Pagina 1 van 1
Pakking carterpan
Geplaatst: vr okt 10, 2008 6:58 pm
door serre
Kan deze zelf gesneden worden? Ik heb me laten vertellen dat de pakkingen enkel in een set verkrijgbaar zijn.
Ik zit namelijk met een olielekje...
Geplaatst: vr okt 10, 2008 7:57 pm
door R4F6GTX Automaat
siliconenkut gebruiken misschien? evt met de ouwe pakking of... kan ook zijn dat ik nog wel een nieuwe pakking heb liggen; zal morgen es kijken
Geplaatst: ma okt 13, 2008 10:16 am
door Willem de Zwijger
Er bestaat blauwe loctite die prima als pakking gebruikt kan worden. Vraag Brezan of een andere automaterialenzaak.
Geplaatst: ma okt 13, 2008 10:21 am
door brecht
vloeibare pakking noemen ze dat, of "gasket maker" ik vind t lelijk spul, maar het werkt prima.
Geplaatst: ma okt 13, 2008 10:23 am
door Willem de Zwijger
Bij vloeibare pakking denk ik alstijd aan die grijze plakkerige troep. Die blauwe loctite is een siliconen kit, komt fijn uit een tube, werkt prettig.
Geplaatst: ma okt 13, 2008 1:28 pm
door serre
Ja, heb ik hoor. Het enige probleem is dat er blijkbaar een redelijke speling tss de carterpan en het motorblok is (aan de kromming rond de krukaslagers). Ik heb al meerdere lagen gesmeerd, maar het blijft lekken...
Geplaatst: di okt 14, 2008 4:59 pm
door RVIER
loopt hij inmiddels?
was het de verkeerde volgorde van de kabels?
vr gr Fons
Geplaatst: wo okt 15, 2008 1:14 am
door serre
Nee, ik schaam me er eerlijk gezegd een beetje voor. Mijn kameraad had enkele delen gedemonteerd om de cilinderkop te demonteren. Ik heb ze terug gemonteerd. Wat heb ik nu gedaan? De onderdrukleiding van de verdeler verwisseld met de benzinedarm. Door de ontsteking te testen, merkte ik dat er benzine aan de bougies zat, waardoor ik concludeerde dat de motor benzine kreeg. Blijkt dat de motor net kan draaien op de benzine die hij aanzuigt langs de onderdrukopening in de carburator.
Toen ik de carburator demonteerde om proper te maken, zag ik het probleem...
Nu heb ik wel gemerkt dat er nogal veel benzine in de olie zit ook! Is dat een bekend probleem???
Geplaatst: wo okt 15, 2008 8:18 am
door cees en jantine
dat klinkt niet best, gelijk olie verversen en liefst de cilinderwanden insmeren met olie..
Hoe lang heb je met die schrale olie gedraaid?
door de schrale olie is de smering nihil en kost je op den duur je cilinderbussen..en dat is uit ervaring.
het is geen bekend probleem echter, door een fout/probleem kan het voorkomen natuurlijk.
zal eens in de schuur kijken voor die pakking die je zoekt, tussen krukas en pan zegmaar.
ik zou persoonlijk geen vloeibare meuk gebruiken voor het carterpan, als er een klontje vloeibare pakking in je filter terecht komt of tussen je krusas lagers..
s6 verder
cees
Geplaatst: wo okt 15, 2008 11:12 am
door serre
Ik heb een nieuwe pakking besteld, dus dat komt wel in orde.
De benzine in de olie is nog maar net. Zou het geen gescheurd membraan van de brandstofpomp kunnen zijn?
Geplaatst: wo okt 15, 2008 12:39 pm
door cees en jantine
zou kunnen,
maar je zegt ook dat je de benzine leiding op de vacuum van de ontsteking had aangesloten?? dat is namelijk ook een mogelijk weg voor de benzine naar de olie toe.
of the vlotter van de carb moet open zijn blijven staan?
Ik zou als ik jou was, en hij doet het weer, wel eerst even kort met hele goedkope olie de boel schoonspoelen van de olie met benzine. en daarna weer olie verversen en goede olie erin doen. voor de zekerheid dat de schrale olie uit het systeem is.
suc6 verder
Cees
Geplaatst: wo okt 15, 2008 2:33 pm
door serre
Benzineleiding zat op de vacuümaansluiting van de carburator. Dus dan zou de benzine enkel via de zuigers naar de olie kunnen. En ik heb de olie reeds gewisseld, maar na even draaien mengt er zich terug benzine met de olie.
Miserie, miserie, ...