Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
het lassen zelf is geen enkel probleem voor me, ben gewoon een makkelijke manier aan het zoeken,
na veel overleg vandaag gaan we toch gaten in de bodemplaat maken en lassen zoals hij nu ligt, is makkelijker om naderhand de lassen vlak te slijpen.
na veel overleg vandaag gaan we toch gaten in de bodemplaat maken en lassen zoals hij nu ligt, is makkelijker om naderhand de lassen vlak te slijpen.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Bij onderhands prop lassen, heb je bijna geen naslijp werk.
Heb je dat wel dan heb je de instelling van je apparaat niet goed staan.
Heb je dat wel dan heb je de instelling van je apparaat niet goed staan.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Bodemplaat is ondertussen gelast, zal van de week even fotos maken ervan
Ben nu even bezig met het demonteren van de voorste ophanging, heb alles uit elkaar, maar zit even met de vraag voor het demonteren van onderstaand onderdeel op de foto, het is demonteerbaar veronderstel ik, maar hoe zit het dan met de torsie ivm de hoogte, kan ik iets aantekenen of gaat het gokwerk worden bij montage?
Als ik alles demonteer en de torsie-as eruithaal ben ik de hoogteregeling kwijt toch?
foto van het geheel:


Ben nu even bezig met het demonteren van de voorste ophanging, heb alles uit elkaar, maar zit even met de vraag voor het demonteren van onderstaand onderdeel op de foto, het is demonteerbaar veronderstel ik, maar hoe zit het dan met de torsie ivm de hoogte, kan ik iets aantekenen of gaat het gokwerk worden bij montage?
Als ik alles demonteer en de torsie-as eruithaal ben ik de hoogteregeling kwijt toch?
foto van het geheel:


- dick holtrop
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
als het goed is dat moet er een streep op de torsie as staan, waar hij de draagarm in gaat.
op de draagarm zit een merk teken.
even de as schoonpoetsen.
als deze sticker weg is zelf even stukje tape plakken en streepje zetten.
groet dick
anders ben je inderdaad de afstelling kwijt
op de draagarm zit een merk teken.
even de as schoonpoetsen.
als deze sticker weg is zelf even stukje tape plakken en streepje zetten.
groet dick
anders ben je inderdaad de afstelling kwijt
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Had zelf al met de dremel een merkteken gezet, maar ga morgen eens zoeken naar het originele. Zit er aan de andere zijde van de as ook een teken? Bij het omdraaien is het koperkleurige deel dat onder de achterste stoelen zit erafgevallen.....zowieso ff kijken of ik iets vind
Fel bedankt voor de info !
Fel bedankt voor de info !
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
nergens een merkteken gevonden op de torsie, dus 1 kant had ik aangetekend, andere gaat dus gokken worden bij het monteren
Vandaag nog de 2 voetenbakken gelast, nog een paar plekjes te doen en dan ist chassis klaar, eindelijk


laagje antiroest op

De voetenbakken





Vandaag nog de 2 voetenbakken gelast, nog een paar plekjes te doen en dan ist chassis klaar, eindelijk



laagje antiroest op

De voetenbakken




- dick holtrop
- Berichten: 1285
- Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
- Locatie: frentsjer
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
ziet er netjes uit!! als je weet dat je een as goed hebt gemerkt, leg je deze op de grond, met de draag arm er aan. draagarm plat op de grond drukken.
de andere is gewoon het spiegel beeld.
groet dick
de andere is gewoon het spiegel beeld.
groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.
niet omdat het moet maar omdat het kan
niet omdat het moet maar omdat het kan
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Net als je denk dat je alles gelast hebt kom je nog een grote verrassing tegen
De swingarmen hadden L + R een gaatje, makkelijk lasbaar, na ging ik er even met de schoevendraaier is en voelde iets wat er niet hoorde te zitten volgens mij (tis mijn 1e viertje maar denk toch niet dat het daar hoorde). PU-schuim, zowel links als rechts,
na het "deksel" erafgeslepen te hebben vind ik rechts een paar kleine gaatjes, die ik hopelijk kan lassen zonder veel gedoe, Links ziet alles er tot nu nog hard uit.
Hieronder fotos, ik denk gewoon oplassen en binnenin behandelen, lijkt me overbodig om hier compleet nieuwe in te zetten toch? Graag ook jullie mening
Rechts

Gaatje aan de rechtse kant

Links


De swingarmen hadden L + R een gaatje, makkelijk lasbaar, na ging ik er even met de schoevendraaier is en voelde iets wat er niet hoorde te zitten volgens mij (tis mijn 1e viertje maar denk toch niet dat het daar hoorde). PU-schuim, zowel links als rechts,
na het "deksel" erafgeslepen te hebben vind ik rechts een paar kleine gaatjes, die ik hopelijk kan lassen zonder veel gedoe, Links ziet alles er tot nu nog hard uit.
Hieronder fotos, ik denk gewoon oplassen en binnenin behandelen, lijkt me overbodig om hier compleet nieuwe in te zetten toch? Graag ook jullie mening
Rechts

Gaatje aan de rechtse kant

Links


- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Als de rest nog hard is denk ik gewoon dicht lassen vervolgens de roestvorming neutraliseren (daar zijn producten voor) en daarna terug opspuiten met PU zoals origineel gedaan in de fabriek
Marc
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
succes met dat lassen.
een eerdere (zeer slechte) reparatie bij mijn r4 is de oorzaak dat die nu weer stilstaat.
Heeft me een dag werk en zeer veel geslijp en gelas gekost om dat goed te krijgen...
En recent op de gelaste plek goed doorgebroken.... Echt goed...
een eerdere (zeer slechte) reparatie bij mijn r4 is de oorzaak dat die nu weer stilstaat.
Heeft me een dag werk en zeer veel geslijp en gelas gekost om dat goed te krijgen...
En recent op de gelaste plek goed doorgebroken.... Echt goed...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Vergeet niet de lipjes er terug aan te maken voor langs links de remleiding en rechts de benzineleiding te bevestigen
Marc
Marc
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
wat bedoel je met lipjes? dat hoedje over de balk achteraan?
- dirkoosterhoff
- Berichten: 875
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
Als je zo degelijk en uitvoerig bezig ben tot nu toe moet je die swingarmdragers (silentblocs) ook vernieuwen!
Dat is wel je wielophanging en dus veiligheid.
Nu kan het nog makkelijk maar als alles weer in elkaar zit is het een stuk moeilijker.
Dat is wel je wielophanging en dus veiligheid.
Nu kan het nog makkelijk maar als alles weer in elkaar zit is het een stuk moeilijker.
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
ik denk er ook aan om ze te vernieuwen, zit alleen met de bodemplaat die er pas inzit, die gaat ook weer terug losmoeten ofniet? heb geen idee hoever de reparatiedelen doorlopen....
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Restauratie Renault 4 GTL uit 1978
silvio schreef:wat bedoel je met lipjes? dat hoedje over de balk achteraan?

even een foto gezocht wat ik bedoel als lipje, bij deze afbeelding moet de remleiding aan de kop met een plastiek beugeltje bevestigd worden 5 cm hoger aan dat uitsteeksel met gaatje. Aan de rechterkant was deze afgeroest en is vervangen
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;