Pagina 7 van 11

Geplaatst: di mar 22, 2005 10:34 pm
door Rodeo-6
Willem de Zwijger schreef:En die rekbouten komen voor in de R4 ? Ben ik nog in geen enkel F.M tegengekomen. Ik dacht dat die dingen in 'moderne' auto's zaten.
Nein, njet in r4, vaak in diesels enzo

De F.M. http://www.ajusa.es/MANUAL%20INSTALACION.pdf

dees is ook handig http://www.ajusa.es/ingles/boletines%20 ... etines.htm

Geplaatst: wo mar 23, 2005 10:27 am
door jbeekmann
Even citeren:
"SLIGHTLY LUBRICATE THE BOLTS IN THE THREAD AND UNDER THE HEAD."
"IF A RETIGHTENING IS REQUIRED: LOOSE 90° AND TIGHTEN BOLT BY BOLT FOLLOWING THE ORDER AND LAST
TIGHTENING TORQUE INDICATED. DO THIS BETWEEN 1000 AND 1500 KM."

nu even wat citeren van degene die dit heeft neergezet:
"Nu schijnt het zo te zijn dat M. D. er ook nog kopervet tussen gedaan heeft, wordt vervolgd vermoed ik"
"paar honderd km rijden..."

dus....

[sorry voor het off-topic posten]

Geplaatst: wo mar 23, 2005 11:43 am
door Rodeo-6
jbeekmann schreef:Even citeren:
"SLIGHTLY LUBRICATE THE BOLTS IN THE THREAD AND UNDER THE HEAD."
"IF A RETIGHTENING IS REQUIRED: LOOSE 90° AND TIGHTEN BOLT BY BOLT FOLLOWING THE ORDER AND LAST
TIGHTENING TORQUE INDICATED. DO THIS BETWEEN 1000 AND 1500 KM."



[sorry voor het off-topic posten]
Vind het wel grappig dat juist u hier op reageerd, lees kenmerkend
Inhoudelijk is het een niets zeggende reactie.
U verzuimd n.l. te vermelden waarmee THE BOLTS GELUBRICATE behoren te worden.
Om inhoud te geven aan uw reactie, advieseer ik u om te vermelden, WAARMEE deze BOLTS GELUBRICATE dienen te worden.

Geplaatst: wo mar 23, 2005 12:12 pm
door Gast
Velicht ons Peet, leg het uit

Geplaatst: wo mar 23, 2005 12:15 pm
door R4F6GTX Automaat
Niets zeggende reactie? Juist wel!. Je wilt het gewoon niet horen. Natrekken tussen de 1000 en 1500km plus beetje vet eraan. Jij doet alsof vet in zijn geheel uit den boze is. Dus niet na 20 minuten kop natrekken maar bij 1000+ km, zoals ik je ook al eerder gezegd heb. Ik heb nooit problemen meer als ik een koppakking ergens tussen gelegd heb. Jij blijkbaar wel, zie maar aan die BK66TN die je meerdere malen van een koppakking voorzien hebt en weer is het klote.

Geplaatst: wo mar 23, 2005 6:00 pm
door Rodeo-6
Anonymous schreef:Velicht ons Peet, leg het uit
Had verwacht dat heer beekman ons wel nader zou informeren,
dus heer beekman informeer ons.

Geplaatst: wo mar 23, 2005 6:17 pm
door Rodeo-6
R4F6GTX Automaat schreef:Niets zeggende reactie? Juist wel!. Je wilt het gewoon niet horen. Natrekken tussen de 1000 en 1500km plus beetje vet eraan. Jij doet alsof vet in zijn geheel uit den boze is. Dus niet na 20 minuten kop natrekken maar bij 1000+ km, zoals ik je ook al eerder gezegd heb. Ik heb nooit problemen meer als ik een koppakking ergens tussen gelegd heb. Jij blijkbaar wel, zie maar aan die BK66TN die je meerdere malen van een koppakking voorzien hebt en weer is het klote.
Geachte Heer P.

Naar aanleiding van uw reactie, hebben we reden om aan te nemen dat er iets erstig mis is met uw korte termijn geheugen, dan wel iets met uw iets minder korte, dus iets langere termijn geheugen.

Zoals in een eerder topic is terug te vinden, heb ik nog NOOIT 1 schroef en/of onderdeel van soortgelijke strekking, in of uit de BK-66-TN gedraaid.

Ter vervanging van een koppakking heb ik wel diverse schroeven en/of onderdelen van soortgelijke strekking in en uit FREEK gedraait.
Deze rijdt nog steeds, sinds deze operatie, zonder problemen vrolijk rond.
Eveneens krijgt u de hartelijke groeten van THEUNIS, die eveneens sinds een zelfde operatie weer vrolijk heen en weer tuft.
En zo zijn er nog wel een paar club-r4tjes te noemen, dan wel super-5jes, dan wel diverse renault diesels te noemen.

Dus heer P., beter uw huiswerk maken :lol:

Geplaatst: wo mar 23, 2005 8:37 pm
door Moaske
Afbeelding

Afbeelding :lol:

Geplaatst: di mei 10, 2005 8:43 pm
door Bruutmans
Oke dan ik heb er ook nog eentje.

Vandaag maar eens naar mijn knalpijp gekeken.
Hing los want de voorste steun was afgebroken.
Nieuw rubbertje gekocht erop gezet niks aan het handje.

Toen de flenskoppeling van spruitstuk op pijp lekdicht maken.
Spulletje gehaald,losgeschroefd en er wat op gesmeerd,vastgezet en toen even warm laten draaien want dan hard dat goedje uit en dan zou het goed moeten zijn.
Oke na een 5 minuten lopen eens even "voelen" of ie nog lekt,shshshshhsh,AahaAaaaAHHHHhhhhH!!! #//%Kl5%%*&.
Beter niet "voelen" dus,hahahaaha. :cry: :wink:

Geplaatst: di mei 10, 2005 10:16 pm
door Le Car
Lassen aan je auto en wel zien dat het ergens een beetje brand.
Dit met je handschoen uitslaan en gewoon verder lassen.

Totdat het wel verdacht licht wordt om je heen (Met een laskap op is het tamelijk donker om je heen). Er valt dus een stuk brandend tectyl naar beneden

Dan zien dat je nieuwe tapijtje onder de brug, wegens het niet hebben van een vloeistofdichte vloer, niet van wol is zoals de vorige maar van een een of ander modern nylon.

Mijn gympen en het tapijt stonden behoorlijk in de brand... :oops:

Ps brandslang is gelukkig maar 3 meter verder. (gelukkig)

Geplaatst: wo mei 11, 2005 9:22 am
door jbeekmann
Is al weer een weekje of drie geleden, maar had het al snel verdrongen:
Na het werk snel op weg naar Bauke in Nijmegen. Bij m'n ouders even gestopt, spulletjes gepakt en ook maar even de ruitensproeiervloeistof bijgevuld. Onderweg werkt dat sproeien prima en maakt het ook goed schoon, maar er blijft zo'n rare waas achter? Wat bleek: die blauwe jerrycan met 'antivries' erop en dat plaatje van een bevroren koplamp is koelvloeistof... Dat gooi je in je radiator, niet in je ruitensproeiertankje...

Geplaatst: vr mei 13, 2005 12:42 pm
door Roel van Pinxten
Dat lijkt me niet zo goed voor de lak wel... :-?

Geplaatst: vr mei 13, 2005 1:50 pm
door jbeekmann
Goeie vraag.... Dat weet ik niet. Bij mijn weten zitten er in koelvloeistof geen bijtende stoffen. Mijn lak heeft er verder ook geen schade van ondervonden.

Geplaatst: vr mei 13, 2005 2:03 pm
door Rik
heb van de week van paul geleerd dat remvloeistof op de lak wel heel slecht kan zijn, maar koelvloeistof volgens mij niet hoor!

Geplaatst: vr mei 13, 2005 2:09 pm
door Flint&Steel
Dat remvloeistof slecht is (voor de lak) klopt. Je kan er prima plastics mee ontkleuren die anders in de aceton opgelost zouden zijn !