Pagina 4 van 5
Geplaatst: wo jul 30, 2003 11:09 pm
door Folkert
Dat is ook wel heel veel belading voor zo'n lief klein elfhondertje...
Geplaatst: do jul 31, 2003 11:36 am
door Willem de Zwijger
Ja, het is behoorlijk aan de grens van wat er kan met een f6, maar ik wil maar zeggen dat je met een dubbele fan net even meer kunt doen dan met een enkele fan. En dat is precies waar je in vakantie tijd op uit bent.
Geplaatst: do jul 31, 2003 10:52 pm
door Folkert
psies!
Geplaatst: di aug 05, 2003 1:16 am
door philip
dan hebben jullie mijn e-mail adres zeker nog niet gechecked ,want wat ik nu hoor klinkt mij als muziek in de oren !
als ik namelijk niet met auto's bezig ben dan ben ik of schijt golfsurfboards aan het shapen,of aan het repareren of ik ben schijt golfsurfles aan het geven!
't is niet voor niks
merlin.surfboards@12move.nl
en wat betrefd het eerste bericht over die koeling is een oliekoelertje niks ?
je kan zo op de sloop van een m*rc*d*s benz 200 diesel oliek. kopen voor € 15,- en wat losse aansluit wartels kosten ook weinig,misschien ken je zelfs wat van een ander type renault nemen wat gelijk past,maar dat weet ik niet!
misschien iemand suggesties???????????
Geplaatst: di aug 05, 2003 1:29 am
door philip
zie oproep
elders in dit forum bij div.
SURFWEDSTRIJD r 4 rijders only
groetjes philip
Geplaatst: di aug 05, 2003 8:43 am
door Bauke
Mmmmoliekoeling lijkt me dan weer wat overdreven, maar het klinkt wel leuk. Loop die olie dan door de kanalen waar nu het koelwater door loopt?
Geplaatst: di aug 05, 2003 8:44 am
door Bauke
schijt golfsurfboards, het blijft grappig
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-08-05 10:53 ]</font>
Geplaatst: di aug 05, 2003 8:58 am
door Willem de Zwijger
Hoe krijg je in vredesnaam de olie naar buiten, naar een koeler ? Zitten er ergens aansluitingen ?
Geplaatst: di aug 05, 2003 9:32 am
door Ron
Je zou iets kunnen bouwen op de plek van je oliefilter. Of op je carterplug een aansluiting maken met een pompje, en dan weer terug laten gutsen in je kleppendeksel of zo.
Ik zou er niet aan beginnen.
Geplaatst: di aug 05, 2003 9:34 am
door an3s
Op 2003-08-05 08:43, schreef Bauke:
Mmmmoliekoeling lijkt me dan weer wat overdreven, maar het klinkt wel leuk. Loop die olie dan door de kanalen waar nu het koelwater door loopt?
Het klokje slaat de klepel een klein beetje mis Bauke
Het gaat niet over olie ipv water of koelvloeistof, maar over het koelen van de motorolie. Motoren die relatief veel vermogen moeten leveren in verhouding tot de cilinderinhoud (bijv. turbomotoren) zijn gevoelig voor te heet worden van de motorolie en voeren die daarom vaak door een los radiatortje of een warmtewisselaar die bij in het koelwatercircuit zit.
Geplaatst: di aug 05, 2003 10:56 am
door Bauke

Het was dus nog vroeg... ik schaam me eigenlijk een beetje voor deze stompzinnigheid. niet koelen mèt maar koelen vàn olie uiteraard. Ik had de melk wel horen klotsen maar wist niet waar de tepel hangt. Maar goed Ron en ander turbo rijders, hebben jullie oliekoeling?
_________________
----- Veni Vidi Vieri -----
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bauke op 2003-08-05 10:56 ]</font>
Geplaatst: di aug 05, 2003 1:01 pm
door Folkert
Yeps
Geplaatst: di aug 05, 2003 4:20 pm
door Ron
Ikke ook. Al vind ik het maar een rottig klein dingetje. Staat nog aan de lucht te koelen ook. Niet eens een fan d'r op of zo.
Heb altijd m'n vraagtekens bij de effectiviteit van dergelijke oppervlaktes, maar tot nu toe heb ik meer problemen met de koeling van m'n koelvloeistof dan met die van de olie.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-05 21:17 ]</font>
Geplaatst: di aug 05, 2003 11:09 pm
door Folkert
Heb jij een olietemperatuurmeter dan?
Overigens is het correcte woord warmtewisselaar, want hij zit achter de radiateur gemonteerd. Wanneer de olie kouder is dan de lucht uit de koelwaterradiateur, dan warmt deze de olie eerst nog eens lekker op... En dat is heel belangrijk, want die moet op temperatuur zijn voordat je gaat trappen...
Geplaatst: di aug 05, 2003 11:20 pm
door Ton
Het nadeel van de olie"radiateur" is dat hij pas op zou warmen als de thermostaat van het koelsysteem opengaat en de radiateur dus daadwerkelijk warm wordt,nou zal dat met deze buitentemperaturen wel redelijk snel gaan,maar in de winter duurt dit errug lang......
Het mooiste is idd een olie/koelvloeistof warmtewisselaar,dan warmt de olie veeeeel sneller op!
Groeten Ton