Vering en schokbreking..
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Je hebt gelijk Da-Goof, maar dat is dan ook wel heel erg op de limiet. Overigens speel ik dat spelletje van het goed inschatten van een bocht ALTIJD en met iedere auto (hoeft niet oneindig hard!). Maakt het rijden een stuk leuker. Het doel is daarbij om voor de bocht de snelheid te hebben aangepast, de bocht in te sturen en het stuur in die positie te houden en dan met wat (of veel) gasgeven precies op de juiste plaats uit de bocht te komen. (je leert wat op een racecursus...)
Trouwens Folkert.. Je verhaal klopt wel aardig: Onze 4 heb idd een wat meer onderstuurd weggedrag sinds die dikke stabi erop zit maar dat weegt ruimschoots op tegen het niet meer overhellen in de bochten.
De vorige had zichzelf nogal losgewrongen van het chassis (rubbers) en daardoor leek het soms net alsof je in een eend reed.
Dan weet je dus gelijk waarom die dingen niet harder kunnen dan 100 km/u.
De vorige had zichzelf nogal losgewrongen van het chassis (rubbers) en daardoor leek het soms net alsof je in een eend reed.
Dan weet je dus gelijk waarom die dingen niet harder kunnen dan 100 km/u.

Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
De veren van een F6 zijn een uitermate goed alternatief voor de standaard GTL veren. Ik heb het zelf nooit aangedurft om te beginnen aan het vervangen van de veren (die achterste zitten altijd HEUL vast). Overigens wordt van het monteren van een F6-stabi achter (indien voor ook een F6-stabi is gemonteerd) de auto MINDER onderstuurd. Dat wil nog niet zeggen dat hij overstuurd wordt!!! Devies: beide stabies van een F6 monteren!
Mijn witte viertje deed het altijd prima met de originele GTL veren, F6 stabies, 175-60R13 bandjes en goede schokdempers (voor de GTL veren = standaard dempertjes, doch niet versleten).
Overigens is het ook gelukt om de film bij An3s neer te zetten: veel kijkplezier.
Mijn witte viertje deed het altijd prima met de originele GTL veren, F6 stabies, 175-60R13 bandjes en goede schokdempers (voor de GTL veren = standaard dempertjes, doch niet versleten).
Overigens is het ook gelukt om de film bij An3s neer te zetten: veel kijkplezier.
Maar is het verstandiger om een hele achteras om te zetten ipv geklooi met torsieveren? Gaat zo'n complete F6 achteras passen op een sedan?
Ik weet nog niet eens wat er bij mij onder zit maar ik dacht alleen de stabilisators van een F6.
En die klemmen hè... ik weet het nog niet hoor. Zijn jou torsiestaven nog steeds recht? Wat was de klapper waarna je ging kijken of ze er nog wel onder zaten? (Voor mijn info : om even in te schatten wat je er allemaal mee kunt uitspoken, als er al een klapper is geweest)
Ik weet nog niet eens wat er bij mij onder zit maar ik dacht alleen de stabilisators van een F6.
En die klemmen hè... ik weet het nog niet hoor. Zijn jou torsiestaven nog steeds recht? Wat was de klapper waarna je ging kijken of ze er nog wel onder zaten? (Voor mijn info : om even in te schatten wat je er allemaal mee kunt uitspoken, als er al een klapper is geweest)
Achteras van een F6 zou in principe moeten passen, maar of dat verstandig is, weet ik echt niet. Misschien wel!
Eh, over dat geklapper: Mijn viertje heeft na het laatste r4weekend ongeveer 100km gereden, dus ik geen flauw benul... Ik geef direct toe dat die klemmen zich in een bijzonder expirimentele fase bevinden...
Eh, over dat geklapper: Mijn viertje heeft na het laatste r4weekend ongeveer 100km gereden, dus ik geen flauw benul... Ik geef direct toe dat die klemmen zich in een bijzonder expirimentele fase bevinden...
geen probleem, hoor! Ik knijp de upstream van Kazaa wel een beetje af. Bovendien: Als die versatel jongens klaar zijn kan ik upstreamen zoveel ik wil. Dat beetje traffic dat jullie tot nog toe veroorzaken is sowieso te verwaarlozen.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.