Pagina 4 van 22

Geplaatst: do jan 20, 2005 3:44 pm
door jbeekmann
Ben je niet bang dat het tegen de wand van de buis 'neerslaat'? Of is die warm genoeg om dat niet te doen?

Geplaatst: do jan 20, 2005 4:14 pm
door cees en jantine
tja dat weet ik ook niet eigenlijk, dat moeten we maar zien denk ik.
denk dat het wel goed gaat. zeker na de turbo is het mengsel warm zat, dus een beetje koeler kan geen kwaad denk ik zo.
en voor de turbo moeten we dus even kijken of het goed gaat, menno schijnt het ook ongeveer zo gehad te hebben en die heeft er ook mee rond gereden.
moet dus lukken denk ik....
cees

Geplaatst: do jan 20, 2005 4:24 pm
door jbeekmann
Afkoelen lijkt me ook wel prima, daar hebben ze p.s.v.r. ook intercoolers voor. Echter, je lucht wil je afkoelen, niet het mengsel toch? Dan condenseert het en dat wil je niet.
Zorgen voor niet al te scherpe bochten en inpakken zodat het lekker warm blijft lijkt me wel handig.

Let wel: ik heb niet zoveel verstand van dit soort dingen, dus luister niet al te hard naar mij 8)

Geplaatst: do jan 20, 2005 9:51 pm
door 4tje
Denk dat het meevalt met dat neerslaan van het mengsel hoor....
Als er problemen komen, dan waarschijnlijk voor de turbo. Het originele ontwerp werkt toch ook, dus dan zal dit ook wel werken.

Wel zo: Hoe langer de buizen worden, hoe groter het turbogat wordt.
Maar goed, zal nu wel meevallen zo.

Geplaatst: zo jan 23, 2005 5:29 pm
door 4f4 ts yellow
ik zag op de foto dat je er een vier bak achter had waarom ??????????
niet een vijf bak een vier bak lijkt mij een beetje onderbemeten voor 110 pk

Geplaatst: zo jan 23, 2005 6:55 pm
door cees en jantine
er rijden er ook diverse rond met meer pk's en de zelfde (4)bak.... moet dus kunnen en zo niet dan uhh heb ik een kapotte bak en moet ik toch wat anders verzinnen.

het is een beetje een project van werkt dit niet, dan wat anders, maar eerst toch even proberen.

en bij de meeste anderen werkt het ook.

groet
cees

Geplaatst: zo jan 23, 2005 8:12 pm
door Ron
Dat condenseren is wel een bekend probleem bij AT 'tjes hoor. Die van mij had het ook.
Flinke zwarte wolken uit de uitlaat, rot lopen, een paar flinke bonken in je motorblok, maar als de boel warm is is het weg (het lijkt me behoorlijk
slecht voor de techniek overigens).

Geplaatst: ma jan 24, 2005 11:47 pm
door 4tje
En, zijn er al vorderingen ?

Heb je trouwens nog iets gedaan aan je chassis?

Ik zou wel je voorste chassisbalken proberen door te lassen, zodat
de boel iets steviger wordt.

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:17 am
door Jan
Gr jan

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:29 am
door 4tje
Tja tis alleen maar voor extra stijfheid van het geheel hoor.....
met veel remmen en hard optrekken worden die chassis echt wel zwaar belast namelijk.
Voorkomen is beter dan genezen....
Waarom zou je het niet doen, als het blok er toch uit ligt is het een kleine moeite toch?

Ik zou het gehele plaatje van de auto toch een beetje "safe" willen hebben voor zover mogelijk met een R4

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:40 am
door Jan
Gr jan

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:44 am
door 4tje
:D

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:46 am
door R4F6GTX Automaat
Er is toch ook ergens een beschrijving van die R4 die Paris-Dakar meegereden heeft, met tekeningen erbij waar het chassis allemaal verstevigd is en zo? Da Goof heeft het er ooit over gehad geloof ik. Misschien heb je daar wat aan.

Deze Afbeelding

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:51 am
door 4tje
Kijk dat zijn nuttige dingen!
ik ben ook wel benieuwd, dus als iemand die tekening online kan gooien graag!

Geplaatst: di jan 25, 2005 12:59 am
door Jan
Jan