Vering en schokbreking..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Folkert

Bericht: # 13431Bericht Folkert »

Je hebt gelijk Da-Goof, maar dat is dan ook wel heel erg op de limiet. Overigens speel ik dat spelletje van het goed inschatten van een bocht ALTIJD en met iedere auto (hoeft niet oneindig hard!). Maakt het rijden een stuk leuker. Het doel is daarbij om voor de bocht de snelheid te hebben aangepast, de bocht in te sturen en het stuur in die positie te houden en dan met wat (of veel) gasgeven precies op de juiste plaats uit de bocht te komen. (je leert wat op een racecursus...)
schoapke

Bericht: # 13630Bericht schoapke »

Duzzzzz.

voor het wat sportievere rijden. Stugere veertjes (van F6 bvb) en een stabbie voor?

Heb (nog) echt r.. verstand van auto's
zijn die nieuw op tehalen bij mr de renault garage. Karretje hangt erg in de bocht, maar blijft niet naveren als ik um ff indruk...
an3s

Bericht: # 13659Bericht an3s »

Trouwens Folkert.. Je verhaal klopt wel aardig: Onze 4 heb idd een wat meer onderstuurd weggedrag sinds die dikke stabi erop zit maar dat weegt ruimschoots op tegen het niet meer overhellen in de bochten.

De vorige had zichzelf nogal losgewrongen van het chassis (rubbers) en daardoor leek het soms net alsof je in een eend reed.

Dan weet je dus gelijk waarom die dingen niet harder kunnen dan 100 km/u. :wink:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Folkert

Bericht: # 13665Bericht Folkert »

De veren van een F6 zijn een uitermate goed alternatief voor de standaard GTL veren. Ik heb het zelf nooit aangedurft om te beginnen aan het vervangen van de veren (die achterste zitten altijd HEUL vast). Overigens wordt van het monteren van een F6-stabi achter (indien voor ook een F6-stabi is gemonteerd) de auto MINDER onderstuurd. Dat wil nog niet zeggen dat hij overstuurd wordt!!! Devies: beide stabies van een F6 monteren!
Mijn witte viertje deed het altijd prima met de originele GTL veren, F6 stabies, 175-60R13 bandjes en goede schokdempers (voor de GTL veren = standaard dempertjes, doch niet versleten).
Overigens is het ook gelukt om de film bij An3s neer te zetten: veel kijkplezier.
Ron

Bericht: # 13666Bericht Ron »

Maar is het verstandiger om een hele achteras om te zetten ipv geklooi met torsieveren? Gaat zo'n complete F6 achteras passen op een sedan?
Ik weet nog niet eens wat er bij mij onder zit maar ik dacht alleen de stabilisators van een F6.
En die klemmen hè... ik weet het nog niet hoor. Zijn jou torsiestaven nog steeds recht? Wat was de klapper waarna je ging kijken of ze er nog wel onder zaten? (Voor mijn info : om even in te schatten wat je er allemaal mee kunt uitspoken, als er al een klapper is geweest)
Folkert

Bericht: # 13688Bericht Folkert »

Achteras van een F6 zou in principe moeten passen, maar of dat verstandig is, weet ik echt niet. Misschien wel!
Eh, over dat geklapper: Mijn viertje heeft na het laatste r4weekend ongeveer 100km gereden, dus ik geen flauw benul... Ik geef direct toe dat die klemmen zich in een bijzonder expirimentele fase bevinden...
Goof

Bericht: # 13696Bericht Goof »

Nou, je maakt wel een paar ontzettende zwiepers in die bocht zeg, Folkert, das nou niet wat je noemt een strak genomen bochtje :smile:
Maar ongetwijfeld heb je der ontzettend plezier aan beleefd.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Folkert

Bericht: # 13700Bericht Folkert »

Het is duidelijk een opgeroepen overstuur (hard de bocht in en dan beetje gas loslaten) en dan zoeken of je het kunt redden (nou, bijna niet deze keer). Bijzonder leuk spelletje! (niet doen op de openbare weg!)
an3s

Bericht: # 13715Bericht an3s »

strakke film :lol:
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Ron

Bericht: # 13737Bericht Ron »

Precies, zo'n capriool met een 4 is best bijzonder.
Folkert

Bericht: # 13738Bericht Folkert »

Ik heb meer filmmateriaal op het circuit... Ik weet alleen niet of 12Mb niet wat teveel netwerkverkeer genereert voor an3s..
an3s

Bericht: # 13748Bericht an3s »

geen probleem, hoor! Ik knijp de upstream van Kazaa wel een beetje af. Bovendien: Als die versatel jongens klaar zijn kan ik upstreamen zoveel ik wil. Dat beetje traffic dat jullie tot nog toe veroorzaken is sowieso te verwaarlozen.
Folkert

Bericht: # 13751Bericht Folkert »

Op het moment dat ik een ftp-connectie heb kunnen krijgen, laat ik het ff weten...
an3s

Bericht: # 13762Bericht an3s »

Kan je beter niet in het weekend proberen: Dan proberen er hier in de straat net iets teveel mensen door hetzelfde stukje Casuckma kabel te internetten.
Plaats reactie