Pagina 6 van 20
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 6:47 am
				door schoapke
				RVIER schreef:he maarten,
was ik al een beetje bang voor je wisselt motor, bak en assen en de nieuwe assen zijn langer.
- Volgens MR175 passen de aandrijfassen die gebruikt werken met de fusee stukken van de eerst generatie  (fuseelangshelling 7 graden, voor 1969) niet bij de fuseestukken van de tweede generatie (fuseelangshelling 13 graden, na 1969). (zie ook haynes fig 10.5). Je mag ze volgens MR175 in geen geval door elkaar monteren!!
ps je moet dus andere passende assen vinden 

, 
passend maken of de voortrein vervangen (inclusief de torsiestaven).
 
Dat passend maken? oude assen hebben een andere verbinding aan de bak.
Auto staat nu op een krik, maar draait dus niet door de remtrommel. as lijkt wel vrij te liggen
 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 7:54 am
				door schoapke
				kan je misschien ook zeggen hoeveel het lengte verschil is?
misschien is het, als het verschil niet al te groot is, mogelijk om de trommer met een vulplaat verder naar buiten te zetten  

 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 7:02 pm
				door RVIER
				kan je misschien ook zeggen hoeveel het lengte verschil is?
misschien is het, als het verschil niet al te groot is, mogelijk om de trommer met een vulplaat verder naar buiten te zetten 
het lijkt erop dat de nieuwere (voor de 13 graden  fuseelangshelling) 1 cm  langer zijn. Je zult dus ringen met een 
negatieve dikte  

 moeten monteren.
Mogelijk kun je de buitenfusee (na demontage) naar binnen kunt kloppen.
vr gr Fons
 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 9:29 pm
				door schoapke
				heb even gekeken, maar de as inkorten lijkt toch de makkelijkste route.
trommel is er in elk geval van af, maar niks nada remdruk op te bouwen. van de week maar weer eens kijken, maar na een half uur pompen hadden we dus nog geen remdruk
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 9:42 pm
				door Mark4GTL
				de rempruttel lekt niet ergens?
lijkt me dat na tijdje pompen wel druk moet komen...
heb je de mogelijkheid om je reservoir onder druk te zetten en dan te kijken of er ergens wat lekt...
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 10:15 pm
				door schoapke
				waarom moeten de torsie staven mee vervangen worden eigenlijk. heeft oom renault 2 verschillende vertandingen?
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: ma jun 21, 2010 10:41 pm
				door w817ronald
				iemand ervaring met assen inkorten?
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: di jun 22, 2010 1:04 am
				door RVIER
				waarom moeten de torsie staven mee vervangen worden eigenlijk. heeft oom renault 2 verschillende vertandingen
.
yep, zie Haynes figuur 10.15
vr gr Fons
 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: di jun 22, 2010 6:55 am
				door schoapke
				dan denk ik dat toch de assen de pineut zijn. Stukje dr tussen uit, busje er over  

 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: di jun 22, 2010 5:34 pm
				door schoapke
				Jeps, assen zijn het spreekwoordelijke "Bokje"
Toon heeft iemand in de familie met de "betere ijzerzaag" een "kekke draaibank" en een "heuse smidse"
De zaagbreedte is 4mm maal twee is 8mm , maar hoeveel moet er precies tussenuit? Is het precies 10mm of heeft iemand een nauwkeurige maat? 
Mijn PR 728 is van 1964 dus daar heb ik niet zoveel aan helaas  

 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: wo jun 23, 2010 11:58 pm
				door RVIER
				he Maartem,
ik zal je de pagina's uit de MR 175 scannen en mailen kun je zelf bepalen hoe groot het verschil is. Dan heb je het ook zelf gedaan als het niet goed is 
vr gr Fons
 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: do jun 24, 2010 6:46 am
				door schoapke
				strak plan 

 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: do jun 24, 2010 10:59 pm
				door schoapke
				De zaagtafel is afgebeld.  
 
Had nog een setje oude assen liggen en wilde die eigelijk opmeten voor het lengte verschil. Boekje er bij, kijken meten nog een keer kijken......
En toen maar besloten om er van vier twee te maken.
Nieuwe as boven en de oude onder
Met het boekje erbij de homokineet aan de bak kant er af
Bij de oude as zit het lager deel geklemt op de as en gezekerd met drie blokjes. Bij de nieuwe as is deze gezekerd met een klemringetje
Van boven naar beneden: oud , nieuw , new and improved
Bij het in elkaar zetten meteen weer een nieuwe lik lagervet erbij en de hoes er weer omheen. Deze waren nog net dus de vervangers mochten op de bank blijven.
Resultaat: het lengteverschil in beeld
Daarna werd het kunstje herhaald bij de andere as...
Zo weer een "probleem" kunnen afvinken. Kan ik me dit weekend op de remmen storten. Ik denk zelf dat het aan de hoofdremcilinder ligt. Heb het idee dat deze blijft hangen. Maar eens los en uit elkaar halen.
Zo dat was een leuke avond en helemaal geen voetbal gezien  

 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: do jun 24, 2010 11:29 pm
				door w817ronald
				schoapke schreef:De zaagtafel is afgebeld.  
 
Zo dat was een leuke avond en helemaal geen voetbal gezien  

 
2-1 voor NL
 
			 
			
					
				Re: Schoapkes cabrio project
				Geplaatst: zo jun 27, 2010 1:30 pm
				door schoapke
				remmen staan nog in de wacht, maar de benzine meter kan ook weer afgevinkt worden
net even de eerste "veld test" gedaan. klok op de min van de accu, 12v vlotter op de min en alle kabeltjes wat aangesloten.
Vlotter omhoog en de meter staat op vol, vlotter naar beneden en de meter staat op leeg  
 
Dus dat wordt alleen de tank er onder uit en de vlotter omzetten