Pagina 4 van 11
Geplaatst: vr mei 14, 2004 4:49 pm
door jbeekmann
Als we het over HYtjes gaan hebben denk ik niet dat er nog veel mensen iets van gaan snappen Brecht...
Geplaatst: vr mei 14, 2004 8:30 pm
door estafessie
De schakelbak van de Estafette is ook 'andersom', 1 linksachter, 2 linksvoor, etc. Is ook even omschakelen als je daarin gaat rijden

Geplaatst: vr mei 14, 2004 10:55 pm
door Bauke
ff via de pb joepes, dit worst wel erg off topic.
Geplaatst: vr mei 14, 2004 11:03 pm
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-05-14 11:21, schreef hobbes:
Ik heb een hele poos met een LT gereden, daar zat de achteruit ook op de plek van de 1, de 1 waar normaal de 2 zit enzoverder. Alleen had ik die 1ste versnelling eigenlijk alleen maar nodig om heuvel-op weg te trekken, dus in de praktijk reed ik ermee alsof het een normale 4-bak was.

Ik geloof dat het bij veel merdeflesbussen ook zo zit, bij ouwe citroentjes dus blijkbaar ook. Iemand enig idee waarom ze dat doen?
Ja, dat kom je vaker tegen bij bedrijfswagens en bussen. Als ze lading hebben dus gewichtstoename, is daar de kleine eerste versnelling goed voor om het hele spul op gang te krijgen. Bij een lege wagen is dat niet nodig en dan rij je gewoon in de 2de weg. In USA heet die eerste een "Granny Gear" (granny is grootmoeder... langzaam...? reden weet ik niet precies maar dat zal ik eens navragen)
Mijn legertruck heeft ook zo'n kleine eerste versnelling.
Geplaatst: za mei 15, 2004 9:29 am
door R4F6GTX Automaat
Antwoord uit USA over de 1e versnelling:
Hey Paul.
If my memory serves me right, a "granny gear" refers to a specialized first gear used for hauling heavy loads or pulling. I think it was nicknamed that because the gear was so much lower than normal, it made the vehicle creep at a "grandma's" pace.
P.S. I don't think there was any disrespect intended towards grandmas in general...
Duidelijk zo?
Geplaatst: za mei 15, 2004 6:04 pm
door hobbes
Te gek!

Weer wat bijgeleerd, en idd toen ik er een keer 150 stoeptegels voor een vriend van me mee verhuisde had ik 'm ook wel nodig...
Geplaatst: zo mei 30, 2004 9:26 am
door Rodeo-6
Eén van de apk afkeurpunten van bassie was een vast zittend heveltje van de remdrukverdeler.
Dat ding zit op een onmogelijke plek, dus remleiding los schroeven, die dan uiteraard breken en dat ding eruit vissen, dat was op zich al een feest, maar nog wel te overzien.
Na het gangbaar maken van het heveltje en het maken van nieuwe remleidingen, geheel volgens de vraagbaak alles in omgekeerde volgorde gemonteerd.
(had je gedacht)
Remmen ontlucht, blijft de rechter achterrem vast zitten ????
Nog maar eens ontlucht, weer vast.
Nog maar eens ontlucht, weer vast.
Nog maar eens ontlucht, weer vast.
Uiteindelijk maar eens onder een ander R4 pretpakket gekeken wat of er mis was.
Het blijkt toch wel handig te zijn om de remleidingen weer in dezelfde aansluiting te schroeven.
Toch weer wat geleerd.
Geplaatst: di jun 01, 2004 11:21 am
door brecht
is er weer een.
weekje geleden ontsteking gesteld. was er de eerste drie straten erg tevreden over, daarna minder, enorm aan het stotteren en slecht opppakken. Van t weekend toch maar weer ens gaan kijken:
motorkap open, klepjes van de verdelerkap los...klepjes van de verdelerkap zaten helemaal nog niet vast! Na het stellen vergeten verdelerkap vast te zetten. Tis eigenlijk een wonder dat ie nog gewoon reed!
Geplaatst: do jun 03, 2004 9:30 am
door brecht
een renault blunder is...
34 Euri wegegeven aan de renault dealer voor een koeienoog en er een week later achter komen dat je er nog 1 in de kast hebt liggen
zucht...
Geplaatst: do jun 03, 2004 9:44 am
door cees en jantine
gaat goed daar in den haag...
maaar heb er ook twee:
ontsteking tegen vocht in spuiten en bougiekabel er niet goed terug in doen. met als gevolg dat ie eruit floept en op drie cilinders gaat lopen en uiteraard doet ie zoiets nooit als ik erin zit. maar alleen als jantine erin rijdt.
na het lassen de kabel van de startmotor op de verkeerde pool terug doen.. dus wel klik maar niet aanslaan.
Geplaatst: do jun 03, 2004 9:50 am
door R4F6GTX Automaat
Op 2004-06-03 09:30, schreef brecht:
een renault blunder is...
34 Euri wegegeven aan de renault dealer voor een koeienoog en er een week later achter komen dat je er nog 1 in de kast hebt liggen
zucht...
En om op diezelfde blunder door te gaan, ik bied 'm aan voor minder dan de helft (€15) en daar reageer je niet op.

Geplaatst: do jun 03, 2004 10:19 am
door brecht
wel gereageerd, maar k had m snel nodig (moest die middag nog naar Nijmegen)
Geplaatst: do jun 03, 2004 2:24 pm
door Diana
Brecht is goed bezig om dit topic te vullen met blunders!

Geplaatst: do jun 03, 2004 6:13 pm
door brecht
Yep!
there's a lot more (to come) where that came from!
volgende week een F6 r bij dus dat worden dan ook 2x zoveel blunders denk ik.
De nieuwe is trouwens wit als de pausmobiel, zal ik die dan maar Popi noemen?
_________________

meer pret met PIPO
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: brecht op 2004-06-03 18:14 ]</font>
Geplaatst: do jun 03, 2004 6:35 pm
door Bauke