Pagina 1 van 2

geniaal slimme simpele dingetjes

Geplaatst: do okt 02, 2008 11:00 am
door jbeekmann
Ik zag in het voorsteltopic een oude opmerking staan die ik wel leuk vond om hier even aan te halen. Het is al vaak gedaan, maar het blijft leuk!
RVIER schreef:welkom op het forum!
pinguin20 schreef:Hallo Hallo,

Robert Vaane uit Alphen aan den Rijn.
Heb sinds september een oranjegele renault uit 1984.
Erg mooi apparaat, zitten geniaal slimme simpele dingetjes in zo'n wagen.
Gebruik hem dagelijks voor woon-werk.
Hopelijk zal ik binnenkort eens een aantal van jullie zien bij evenementen of tijdens de magazijnopeningstijden.

Gr. Robert
noem er eens 5

vr gr Fons

Ik geef een voorzet:

* De deuropeners aan de binnenkant van de deuren. Handgreep en ontgrendeling in één, zonder ruimte in te leveren!
* De versnellingspook. Dicht bij het stuur en licht bedienbaar
* het ontbreken van de middenconsole: fijn doorschuiven in de auto!
* de torsievering: comfortabel en een vlakke lage laadvloer!
* de schuifruitjes: nooit kapotte tandwieltjes of aflopende kabeltjes![/list]

Geplaatst: do okt 02, 2008 6:00 pm
door Marjanne
De achterklep over de hele hoogte van de auto: je hebt een ´enorme´ toegang tot de kofferbak.

De compactheid: je kunt vanaf de bestuurdersstoel zonder veel reiken alle deuren van binnenuit openen en van ´t slot afhalen.

De knipperlichthandel aan de rechterkant van het stuur: als linkshandige roker kun je hem al rokend zonder problemen bedienen.
(Oeps, ik bedenk me nu dat ik een ´66-er heb. Wellicht is dit in latere modellen anders.)
(Maar dan is het een extra pluspunt voor de oudere versies !! 8) )

Het simpele ventilatieklepje dat bij heet weer voor een enorme ventilatie zorgt en je hoofd geweldig koel houdt, en toch goed afsluitbaar is.

Geplaatst: do okt 02, 2008 7:05 pm
door Mark4GTL
de simpele techniek
alles wat er aan zit kan gerepareerd worden zonder al te veel moeite...

Geplaatst: do okt 02, 2008 7:47 pm
door Rik
in de asbak kan ik perfect mijn telefoon klemmen en zo dus muziek luisteren, super uitvinding, dat ze daar toen al over nagedacht hebben!

zag ook vandaag pas dat de snelheidsmeter bij achteruitrijden ook de andere kant op gaat, bij stevig achteruit rijden lijkt het dus of ie 160 gaat.....

Geplaatst: do okt 02, 2008 7:49 pm
door Mark4GTL
Rik schreef:in de asbak kan ik perfect mijn telefoon klemmen en zo dus muziek luisteren, super uitvinding, dat ze daar toen al over nagedacht hebben!

zag ook vandaag
In de luchtinlaatklep in het dashboard de telefoon voor de navigatie...

Geplaatst: vr okt 03, 2008 10:05 am
door bimmo
Wanneer je de motorkap open doet, kun je heel makkelijk bij de koplampen om een lampje te vervangen... Bij de C2 van mijn vrouw ben ik de spreekwoordelijke 3 uur bezig om een lampje te vervangen!

Geplaatst: vr okt 03, 2008 10:40 am
door Rik
tja, waar kun je eigenlijk niet goed bij bij een r4, alles is toch makkelijk in beeld?

Geplaatst: vr okt 03, 2008 2:42 pm
door Thijsio
Vergeet niet de enorme bagageruimte! Met neergeklapte bank kan je zo drie racefietsen vervoeren, met de achterklep dicht.
Voor een auto van dit formaat is dat toch bijzonder.

Geplaatst: vr okt 03, 2008 2:58 pm
door brecht
De makkelijk opklapbare achterbank is er dan opzichzelf ook wel 1!

Geplaatst: vr okt 03, 2008 8:35 pm
door -Trelleur-
- de motorkap klapt naar voren, waarbij het zwaartepunt steeds dichtbij het scharnierpunt zit. Daardoor veilig, en lichte constructie mogelijk.
- de wielen zitten maar met 3 moeren vast.
- door de vorm van de achterlichten zijn die altijd goed zichtbaar, over een grote hoek
- motor achter de vooras: goede gewichtsverdeling, en geen last van wielkasten in het interieur.
- uitlaatdemper in wielkast linksvoor: wordt minder snel beschadigd dan eentje die onder de auto hangt.

Geplaatst: za okt 04, 2008 4:44 pm
door Rudolf2
Vergeet vooral niet het brandstofverbruik: de Volkswagen Kever is net zo zwaar, net zo groot, net zoveel cc's en verbruikt zeker de dubbele hoeveelheid benzine.

Rudolf

Geplaatst: za okt 04, 2008 6:57 pm
door R4F6GTX Automaat
Bij de bestelletjes de girafon, om een ladder of giraffe te kunnen vervoeren en op een warme zomerdag kun je dat een beetje open zetten voor de koele (...) luchtstroming oftewel "airconditioning", zij het dan de goedkopere versie, dus ideaal voor dn Hollander en Belg... :roll:

Geplaatst: ma okt 06, 2008 8:22 pm
door Adriaan Dus
De enorme laadruimte is het grootste pluspunt vind ik.
Was op zoek naar snelle vluchtauto's voor een bankkraakje in België maar nu kan ik gewoon in Brussel voorrijden en de restanten van Fortis stiekem inladen. Hoedenplank plat en zoef weg, nou ja , zoef is mischien niet eens nodig,
Adriaan

Geplaatst: di okt 07, 2008 10:50 pm
door Paul Oud
lage voorruit, is ideaal bij lage zon

Geplaatst: di okt 07, 2008 10:52 pm
door Mark4GTL
Adriaan Dus schreef:De enorme laadruimte is het grootste pluspunt vind ik.
Was op zoek naar snelle vluchtauto's voor een bankkraakje in België maar nu kan ik gewoon in Brussel voorrijden en de restanten van Fortis stiekem inladen. Hoedenplank plat en zoef weg, nou ja , zoef is mischien niet eens nodig,
Adriaan
restant van Fortis past ook nog wel in een oude fiat 500 :wink: