Pagina 6 van 14
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr okt 17, 2014 11:04 pm
door marcGTL.BE
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr okt 17, 2014 11:20 pm
door marcGTL.BE
Voor de hoeken aan de voetbalken heb ik de koets op het chassis geplaatst voor deze correct te positioneren.
Bij de verdere laswerken aan het schutbord en de binnenschermen heb ik het chassis ook nodig om de naden mooi te laten aansluiten.
Voor het aflassen van de positioneerde stukken hang ik de koets wel terug naar boven, mijn rug is daar heel blij om.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo okt 19, 2014 11:26 am
door Willem de Zwijger
Goed werk! Ik heb ook in die hoeken zitten prutsen, maar dan zonder de carrosserie van het chassis af te halen, en dat werd niet optimaal. Dit ziet er een stuk prettiger uit.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo okt 19, 2014 9:47 pm
door marcGTL.BE
Plaatje na plaatje, lasje na lasje gaan we verder.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo okt 19, 2014 11:11 pm
door Sake
marcGTL.BE schreef:Plaatje na plaatje, lasje na lasje gaan we verder.
Dat is de juiste instelling,
Rustig door gaan komt het vanzelf klaar.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma okt 20, 2014 9:01 am
door Bertje
Mooi werk inderdaad! Ook goed hoe je steeds referentiepunten zoekt zodat je niet scheef gaat lassen, in dit geval voor de koets tijdelijk terug op het chassis te zetten. En mooi hoe je alle richels en ribbels behoudt of terug aanbrengt, dit oog wel zo netjes.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma okt 20, 2014 9:06 pm
door marcGTL.BE
@Sake en @Bertje
Dank u wel
Eindelijk voorbij het schudbord nu nog de randen van de binnenschermen vooraan en de koets is verlost van de roestgaten

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr okt 31, 2014 9:17 pm
door marcGTL.BE
Vandaag toch even de tijd gevonden om een nieuw gelijkvormigheids attest voor de F4 aan te vragen bij Renault Antwerpen. Bedoeling was om de wagen om te vormen van bestelwagen naar personenwagen zodat ik hem als een normale wagen kon inschrijven met standaard nummerplaten. Maar Renault doet niet mee, dus er blijft nog één mogelijkheid open wil ik hem inschrijven als COMBIE, dat is hem laten keuren als oldtimer. Dus met de O nummerplaat. Daarvoor heb ik geen aangepast gelijkvormigheids attest voor nodig.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za nov 01, 2014 6:43 pm
door marcGTL.BE
Hij gaat nog niet in winterslaap maar heeft zijn jasje toch al aan.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr nov 07, 2014 9:41 am
door Bertje
Het is vast een overbodige vraag, maar heb je er goed op gelet dat de curve van het binnenscherm exact behouden is? Zie
viewtopic.php?f=2&t=15340&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; wat er gebeurt als dit niet klopt.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr nov 07, 2014 9:56 am
door marcGTL.BE
Bertje schreef:Het is vast een overbodige vraag, maar heb je er goed op gelet dat de curve van het binnenscherm exact behouden is? Zie
viewtopic.php?f=2&t=15340&start=75" onclick="window.open(this.href);return false; wat er gebeurt als dit niet klopt.
Als ik er aan bezig was dacht ik aan uw topic. heb er dan een scherm bij gehaald en gepast.
Ben wel van plan voor ik aan het spuitwerk beging alles te controleren op zijn juistheid, als er iets niet past kan ik het nog corrigeren. Zo moet ik ook nog enkele montage gaten boren naar de bevestiging van het chassis
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr nov 07, 2014 11:08 am
door Bertje
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: wo nov 12, 2014 8:36 pm
door marcGTL.BE
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do nov 13, 2014 2:55 pm
door Bertje
Netjes!
Misschien als je klaar bent wat vet of tectyl in laten lopen om herhaling te voorkomen? Of afwateringsgaatjes boren, natuurlijk
