Pagina 4 van 5
Geplaatst: ma okt 23, 2006 11:00 am
door tinustilburg
HEHE

eindelijk, oplossing is nabij.
De auto staat bij de garage en daar heeft men het euvel gevonden: Er zitten 2 gietgaten

vlakbij de voet van de carburateur en deze horen afgesloten te zijn met 2 dopjes. Alleen die 2 dopjes zijn er niet op de een of andere manier. Dus daarom pakt ie valse lucht op die 2 punten.
Andere carburateur is onderweg en dan is ie hopelijk weer de oude.
Ik rij nu tijdelijk in een GTL. Dat is echt een bommetje op wielen zeg als je een TL gewend bent

en ook de wegligging is een stuk prettiger
groeten
Geplaatst: ma okt 23, 2006 9:31 pm
door R4F6GTX Automaat
hmm, ik geloof het niet. Hij heeft eerst toch wel goed gelopen?
Geplaatst: ma okt 23, 2006 11:11 pm
door tinustilburg
Ja hij liep eerst perfect. Het rare vind ik dat ik niet begrijp hoe die dopjes er ooit uit kunnen vallen (allebei...)
Geplaatst: ma okt 23, 2006 11:48 pm
door Ivo 4
Zie je kans om een foto of goede omschrijving te geven waar deze twee dopjes zitten of zaten. En om welk type carborateur gaat het ook al weer?
Rij zelf ook een 850 dus wie weet kan ik deze oplossing een keer gebruiken.
Maar even over die GTL waar je in reed, is de wegligging anders door de inhoud van de motor of is de GTL zwaarder ofzo.
Dacht dat de wegligging altijd het zelfde was bij de viertjes
Succes verder!
Ivo
Geplaatst: di okt 24, 2006 7:19 am
door Supersuus
De messing vriesplaatjes??
Geplaatst: di okt 24, 2006 12:06 pm
door tinustilburg
Die gtl heeft voor veerpoten ipv torsiestangen volgens mij.
Het is een Zenith 28IF carb met aan de linkerkant (van de auto) iets boven de voet van de carburateur 2 ronde gaatjes van ongeveer 1cm doorsnede. De gaatjes zitten horizontaal naast elkaar met ong. anderhalve cm ertussen. Bij die GTL waarin ik gereden heb zitten daar kunststof dopjes in, bij mijne zat er niks...
Geplaatst: di okt 24, 2006 12:59 pm
door jbeekmann
veerpoten? Daar is iemand aan het knutselen geweest! Fotooos!!!
Geplaatst: di okt 24, 2006 1:25 pm
door tinustilburg
Oh dan zal ik wel niet goed gekeken hebben

Geplaatst: di okt 24, 2006 8:32 pm
door 4TL
tinustilburg schreef:Oh dan zal ik wel niet goed gekeken hebben

Ik vrees het ook.
maar waar blijven nu de foto's van je carburateur.?
Geplaatst: di okt 24, 2006 9:11 pm
door tinustilburg
Hij staat nog bij de garage dus ik kan geen foto's maken...
Geplaatst: di okt 24, 2006 9:52 pm
door tinustilburg
Ik zal het even zo doen... Plaatje spreekt voor zich: 2 gaatjes in de rode cirkels horen afgesloten te zijn en dat was bij mij kennelijk niet...

[/img]
Geplaatst: wo okt 25, 2006 11:03 am
door R4F6GTX Automaat
Nee, dat is het niet. Tenzij je met een boor bezig bent geweest kunnen er die niet zo maar uitvallen. Frot er een stukje kauwgom in en kijk of ie dan wel weer goed loopt...
Begin toch medelijden te krijgen...
Schoapke, wanneer was ik uitgenodigd om te komen eten? Is misschien te combineren...
Geplaatst: za okt 28, 2006 6:04 pm
door tinustilburg
Woehoe hij is weer beter

. Andere carburateur erop... Vreemd trouwens: De carburateur lijkt bijna hetzelfde (Zenith 28IF) alleen de nieuwe heeft een afgedopt rubber slangetje aan de voet, wasda??
Hij stottert nu alleen een beetje als je van stationair naar vol gas gaat. Krijgt ie dan te weinig of juist teveel benzine of is dit de ontsteking?
En de kmteller doet het ook weer.

3 uur bezig geweest. Was wel fijn geweest als ik van tevoren wist dat de bevestiging van de kmtellerkabel met een klein boutje vast zit aan de zijkant van de bak, had me 2 uur gescheeld

Maar het werkt weer
Geplaatst: zo okt 29, 2006 8:07 am
door Willem de Zwijger
tinustilburg schreef:Krijgt ie dan te weinig of juist teveel benzine of is dit de ontsteking?
Lijkt mij een carb afstellingsprobleem, kijk eens of dit beter wordt als je de choke uittrekt.
Geplaatst: ma okt 30, 2006 12:23 am
door tinustilburg
ja ben al een beetje aan het klooien geweest. Als ik de choke een heeeel klein beetje (paar mm) uittrek dan gaat ie sneller lopen en pakt ie beter op maar als ik de choke verder uittrek loopt ie bescheten of slaat ie af...