Vandaag weer wat verder gesleuteld. Toen ik vanmorgen in de werkplaats kwam viel mijn oog op een olieplasje onder de versnellingsbak die ik gisteren had gevuld. Even dacht ik aan een lek aan een van de steekassen maar ik was gewoon vergeten de aftapplug vast te zetten. Ik kon ze nog vlot een toer aandraaien

Ook de plaats gevonden van het kleine o-ringetje waarvan boven sprake. Het zit om de CO regel schroef vermoed ik. Daar past het alleszins op. Verder veel bezig geweest met kijken welke kabel boven of onder een andere loopt, waar ze juist liggen en zo. Ik dacht vooraf veel foto's genomen te hebben maar het is soms toch nog zoeken. Ook een nieuwe beugel gemaakt aan de rubbers die het expansievat vasthouden; ik vermoed dat de originele achter gebleven is bij de verzinker.
Over de carburateur ben ik niet tevreden. Eerst geprobeerd om hem te monteren met de dikke dichting boven de plaat (die aan het blok zit met de cilinderkopbouten) maar dan zag ik zelfs geen draadeind waarmee ik de carb vast kon zetten. Er is ook flink wat ruimte tussen de onderzijde van de plaat en het spruitstuk. Toch maar de dikke pakking daar gestoken. Zie foto. Als er iemand toevallig een foto heeft van dit detail bij zijn wagen zie ik die graag verschijnen.
Ook de koppeling gemonteerd en af gesteld. Een erg groot verschil met vroeger. De oude kabel liep stroef en de scharnierende aansluiting op de hefboom vooraan de wagen liep vast. Ook de gaskabel terug gemonteerd en zo geregeld dat de gasklep nu volledig open gaat. Ik twijfel eraan of dat vroeger kon.
Verder de radiator en aanhang toch ook maar wat opgekuist en mooi zwart gemaakt. Nu we toch bezig zijn.

Hopelijk komt de alternator snel binnen dan kan ik weer verder.
Het olieplasje:

de carb met de twijfelachtige volgorde van pakkingen en zo:

zoals ie nu er bij staat: