Pagina 7 van 8

Geplaatst: vr mar 09, 2007 9:13 pm
door Jan-San
Yep :wink:

Geplaatst: ma mar 12, 2007 7:11 pm
door Jan-San
Zo met dit nieuw speelgoed kan de pret pas echt beginnen!!!
Tja, wie geen turbo heeft moet zich anders wapenen natuurlijk.... (ehh)

[img][img]http://img398.imageshack.us/img398/11/m4119912lt3.jpg[/img][/img]

Geplaatst: ma mar 12, 2007 7:40 pm
door GijSsie
wat doet het?? :oops:

Geplaatst: ma mar 12, 2007 7:42 pm
door schoapke
gaan vooral 8)

Geplaatst: ma mar 12, 2007 7:43 pm
door cees en jantine
dat zijn nu dubbele dellorto's... 2 stuks dus 2 voor 2 cilinders..
zuipt iets meer maar gaat vooral hard.. 8)

Geplaatst: ma mar 12, 2007 7:47 pm
door GijSsie
cees en jantine schreef:dat zijn nu dubbele dellorto's... 2 stuks dus 2 voor 2 cilinders..
zuipt iets meer maar gaat vooral hard.. 8)
je kan toch ook gewoon zeggen dat het een carburateurtje is... Waarom leg je dan niet meteen lachgas in de 4?

Geplaatst: ma mar 12, 2007 9:11 pm
door schoapke
lachgas is leuk, maar moet je zeker niet te lang gebruiken. smelt je kop weg door de temp

Geplaatst: ma mar 12, 2007 9:19 pm
door cees en jantine
GijSsie schreef:
cees en jantine schreef:dat zijn nu dubbele dellorto's... 2 stuks dus 2 voor 2 cilinders..
zuipt iets meer maar gaat vooral hard.. 8)
je kan toch ook gewoon zeggen dat het een carburateurtje is... Waarom leg je dan niet meteen lachgas in de 4?
carburateurtje klinkt zo denigrerend.. :wink:
maar bedoelde er niets mee hoor door het zo te zeggen..(roos)

Geplaatst: ma mar 12, 2007 9:43 pm
door GijSsie
cees en jantine schreef:
GijSsie schreef:
cees en jantine schreef:dat zijn nu dubbele dellorto's... 2 stuks dus 2 voor 2 cilinders..
zuipt iets meer maar gaat vooral hard.. 8)
je kan toch ook gewoon zeggen dat het een carburateurtje is... Waarom leg je dan niet meteen lachgas in de 4?
carburateurtje klinkt zo denigrerend.. :wink:
maar bedoelde er niets mee hoor door het zo te zeggen..(roos)
Ik ook niet maar een carb ken ik en de meeste mensen wel, een dellorto daarintegen.... maargoed weer wat geleerd :wink:

Geplaatst: wo apr 11, 2007 3:25 pm
door cees en jantine
Afbeelding

gespot..KLIK!

Geplaatst: wo apr 11, 2007 8:27 pm
door Jan-San
Hé lachen man! Wat is dat dan voor internet site? Was in Breda Renault-tuningclub.

Geplaatst: wo apr 11, 2007 10:12 pm
door cees en jantine
die schijnen daar foto's gemaakt te hebben, staan er nog een paar op die site..

Geplaatst: zo jul 13, 2008 11:45 pm
door Jan-San
Na lang wikken en wegen ben ik afgelopen weekend de strijd aangegaan met de achterwielophanging van mijn f4.
DOEL van de actie:
- Auto verlagen
- AT torsies monteren
- nieuwe schokbrekers monteren
- beter wegliging creëren

Voorafgaande ben ik al aan de voorkant wezen sleutlen en heb alle rubbers vervangen en originele r4 AT schock gemonteerd.

Het was een behoorlijke klus om de torsiestaven aan de achterkant eruit te krijgen. Probleem was niet het loskloppen, maar het vervolgens "terug" kloppen van de torsies. Ze kunnen namelijk alleen door het gat van het silenceblok naar buiten (verschillende dikte in spieas). De hele kls vraagt om flinke slagkracht van de moker en een protie geduld/ doorzettingsvermogen.

Oplossing voor mij was om die krengen eerst los te slaan door de silenceblok heen en vervolgens aan stukken slijpen. Ging best aardig!
Vervolgns heb ik de spiebanden helemaal schoon gemaakt/ gekrast en de AT torsies gemonteerd (zelf weer gedemonteerd zonder enige moeite omdat de auto te laag lag).

Alles weer in elkaar gezet met het volgende weggedrag als resultaat:
- minder overhellen in bochten, prima!
- stugge, vaste veereigenschap, ook prima.
- bij optrekken trekt de auto naar rechts en bij gas loslaten gaat ie naar links (deilwen), niet zo prima!

Nou vraag ik me af of dit enkel te maken heeft met uitlijnen (is eerste wat ik ga laten doen) van de voortrein of zijn hier andere oorzaken voor te benoemen?

Lang verhaal.. wie heeft ervaring met een soortgelijk weggedrag en vooral wat is de oplossing?

Geplaatst: ma jul 14, 2008 10:14 am
door R4F6GTX Automaat
Heb je de originele F4 fusee's eronder zitten of van de R5?

Geplaatst: ma jul 14, 2008 6:22 pm
door Jan-San
gewone GTL fusee's. Ik had alleen nog geen stabilisatorstang achter gemonteerd.