Motor vastgelopen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Katja s

Bericht: # 39664Bericht Katja s »

Ik vraag me af of je zo'n domme garage hebt.
Als het een TL was, en hij heeft een tijd stilgestaan, dan zou het best wel eens kunnen dat er overal zoveel sludge in heeft gezeten dat hij de druk niet goed kwijt heeft gekunt.
Zeker als de zuigerveren naar de klote zijn, dan kan hij zo'n hoge druk opbouwen dat ik me kan voorstellen dat hij het gemakkelijkste blik zoekt.

Ook is het erg goed mogelijk, los van voorgaande reactie, dat er een oliefilter is geplaatst met een verkeerde schroefdraad.
In veel 4 tjes zit niet voorniets een sticker waarin uitdrukkelijk de maat wordt aangegeven.
Met een beetje creativiteit hebben ze er eentje ingedraaid met een verkeerde schroefdraad. Dus je olieflter opzoeken en kijken of ze de goede maa gebruikt hebben.

'Gewoon' een echte TL motor weer in bouwen.
Hoe makkelijk dat is is afhankelijk hoe vast alles zit, en dat kan heel vast zijn.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 39673Bericht R4F6GTX Automaat »

De oliefilter was er gewoon afgelopen en lag onder de motorkap. Hij past er wel perfect op dus was gewoon niet aangedraaid. De luchtfilter is wel de verkeerde, veel te klein en ligt gewoon los. Het is trouwens een GTL. Onder de kleppendeksel ziet ie er heel schoon uit, dus was volgens mij een prima motortje. De hele auto ziet er trouwens netjes uit.
Hij zit wel harstikke vast. In de 4de versnelling, zonder bougies erin, met 2 personen proberen te duwen, met geen mogelijkheid beweging in te krijgen. Goed als anker te gebruiken dus.

Ik heb er de motor al uit en zal 'm een dezer dagen eens helemaal openschroeven want ik wil 'm van binnen ook wel eens bekijken. Ik hou jullie op de hoogte.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2004-06-22 01:30 ]</font>
Laatst gewijzigd door R4F6GTX Automaat op wo mei 25, 2005 1:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 39684Bericht Bruutmans »

Ja graag ben erg geinteresseerd in het vervolg en enige oorza(a)k(en).
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 39686Bericht R4F6GTX Automaat »

Oorzaak is duidelijk. De garage had er een nieuw oliefilter opgezet maar is dat vergeten aan te draaien dus dat is er zelf weer afgedraaid waardoor de olie eruit gelopen is, terwijl ze over de snelweg reed, dus dan gaat het snel, warme motor, flink aan het werk, ineens geen olie meer, dus al de delen zoals de krukaslagers en drijfstanglagers, die echt niet zonder olie kunnen, zijn waarschijnlijk goed heet geworden en heeft de boel doen vastlopen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 39687Bericht R4F6GTX Automaat »

Da is het teoretiese deel... ut praktiese werk is op het moment pijn in de rug...
Bruutmans
Contacteer:

Bericht: # 39688Bericht Bruutmans »

Dat zal een flinke klapper zijn geweest op de snelweg dan.Niet mooi,helemaal niet mooi.
En de rug doet ie het weer een beetje?
Misschien hebben ze bij vraag en aanbod nog 1tje ergens liggen?! hahha.
ik ben voor haar gevallen midden op straat
ik zag haar mooie ogen maar die stoeprand te laat
Breng je stem uit
Wat ben je dan?
berrievanmier
Contacteer:

Bericht: # 39707Bericht berrievanmier »

[quote]
Op 2004-06-22 01:22, schreef R4F6GTX Automaat:
De oliefilter...........
De hele auto ziet er trouwens netjes uit. Daarbij, die auto komt van Berrie en zoals aan zijn andere R4's te zien is weet Berrie goed waar ie mee bezig is. Volgens mij is het een prima autootje.

........

Paul, dank je voor het compliment!
Renault 4 1993 bye bye blauw-groen en een Twingo
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 39719Bericht R4F6GTX Automaat »

Verkeerde impressie, sorry.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie