Pagina 5 van 5
Geplaatst: di aug 05, 2003 11:40 pm
door jbeekmann
grappig trouwens... het lijkt nu net alsof alle gave motoren voorzien zijn van een oliekoeler... ooit wel eens naar het blokkie van een eend gekeken? Die heeft ook een hele mooie, maarja die heeft dan ook weer geen koelwater, maartoch. Dat is wel een mooi koelertje!
Geplaatst: wo aug 06, 2003 12:59 am
door philip
sorry voor de late reactie
ik was aan het meten en ja hoor past precies
de 2 cv sensorflens

eze draai je op de plaats waar nu je olie filter zit.
vervolgens draai je je olie filter(nwe)op de flens.
nu nog even slangen of koperleidingen trekken naar onder de voorbumper en klaar is kees,wat ik al zei neem een grote maar geen hoge anders raakt ie de grond !
en geloof me ik heb altijd luchtgekoeld gereden:gekoelde olie is het behoud van je motor!
(je moet alleen wel boven de 78 graden c blijven want dat is de gemiddelde bedrijfstemp van alle 4 cilinder motoren)
ik zal effe het adress van de site opzoeken
Geplaatst: wo aug 06, 2003 1:07 am
door philip
nou hier is het adres
http://home.planet.nl/~cwille/
daar kun je meer info en prijzen vinden
niet goedkoop maar al veel gebruikt bij eenden en super effectief
Geplaatst: wo aug 06, 2003 8:53 am
door an3s
En gaat dat dan ook passen? Je hebt niet zo heel veel ruimte tussen oliefilter en schutbord. Als je daar zo'n ding tussen draait heb je dikke kans dat het filter stukslaat.
Geplaatst: wo aug 06, 2003 6:37 pm
door Goof
Dat gaat dus niet passen, want dat probleem heb ik bij mijn AT blok dus ook al, en die flens is maar iets van 20mm dik.
Geplaatst: wo aug 06, 2003 10:49 pm
door Folkert
Er bestaan ook platte (zeg ff gegokt 5cm hoge) oliefilters. Die zou volgens mij bij jou, An3s, nog wel moeten passen... Bij een AT hebbie pech!
Geplaatst: di aug 19, 2003 1:23 am
door philip
om nou effe helemaal duidelijk te zijn:
je olie circuleert door je oliepomp in het blok maar als je daar een koeler op aansluit wordt deze ook meegenomen in deze circulatie !
je water koelt 1 deel van je blok namelijk je kop maar de olie koelt het onderste draaiende gedeelte voornamelijk
deze twee helpen elkaar maar kunnen toch altijd wel weer eens te heet worden.
vandaar ook die koelers
volgens mij heb ik de oplossing voor die at
je kan namelijk ook een gesloten sensorflens kopen en van v*lksfiets een losse oliefilter unit met slangaansluiting en filter kopen
zo kan je de filter plaatsen op ieder plek en gewoon aansluiten tussen blok en oliekoeler,na de oliekoeler slang
retour richting blok
en klaar ben je !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst: di aug 19, 2003 8:46 pm
door Ton
De R25turbodiesel heeft een deksel met aansluitingen ipv een filter op het blok,het filter is als losse unit op het binnenscherm geplaatst.
Misschien is dit de oplossing voor de AT-ers onder ons?
Geplaatst: di aug 19, 2003 9:03 pm
door Goof
Kijk, dat zijn de tips, hoef ik geen oliefilters leeg te gaan halen en verbouwen om de handel dicht en verplaatst te krijgen. Ik ga er vanuit dat oliefilteraansluitingen gewoon een universele maat hebben, of niet?
Geplaatst: di aug 19, 2003 9:09 pm
door Ton
schroefdraadmaat weet ik nie......maar renault kennende zal het vanaf een bepaald bouwjaar redelijkerwijs het zelfde zijn denk ik.
Bijkomend voordeel is dat je niet gebonden bent aan een 0,25l filtertje!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ton op 2003-08-19 21:15 ]</font>
Geplaatst: di aug 19, 2003 9:20 pm
door Goof
Psies, dus een groter filter vermogen en minder weerstand van het filter.
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:23 pm
door philip
en anders koop je het bewuste filtertje voor de aansluiting
ga je naar de shop en vraag je ipv r 4 gewoon renault ..
toch!?!
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:36 pm
door Folkert
Op 2003-08-19 20:46, schreef Ton:
De R25turbodiesel heeft een deksel met aansluitingen ipv een filter op het blok,het filter is als losse unit op het binnenscherm geplaatst.
Misschien is dit de oplossing voor de AT-ers onder ons?
Daar komtie nu mee... Na 4 jaar prima functioneren ga ik dat zelfgebakken ding niet meer verwijderen...
Geplaatst: di aug 19, 2003 10:41 pm
door Ron
...zal dan toch niet passen? Ben benieuwd.