Pagina 4 van 7

Geplaatst: do feb 15, 2007 10:36 am
door jbeekmann
brecht schreef:Edit:

dat gaat hem dus helemaal niet worden :cry: wil jij graag die carb hebben Paul? dan krijg ik hem wel op een andere manier bij jou
Gooi 'm anders in A'dam of Naarden neer. Drinken we er meteen een whisky'tje bij...

Geplaatst: do feb 15, 2007 7:49 pm
door Supersuus
OK! zaterdag de 17e is een feit,voor koffie wordt gezorgd....
Binnenweg 27 te Bennebroek garage P.vd Pols.
Maar let op het is een heel klein paadje ernaar toe,staat wel een bord aan de weg maar je bent er zo voorbij!
Begint/verzamelen on 13.00uur en zal een uurtje of 3 duren.
Tot zaterdag dan!

Geplaatst: vr feb 16, 2007 12:14 am
door R4F6GTX Automaat
Ik zal er zijn (2 personen; nou ja, anderhalf...)

anti- corrosion and the holy grail

Geplaatst: vr feb 16, 2007 2:20 am
door RVIER
cher amis

anti-corrosie lijkt een splijtzwam te zijn voor het forum.
Ook ik heb gemengde gevoelens bij Anti-Corrosie. Persoonlijk denk ik dat corrosie niet zo erg is als het maar niet sneller gaat als de verwachte levensduur.
Bij onze cultureel erfgoed objecten is de verwachte levensduur eigenlijk gesteld op oneindig, respectievelijk zo lang dat ik er zelf niet meer aan hoef te lassen. Daarmee wordt het weer een belangrijk topic!

Het gekke is dat anti corrosie voor 98 %van de oppervlakten erg goed gaat. Het gaat eigenlijk om de laatste 2 % die het verschil uitmaken.

Ik voeg enkele foto's toe van een ogenschijnlijk goede AC, op die 2% na. Die 2% zat net op het contactgebied balken-bodenplaat. Jammer maar helaas.

http://img413.imageshack.us/img413/8569/xxx094og4.jpg
http://img413.imageshack.us/img413/5318/xxx095on7.jpg

Kennelijk gaat het naast toxitropiteit (dikvloeibaarheid, blijft lekker aan de plaat hangen) ook om penetrerend vermogem( dunvloeibaarheid). Het derde element is hechting. De meeste AC midelen vooronderstellen en vetvrije ondergrond. Hoe kunje dat nu realiseren in het R4 chassis??


Gezien de lange weg van AC lijkt het steeds meer een zoektocht naar de Holy Grail of AC.

Stel HIJ zou een R4 rijder zijn. Zou HIJ (of ZIJN vader, de timmerman) gaan voor Owatrol, MIke sander vet of zou hij gaat voor NOXIDE, the real thing.

Ik wacht de berichten van a.s. zaterdag met spanning af!


Fons

Geplaatst: vr feb 16, 2007 10:30 am
door brecht
mooie foto's!

dat maakt wel een hoop duidelijk zeg. IN een gesloten kokerframe is dik spul dus leuk, in de 4 zal dat niet altijd genoeg zijn...

Geplaatst: vr feb 16, 2007 12:42 pm
door Willem de Zwijger
Al die verhalen over splijtzwam en fundamentalisten lijken mij uit de lucht gegrepen, je kunt de geschiedenis niet op een rijtje zetten zonder er perspectief in aan te brengen. Voortschrijdend inzicht en zo.
Maarre, bij die tweede foto, kijk ik daar tegen een opengevouwen kokerbalk aan de voorzijde aan ? Die corrosie langs de ondernaad lijkt me typisch een geval waar Mike Sanders redding had kunnen brengen als de claim over 'zomers wordt het vloeibaar en kruipt het in alle spleten' waar is.
Overigens petje af voor de buitengewoon fundamentele restauratie van dit chassis.
Heb je trouwens enig idee welke behandeling dat chassis gehad heeft, en hoe lang geleden dat was ?

Geplaatst: vr feb 16, 2007 1:35 pm
door Hanz
Willem de Zwijger schreef:'zomers wordt het vloeibaar en kruipt het in alle spleten'
maar dit betekent ook: 's zomers loopt het UIT alle spleten

Geplaatst: vr feb 16, 2007 2:21 pm
door Willem de Zwijger
Ja, zo'n feest heb ik met lijnolie ook meegemaakt...
Ik ben benieuwd wat we daar morgen over horen.

KOSTEN SANDER'S FETT

Geplaatst: vr feb 16, 2007 4:31 pm
door hans dam
Bij toeval een link gevonden naar het volledige artikel van het AutoBild vergelijkend onderzoek, waarin Sander's Fett er het beste afkwam: http://www.citroen.ac/downloads/2002_10046_Rost.pdf

Blijft een heel mooi onderzoek.

Maar wat me nu ook duidelijk wordt, zijn de kosten:
een volledige behandeling in 2002 van een testauto met Sander's Fett kostte 500 euro!

Dat is wel heel erg veel, en misschien ook weer niet. Ik moet nog even wennen aan een dergelijk bedrag, dat sinds 2002 nog wel eens hoger zou kunnen zijn geworden. Bij de demo in Duitsland eind vorig jaar werd echter een bedrag van rond de 300 euro voor een R4 genoemd.

Gebruiksaanwijzing:
Das KORROSIONSSCHUTZFETT wird auf 90 - 100ºC z.B. auf einer Heizplatte erhitzt. Achtung!
Nicht über 100ºC und nicht unbeaufsichtigt erhitzen. Hohlraumdüse und Spritzpistolenvorderteil eventuell mit MIKE SANDER's HEIZKÖCHER anwärmen. Heißes Fett in die Druckbecherpistole (keine Kartuschenpistole) einfüllen. Empfohlener Spritzdruck 4 - 7 Bar.
Dat wordt dus de friteuse van mijn vrouw gebruiken...

Zelfde discussie op Saab-forum: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t ... f561da97ea

Geplaatst: vr feb 16, 2007 6:01 pm
door Willem de Zwijger
We zullen het spoedig weten, maar ik denk dat als je het zelf doet en alleen het vet rekent, dat je dan ver onder de 500 Euro blijft. Dat lijkt me een bedrag voor als je het laat doen. Dan heb je geen last van beginnersfouten en blunders...

Geplaatst: za feb 17, 2007 8:27 pm
door GijSsie
't was mooi. Ik ga het doen voornamelijk in het chassis, verder lijkt het mij niet echt nuttig mischien nog de onderkanten van de deurtjes en de wielkasten maar dat is dan alles.

Het was leuk om de mensen die er waren te ontmoeten. Ik heb vandaag ook voor t eerst in een 4tje (mee) gereden 8) , de 4f6 van suus. Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .

Geplaatst: za feb 17, 2007 8:37 pm
door Supersuus
ok! was duidelijk vandaag..... hier de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: za feb 17, 2007 8:56 pm
door Roel van Pinxten
GijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
En sneller 18 worden :D

Geplaatst: za feb 17, 2007 9:16 pm
door Mark4GTL
Roelvanpinxten schreef:
GijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
En sneller 18 worden :D
:D
dat heb ik al gehad (19 ook al :lol: )

Nu alleen de 4 nog afmaken

Geplaatst: za feb 17, 2007 9:21 pm
door GijSsie
Roelvanpinxten schreef:
GijSsie schreef: Nu ik de smaak te pakken heb moeten mijn 4tjes sneller klaar zijn :D .
En sneller 18 worden :D
Jij weet ook precies de zere snaar te raken he (ehh) . Ik ga t uhm sneller afmaken, betekent eigenlijk meer dat ik ga proberen dat pa mijn werk minder saboteerd... doettie namelijk want anders zijn ze te snel af grrrr :evil: