contactslot uit de voorganger F6 gehaald, es kijken welk krat ligt dat ding, ah, daar istie. Sleutel erin, goed zwijgend opgeruimd Willem. Zit ik wel met een aparte sleutel voor de deuren, nou ja boeien, dat is dan maar zo. Wacht, laat ik eens proberen of die sleutel in de deuren past... Jaaaaa, dat is nog eens een gelukkie.
Nou nog even het contactslot verwisselen, hmmm, palletje, ok. Verwijderen van het dashboard gaat inmiddels met de ogen dicht, ah, daar zit het palletje, drukken, trekken, vast. Hmm, even oefenen met het nieuwe slot. Ah, je moet de sleutel op standje G draaien, dan kan het palletje indrukken. Maarrr hij wil er nog niet uit. Snel op het Forum zoeken, ah, vele jaren geleden hadden ze ook al dit probleem. Uitboren? Dacht het niet, want de afgebroken sleutel kan nog draaien. Kijkkijk " let op het schroefje aan de achterkant". Snel weer naar de auto, rubberen mancet van het slot af, kijk daar zit het schroefje aan de achterkant. Met een heel kort schroevendraaierstiftje los te krijgen. De rest gaat fluitend, kopervet in de nieuwe stekkerverbinding, de boel weer in elkaar, en starten maar. Een gelukkig man die weer rijden kan. En wat een gelukkie met die passende sleutel en...het Forum.
Plaats reactie