Eindelijk!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Eindelijk!
Er zitten wel nwr model raampjes in.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Vandaag ook maar eens embleem gemonteerd. (zit nog in dubio om de andere zijde ook te doen, niet origineel, wel erg gaaf)
Tevens dynamo en waterpomp snaartjes vervangen.
5605 en 5608 in dit geval. Bedankt R-Quatre voor het advies en de top service!
Tevens dynamo en waterpomp snaartjes vervangen.
5605 en 5608 in dit geval. Bedankt R-Quatre voor het advies en de top service!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Vandaag even met mijn pa aan de Vier geklust. Cipa spiegels (NOS in de doos) aan beide kanten erop gezet. Geeft mij een betere blik op de weg en ziet er ook nog eens netjes uit.
Ook de chromen deurgrepen eindelijk erop gezet.
Ook NOS ruitenwisser armpjes erop van Maréchal. Eentje van de oude was het inwendige veertje afgebroken. Mooie EBay vondst.
Camera HDR Studio - 1404653675085_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034741_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034655_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034101_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034140_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
Stukje bij beetje de wagen naar mijn smaak maken.
Sterker nog, zit te dubben om de auto over een paar jaar geheel over te spuiten, en ook op kenteken om te keuren. Bordeaux rood uit 1968. Witte R4-tjes zie je nog voldoende rijden, maar rode niet. Komt ook omdat wit toch net even wat sterker is qua kleur vermoed ik.
En...binnenkort een origineel voorbumpertje wegbrengen om opnieuw te laten verchromen. Dan heb ik weer een voorbumpertje met slinger gat. Zeldzaam!
Ook de chromen deurgrepen eindelijk erop gezet.
Ook NOS ruitenwisser armpjes erop van Maréchal. Eentje van de oude was het inwendige veertje afgebroken. Mooie EBay vondst.
Camera HDR Studio - 1404653675085_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034741_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034655_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034101_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
IMG_20140706_034140_tonemapped by chevy4ever1972, on Flickr
Stukje bij beetje de wagen naar mijn smaak maken.
Sterker nog, zit te dubben om de auto over een paar jaar geheel over te spuiten, en ook op kenteken om te keuren. Bordeaux rood uit 1968. Witte R4-tjes zie je nog voldoende rijden, maar rode niet. Komt ook omdat wit toch net even wat sterker is qua kleur vermoed ik.
En...binnenkort een origineel voorbumpertje wegbrengen om opnieuw te laten verchromen. Dan heb ik weer een voorbumpertje met slinger gat. Zeldzaam!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Eindelijk!
Goed idee, donkerrood is mooi en wit is grondverf ...Eelco schreef:
Sterker nog, zit te dubben om de auto over een paar jaar geheel over te spuiten, en ook op kenteken om te keuren. Bordeaux rood uit 1968. Witte R4-tjes zie je nog voldoende rijden, maar rode niet.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Eindelijk!
En nog wat leuks:
Zoals je kan zien, is de originele APK sticker achterop de Vier verschoten en niet meer leesbaar.
Even een nwe set besteld bij Letteratelier.
Weet nog niet welke kleur het mooiste zal staan. suggesties zijn welkom!
Zoals je kan zien, is de originele APK sticker achterop de Vier verschoten en niet meer leesbaar.
Even een nwe set besteld bij Letteratelier.
Weet nog niet welke kleur het mooiste zal staan. suggesties zijn welkom!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Vandaag Viertje voor de APK weggebracht. Had ze gevraagd even naar de koplamp afstelling te kijken (vast onderdeel sowieso van de APK).
Glansrijk er door heen zonder opmerkingen.
Kreeg zelfs een compliment over de algehele staat van de wagen.
40 euro armer verliet ik de garage met de 4.
IMG_20140710_092630 by chevy4ever1972, on Flickr
Na het zomerseizoen, ga ik haar trakteren op verse koppelingplaatjes en drukgroep en nwe contact puntjes.
Gewoon, omdat goed nog beter kan. :}
Glansrijk er door heen zonder opmerkingen.
Kreeg zelfs een compliment over de algehele staat van de wagen.
40 euro armer verliet ik de garage met de 4.
IMG_20140710_092630 by chevy4ever1972, on Flickr
Na het zomerseizoen, ga ik haar trakteren op verse koppelingplaatjes en drukgroep en nwe contact puntjes.
Gewoon, omdat goed nog beter kan. :}
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Gefeliciteerd!!
Quot homines, tot sententiae
84`er R4 GTL... 50 tinten rood
85`er Witte VW Kever
84`er R4 GTL... 50 tinten rood
85`er Witte VW Kever
Re: Eindelijk!
Dat compliment over de algehele staat van de R4 heb je dik en dubbel verdiend Eelco!Kreeg zelfs een compliment over de algehele staat van de wagen.
Suggesties voor een nieuwe kleur:
Rood is natuurlijk prima, past prima bij het vrolijke karakter van de R4 en die waren er dan ook een hoop.
Maar persoonlijk vind ik een R4 in donkerblauw erg mooi.
Maar mooi wit is ook niet lelijk en het beste geschikt om voor bruiloften te rijden, als je zou willen.
Nogmaals, ook van mijn kant een vet compliment voor de staat van je R4!
Voor mijn plezier rijd ik liever in een 4!
- Camille Schyns
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di mei 13, 2014 5:44 pm
Re: Eindelijk!
@ Eelco -> als eerste ook van mijn kant een dik compliment.De keuze voor een bepaalde kleur is aardig aan mode onderhevig en daarnaast spelen persoonlijke smaken een rol.
Wit is on de oldtimerwereld veel toegepast omdat je daarmee onvolkomenheden minder goed opvallen. Een ander voordeel van wit is dat de auto in de felle zon veel minder opwarmt en dus 's zomers een aangenamer klimaat heeft dan een donkerdere kleur.
Ik heb zelf een felrode 1977 TL gehad (laknummer was 705). Met 2 weken had ik een aanrijding waarbij de neus in de kreukels ging. Dit was door de Renaultdealer niet goed hersteld en 3 jaar later begonnen de voorspatborden al door te roesten. Die heb ik toen zelf vervangen en de héle auto geschuurd, op advies van het spuitbedrijf in de spuitplamuur laten zetten en laten overspuiten in de originele kleur maar dan met 2K-lak.
Zó extreem mooi gespoten heb ik maar heel weinig auto's meer gezien. De kleur ... wat ik weet is dat ie 10 jaar later er nog steeds super mooi en roestvrij uitzag! Niet overdreven bang zijn voor rood! Wit verkleurt overigens ook: dat wordt vaak iets tot veel geler; veelal minder snel dan andere kleuren omdat wit nu eenmaal heel veel (uv-licht) weerkaatst.
Wit is on de oldtimerwereld veel toegepast omdat je daarmee onvolkomenheden minder goed opvallen. Een ander voordeel van wit is dat de auto in de felle zon veel minder opwarmt en dus 's zomers een aangenamer klimaat heeft dan een donkerdere kleur.
Ik heb zelf een felrode 1977 TL gehad (laknummer was 705). Met 2 weken had ik een aanrijding waarbij de neus in de kreukels ging. Dit was door de Renaultdealer niet goed hersteld en 3 jaar later begonnen de voorspatborden al door te roesten. Die heb ik toen zelf vervangen en de héle auto geschuurd, op advies van het spuitbedrijf in de spuitplamuur laten zetten en laten overspuiten in de originele kleur maar dan met 2K-lak.
Zó extreem mooi gespoten heb ik maar heel weinig auto's meer gezien. De kleur ... wat ik weet is dat ie 10 jaar later er nog steeds super mooi en roestvrij uitzag! Niet overdreven bang zijn voor rood! Wit verkleurt overigens ook: dat wordt vaak iets tot veel geler; veelal minder snel dan andere kleuren omdat wit nu eenmaal heel veel (uv-licht) weerkaatst.
Re: Eindelijk!
Dank jullie wel voor de leuke reacties.
Ach ja, het spuiten is nog een eindje weg in de toekomst, eerst maar eens de versnellingsbak onder handen nemen.
En qua kleur is wit idd wel erg prettig in de zomer, scheelt wel wat in de hete zon.
Ach ja, het spuiten is nog een eindje weg in de toekomst, eerst maar eens de versnellingsbak onder handen nemen.
En qua kleur is wit idd wel erg prettig in de zomer, scheelt wel wat in de hete zon.
Laatst gewijzigd door Eelco op di jul 15, 2014 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Re: Eindelijk!
Wit is helemaal niets mis mee. Als je gaat zoeken is er op elke kleur wel wat aan te merken.
En gefeliciteerd met de APK. Altijd weer een bijzonder moment van blijdschap
En gefeliciteerd met de APK. Altijd weer een bijzonder moment van blijdschap
Re: Eindelijk!
Vandaag eens door de twee kratten met reserve spul gespit...
Kwam iets heel leuks tegen....
Weet nu wie de Renault origineel geleverd heeft.....
PicsArt_1406455521164 by chevy4ever1972, on Flickr
Tevens de originele knipperlichten die op de zijschermen horen. Toen de auto is overgespoten, zijn er andere schermen op gekomen.
PicsArt_1406455420077 by chevy4ever1972, on Flickr
En nog een origineel, nowhere to buy anymore, origineel ruitenwissertje.
IMG_20140727_114809 by chevy4ever1972, on Flickr
Ook nog een tweetal...ehm.....?
IMG_20140727_113839 by chevy4ever1972, on Flickr
Kwam iets heel leuks tegen....
Weet nu wie de Renault origineel geleverd heeft.....
PicsArt_1406455521164 by chevy4ever1972, on Flickr
Tevens de originele knipperlichten die op de zijschermen horen. Toen de auto is overgespoten, zijn er andere schermen op gekomen.
PicsArt_1406455420077 by chevy4ever1972, on Flickr
En nog een origineel, nowhere to buy anymore, origineel ruitenwissertje.
IMG_20140727_114809 by chevy4ever1972, on Flickr
Ook nog een tweetal...ehm.....?
IMG_20140727_113839 by chevy4ever1972, on Flickr
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
- Hanz
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: Eindelijk!
Leuke sleutelhanger maar die kan qua logo (1974) toch niet bij de aflevering van de auto gehoord hebben? Tenzij hij later eens doorverkocht is door deze dealer.
Re: Eindelijk!
Als je als trouwe klant je auto laat onderhouden bij de dealer, kan het zijn dat ze je een sleutelhanger geven op een gegeven moment toch? Tegenwoordig kan een kopje koffie er net nog af, maar dan houd het ook bijna o p.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad