Pagina 6 van 22

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: wo aug 03, 2011 2:55 pm
door jeffr4
Afbeelding

Deze had ik dus handvast aangedraaid, nou ja kruislings goed en stevig aangedraaid en voordat ik de momentsleutel erop kon zetten met aanhaalmoment 12,5 Nm.

Maar een kleine anekdote hierbij :

Ik had besloten, nu er tot 2 x toe een boutje was afgebroken, een originele set M7 bouten met revertjes bij de Renault-dealer Arend/Den Bosch te halen.
Echter de Magazijnmedewerker moest deze dan bestellen en waren de kosten voor 6 stuks bouten en revers iets meer dan 22 euro.
Het verbaasde mij, dat deze niet gewoon " op schap" liggen en dat het nogal prijzig is. Navraag werd gedaan bij de monteur en kwam deze met een gewoon setje geharde M7 boutjes (standaard spoed) met de mededeling, dat deze in hun algemene onderdelenkast ligt en door hun worden gebruikt en" Ge goat tognie die'n dure bestelle, nim disse moar meh "En ik mocht ze zo meenmemen, scheelt weer 22 euries!

Remedie in iedergeval ook de bouten vernieuwen.

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: vr aug 05, 2011 9:58 pm
door jeffr4
Inmiddels is de GTL bak voor de super5 gemonteerd en moet de sensor nog passend geplaatst worden.
Zal het e.e.a tzt op de site zetten.

De veelgeplaatste opmerking "Jeff, volgens mij heb jij een draadje los" (dit omdat ik natuurlijk continue prettig gestoord door het leven ga) komt nu toch wel heel dichtbij nu ik het complete dashboard van de 5 heb gesloopt en de kabelboompies heb ontrafeld om de nodige bedrading eruit te peuteren om over te zetten in
de R4
Afbeelding

Ik had al de dikke kabelboom van de ECU/Computer naar de sensoren, relais,electr. ontstekingsmodule enz eruitgesloopt, maar heb ook nodig :
kabels electr. benzinepomp naar contact en massa , de kabels van electr. ontstekingsmodule naar het contact en die naar de ECU/benzine/locking relais en de voedings accu kabel.
Afbeelding

En...zowaar gelukt en kan de inbouw in de R4 beginnen

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za aug 06, 2011 12:26 am
door Willem de Zwijger
Wow...en nu maar hopen dat je er niet per ongeluk twee verwisselt... :wink:

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: zo aug 07, 2011 12:11 pm
door jeffr4
Inderdaad, dat hoop ik niet, maar heb de kabels gelabeld en een bedradingsschema gemaakt en nu ik
weer op paradise island ( 30 gr) te vinden ben, kan ik straks hopelijk op de goede wijze " de draad oppakken ".
Mocht voor mijn vertrek, nog wel het e.e.a. freubelen en zit , met de nodige aanpassingen, de GTL-bak voor de Super5.
Afbeelding

Klik hier (onderaan de page) : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-2.html

Het ziet er al aardig R4 uit en ook nog enkele uitbouw en ook inbouw gepleegd,het is nog niet geheel up to date,
maar dat kan ik nu in alle rust en onder de olijfboom/zon enz doen. (bloem)
Klik hier voor vervolg : http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-3.html

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: zo aug 07, 2011 4:21 pm
door JoReno
Perspectief ziet er goed uit! Zowel wat betreft je 4 GTLi 1.4 als de olijfbomen!
Goeie reis! Ben straks benieuwd naar het eindresultaat.

Groeten, JoReno

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za aug 13, 2011 1:03 am
door jeffr4
Deze week weer wat tijd gehad om het e.e.a. te posten op de website en ben ik bijna up-to-date
met de vorderingen, die tot nu toe zijn gemaakt.
Afbeelding

klik hier: http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za aug 13, 2011 11:52 am
door RVIER
ha jeffrey

Ik zou niet weten waarom dit niet gaat lopen :-)
Heb je al een idee hoeveel er uit het schutbord moet?.
Als nu de dynamo de grootste boosdoener wordt moet je eens overwegen de dynamo aan de zijkant van het blok te monteren en de aandrijving van de riem a la peugeot 304 de hoek om te laten gaan.

vr gr Fons

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za aug 13, 2011 9:58 pm
door jeffr4
RVIER schreef:Heb je al een idee hoeveel er uit het schutbord moet?.
@Fons,

Ik zou nog niet weten hoeveel er uit het schutbord moet, maar... a la peugeot hoeft niet.
Het is iniedergeval door de plaatsing omhoog een stuk minder geworden en aangezien de motor nog niet is
ingebouwd, moet ik straks bezien,in combinatie met het spruitstuk /stuurstang/rembekrachtiging, of de motorsteunen iets verhoogd moeten worden, wat natuurlijk ook weer scheelt, zie wel.

Voor vertrek is nog veel tijd besteed aan de plaatsing van de vliegwielsensor op de gtl-bak, aangezien ik perse wilde, dat deze aan de bovenzijde en met de originele alu houder op de alubak zou komen.
Makkelijker was geweest onder aan de bak,wordt ook gedaan, maar... nee .....( wordt vuil, kan beschadigd)

De gehele bekabeling en ecu/ontstekingsmodule,relais/electr benzinepomp/leidingen enz zitten in de R4.
En de motorkap 1e epoche is gendarmerieblauw gespoten enz., dus straks... oude look van buiten, modern van binnen.
Ook daarvan moeten nog de laatste fotookes gepost worden op de site : http://jeffr4.weebly.com/motorkap-1e-epoche.html

Iniedergeval bij thuiskomst...passen en meten

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: zo aug 14, 2011 1:14 am
door RVIER
he Jeffrey,

Ik kan me nauwelijk voorstellen dat je nu ja al zover bent rustig onder de olijfboom alcoholische versnaperingen zit in te nemen :-)
Waneer moet het lopen?

vr gr Fons

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: zo aug 14, 2011 1:15 pm
door jeffr4
@Fons,
Het leven kent vele uitdagingen en genoegens en lekker om hiermee intens bezig zijn,
maar is het goed af te wisselen en ook effe te berusten, relaxen en te genieten van de eenvoud.
Nou is dit ook niet verkeerd onder de zon met een glas (gauw een fles) lekkere wijn en heb ik weer tijd om
op het web te surfen, mijn grijze circuit van onderdelen te raadplegen, ideeën op te doen, informatie in te winnen enz. En ja...wanneer moet het lopen?
Ik heb geen deadline, dus ja...we zien wel weer als ik (eind okt) terug ben en gaan we gewoon verder.

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: ma sep 12, 2011 1:03 am
door jeffr4
jeffr4 schreef: En de motorkap 1e epoche is gendarmerieblauw gespoten enz., dus straks... oude look van buiten, modern van binnen.
Ook daarvan moeten nog de laatste fotookes gepost worden op de site
Afbeelding

De laatste fotookes en dus de gehele lifestory motorkap 1e Epoche met aangepast binnenframe enz
eindelijk een keer volledig op de site gezet en dient zich een nieuwe uitdaging aan.... bumpers R8.

Zie de page : http://jeffr4.weebly.com/motorkap-1e-epoche.html

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za sep 24, 2011 2:35 pm
door dick holtrop
zoals besproken in thenay

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za sep 24, 2011 4:04 pm
door jeffr4
Goed bezig , Dick (nw) Hele mooie oplossing ! Chapeau.
Lijkt wel de oude motor kap van Herman ?

Daar zit ik nou een hele binnenframe van een nieuwere type R4 motorkap voor te slopen en te lassen, kitten, coaten, schuren ,spuiten en nog meer geneuzel! ....... maar ....het is wel origineel R4 :D
en ik had weer wat te freubelen... daar ging het ook om.

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: za sep 24, 2011 5:42 pm
door dick holtrop
is inderdaad de oude motorkap van herman, is ben er erg tevreden mee. ik heb nog wel carroserie kit onder de buizen gedaan voor het eventueel trillen van het TS blok.

groet dick (baai)

Re: 1400 cc monopoint injectie super5

Geplaatst: do sep 29, 2011 10:19 am
door ierie
Verplaatst.