HEHE eindelijk, oplossing is nabij.
De auto staat bij de garage en daar heeft men het euvel gevonden: Er zitten 2 gietgaten vlakbij de voet van de carburateur en deze horen afgesloten te zijn met 2 dopjes. Alleen die 2 dopjes zijn er niet op de een of andere manier. Dus daarom pakt ie valse lucht op die 2 punten.
Andere carburateur is onderweg en dan is ie hopelijk weer de oude.
Ik rij nu tijdelijk in een GTL. Dat is echt een bommetje op wielen zeg als je een TL gewend bent en ook de wegligging is een stuk prettiger
groeten
Zie je kans om een foto of goede omschrijving te geven waar deze twee dopjes zitten of zaten. En om welk type carborateur gaat het ook al weer?
Rij zelf ook een 850 dus wie weet kan ik deze oplossing een keer gebruiken.
Maar even over die GTL waar je in reed, is de wegligging anders door de inhoud van de motor of is de GTL zwaarder ofzo.
Dacht dat de wegligging altijd het zelfde was bij de viertjes
Die gtl heeft voor veerpoten ipv torsiestangen volgens mij.
Het is een Zenith 28IF carb met aan de linkerkant (van de auto) iets boven de voet van de carburateur 2 ronde gaatjes van ongeveer 1cm doorsnede. De gaatjes zitten horizontaal naast elkaar met ong. anderhalve cm ertussen. Bij die GTL waarin ik gereden heb zitten daar kunststof dopjes in, bij mijne zat er niks...
Ik zal het even zo doen... Plaatje spreekt voor zich: 2 gaatjes in de rode cirkels horen afgesloten te zijn en dat was bij mij kennelijk niet... [/img]
Nee, dat is het niet. Tenzij je met een boor bezig bent geweest kunnen er die niet zo maar uitvallen. Frot er een stukje kauwgom in en kijk of ie dan wel weer goed loopt...
Begin toch medelijden te krijgen...
Schoapke, wanneer was ik uitgenodigd om te komen eten? Is misschien te combineren...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Woehoe hij is weer beter . Andere carburateur erop... Vreemd trouwens: De carburateur lijkt bijna hetzelfde (Zenith 28IF) alleen de nieuwe heeft een afgedopt rubber slangetje aan de voet, wasda??
Hij stottert nu alleen een beetje als je van stationair naar vol gas gaat. Krijgt ie dan te weinig of juist teveel benzine of is dit de ontsteking?
En de kmteller doet het ook weer. 3 uur bezig geweest. Was wel fijn geweest als ik van tevoren wist dat de bevestiging van de kmtellerkabel met een klein boutje vast zit aan de zijkant van de bak, had me 2 uur gescheeld Maar het werkt weer
ja ben al een beetje aan het klooien geweest. Als ik de choke een heeeel klein beetje (paar mm) uittrek dan gaat ie sneller lopen en pakt ie beter op maar als ik de choke verder uittrek loopt ie bescheten of slaat ie af...