Pagina 4 van 14
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do sep 18, 2014 7:07 am
door R4F6GTX Automaat
Doe je goed!

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do sep 18, 2014 9:39 pm
door marcGTL.BE
Laswerken achterkant ok

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 19, 2014 9:18 am
door Bertje
Ziet er goed uit! Waar werk je het eigenlijk mee af?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 19, 2014 12:28 pm
door marcGTL.BE
Bertje schreef:Ziet er goed uit! Waar werk je het eigenlijk mee af?
binnenkort als de laswerken gedaan zijn alles bewerken met metaalplamuur en gladschuren
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 19, 2014 2:35 pm
door Bertje
En later ga je de hele wagen (laten) spuiten? In een andere kleur, als ik het goed begrepen heb?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 19, 2014 3:05 pm
door marcGTL.BE
Bertje schreef:En later ga je de hele wagen (laten) spuiten? In een andere kleur, als ik het goed begrepen heb?
348 Zelfde als mijn GTL,heb ik maar één potje nodig om achteraf mijn R4 vloot bij te werken

Ik heb een goede vriend

die graag spuit en kan ergens een spuitcabine gebruiken.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 19, 2014 5:02 pm
door Bertje
OK, dus dat goedje dat je eroverheen hebt gekwast is kennelijk geschikt om met 2K over te spuiten?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 19, 2014 5:10 pm
door marcGTL.BE
Dat is mij verteld, heb ik ook gelezen (dacht ik) Als ik even tijd heb zoek ik het terug op.Niets is uitgesloten ik ga er van uit dat het kon,daarvoor had ik het gekocht.
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za sep 20, 2014 9:20 pm
door marcGTL.BE
Voor een prikje zetels gekocht voor in de F4 COMBI, er hangt nog een hele Twingo rond
De multifunctionele standen van de Twingo banken maakte de opvolger van de R4 tot ook een eigenwijs autootje. Deze banken met al zijn mogelijkheden wil ik dus plaatsen in de R4 combi
Bij de voorste banken moet ik de hoogte aanpassen En de achterste bank moet ik het zitvlak 7 cm. smaller maken en nieuwe bevestiging punten voorzien.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo sep 21, 2014 3:14 pm
door Willem de Zwijger
Ik heb ook Twingo stoelen in mijn F6 gesleuteld. Aan de handrem-kant moet je de rail verhogen, ik heb dat met hout gedaan. De achterbank heb ik ook geprobeerd maar is me niet gelukt.
Van de voorstoelen heb ik na een paar jaar de rails verlengd met de rails van nog een set stoelen, ongeveer 13 cm extra lengte. Daardoor kun de bestuurdersstoel wat meer naar achteren om niet met de knieën te dicht op het stuur te komen. De passagiersstoel kan met die verlenging ook wat verder naar voren zodat de instap voor de achterinzitters wat vergemakkelijkt (blijft wel een beetje gestuntel).
Ik heb de F6 achterbank ophanging aangepast zodat hij ongeveer 10 cm verder naar achteren kan, voor wat meer beenruimte achterin. Als je wilt kan ik wel foto's mailen.
Succes met sleutelen!
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo sep 21, 2014 8:37 pm
door p304c
origineel zit er over het scharnier een extra verstevigingshoeklijn aan de binnenzijde,waarschijnlijk is dat meteen de reden dat ze daar doorroesten.Ik heb daar weer een versteviging gemaakt en volledig rondom afgelast. Bij jou zie ik dat niet zitten of heb jij het daar op een andere manier versterkt?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo sep 21, 2014 9:02 pm
door marcGTL.BE
p304c schreef:origineel zit er over het scharnier een extra verstevigingshoeklijn aan de binnenzijde,waarschijnlijk is dat meteen de reden dat ze daar doorroesten.Ik heb daar weer een versteviging gemaakt en volledig rondom afgelast. Bij jou zie ik dat niet zitten of heb jij het daar op een andere manier versterkt?
Als voorbeeld van scharnier had ik niets meer, het geen wat er nog was is ooit hersteld geweest door de scharnier vast te lassen in de deuropening. Heb gewoon een lat van 6mm. dikte genomen en daar terug een scharnier van gemaakt wat mij stevig genoeg leek

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo sep 21, 2014 9:17 pm
door marcGTL.BE
Willem de Zwijger schreef:
Van de voorstoelen heb ik na een paar jaar de rails verlengd met de rails van nog een set stoelen, ongeveer 13 cm extra lengte. Daardoor kun de bestuurdersstoel wat meer naar achteren om niet met de knieën te dicht op het stuur te komen. De passagiersstoel kan met die verlenging ook wat verder naar voren zodat de instap voor de achterinzitters wat vergemakkelijkt (blijft wel een beetje gestuntel).
Succes met sleutelen!
Die tip om de rails te verlengen is een goede, ik heb nog een ander set liggen(hebben vorig jaar even in mijn gtl gestaan)
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: zo sep 21, 2014 9:20 pm
door marcGTL.BE
Willem de Zwijger schreef: (blijft wel een beetje gestuntel).
Is het ook al niet wat gestuntel met de originele stoelen erin?
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: ma sep 22, 2014 9:41 am
door Willem de Zwijger
Haha inderdaad, maar de originele oplossing voor de F6 klapt wel compacter weg dan de Twingo stoel wil ik maar zeggen.