Pagina 4 van 27

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: do mei 13, 2010 9:44 pm
door Rik
tis prima weer om een stukje te rijden, dus dat komt wel goed, en volgens mij hebben al meer mensen verkeerde kabels gehad, zitten toch nog wat verschillen in, maar succes en de nacht is nog lang!

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 12:18 am
door Rutger-peer
Ben weer terug met de juiste kabel. Morgen om 07:00/07:30 opstaan en dan lekker in alle vroegte sleutelen! :D

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 11:05 am
door Rik
en zit ie erin, tis tenslotte al bijna 11 uur :wink:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 11:49 am
door Rutger-peer
De koppelingskabel zit er in!

Maar de auto is niet door de APK gekomen helaas.

De volgende punten werden gevonden:

- Knipperlicht links voor (wat het een paar dagen geleden overigens nog deed, aarding ofzo).
- Remslang links voor.
- Chassisbalk rechts voor (was ik al bang voor).
- Diverse bodemdelen (ingelaste stukken enzo).
- Fuseekogel rechts boven
- Wiellager links voor
- Wiellager rechts achter
- Remleiding links achter
- Wisserbladen voor
- Accu zit los

Ik had ook stiekem wel verwacht dat het niet zou gaan lukken maarja, het was wel mooi geweest, dan had ik wat meer tijd gehad. In ieder geval is het handig om deze punten te weten. Ook bleek de rechterband scheef afgesleten te zijn voor (voor de rest erg gave band, behalve aan de buitenzijde) dus de wielen voor moeten ook opnieuw worden afgesteld.

Goed, vanavond richting ouders en dan kijken we verder!

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 3:50 pm
door Erik
He hallo,

Waar heb je laten keuren????? Denk niet bij de CARFIT aan de florakade.
Ga daar maar eens kijken.

vr gr erik

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 3:57 pm
door Rutger-peer
Nee Klopt. Bij auto Takens. Zijn wel mensen die er serieus naar kijken, dat wel. Maar goed, ik denk dat elke keurmeester dat rotplek in de voorbalk van het chassis wel ziet. Voor de rest ging ie wel heel gedetailleerd te werk. Maar goed, ik riskeer liever niet nog een keer 20 euro, ik schors hem wel en dan zal ik hem gewoon restaureren, dat ben ik toch van plan en dan is ie ook weer perfect!

Maar jij hebt ervaring met de Carfit aan de Florakade? Is wel eentje speciaal voor oudere auto's begreep ik... En denk je dat ie er dan wel door komt?

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 8:36 pm
door Mark4GTL
valt opzich mee..

lassen is het meeste werk...
rest is met 1 of 2 dagen lekker werken verholpen

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: vr mei 14, 2010 10:30 pm
door ap
He Rutger,

Ik zou om problemen te voorkomen toch de bodemplaten vervangen door die halve delen waar ik het met je over heb gehad.
Ja het is flink wat werk maar aan de andere kant ben je meteen van alle gedonder af en het staat gewoon netter dan overal maar een plaatje inzetten zoals er nu gedaan is.

Maar wat heeft die keurmeester over die al gelaste plekken gezegd? want dat leek mijn toch goed vast te zitten.

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 8:38 am
door Rik H.
Hee Rutger, ik zie nu pas dat je deze vier hebt gekocht. Gefeliciteerd! Ik heb deze ook nog bekeken. Leuke auto met wat werk maar er is zeker nog wat moois van te maken. Wat me opviel is dat er bij de aanhechting tussen voorscherm/binnenscherm geen roest zit. Echt helemaal gaaf!
Ik heb er ook even onder gekeken en zag wel dat de rechter achterbalk een gat vertoond daar waar de achteras aan de balk zit. Het lijkt een gat waar een bout in hoort maar het is toch echt de roestduivel. Even naar kijken dus. :wink: Binnenscherm linksachter is ook flink krokant maar dat had je vast al gezien. Is natuurlijk allemaal prima te maken.
Dit wordt vast weer een topviertje als ik je berichten lees. Goed bezig! En die apk punten zijn goed te overzien hoor. Gewoon beginnen met het laswerk, netjes stukken uitslijpen en goed schoonmaken voordat je lasser aan de slag gaat. Komt goed en hou vol!

Succes en veel plezier met de vier!
p.s. Lassen aan de bodem en balken gaat heel gemakkelijk als je de auto op z'n kant legt. :wink:

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 9:59 am
door R4F6GTX Automaat
Rik H. schreef:..........
p.s. Lassen aan de bodem en balken gaat heel gemakkelijk als je de auto op z'n kant legt. :wink:
een slap reservewiel rechtop zetten en daar met de dakgoot op laten rusten, net achter de voordeur. De hele zijkant ligt dan vrij en raakt niks...

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 8:28 pm
door Rutger-peer
ap schreef:He Rutger,

Ik zou om problemen te voorkomen toch de bodemplaten vervangen door die halve delen waar ik het met je over heb gehad.
Ja het is flink wat werk maar aan de andere kant ben je meteen van alle gedonder af en het staat gewoon netter dan overal maar een plaatje inzetten zoals er nu gedaan is.

Maar wat heeft die keurmeester over die al gelaste plekken gezegd? want dat leek mijn toch goed vast te zitten.

Hee Ap,

Ik denk dat dat ook het beste is ja. Wat betreft de plaatjes. Hij was er niet heel erg van gecharmeerd en zei dat het voor de APK net wel of net niet goed genoeg was, maar dan zou ie het moeten berekenen. Ik denk wel dat ik een strenge controleur heb gehad maar de auto was sowieso al afgekeurd voor het chassis dus... Je ziet inderdaad wel roestigheid om die stukjes plaat heen die er zijn ingelast.

Daarnaast bleken er nog dingen die hij niet heeft vermeld in het rijtje. De achterrem links bleek namelijk helemaal niets te doen. Je ziet ook dat die trommel wat nattig is van de olie. Hij dacht dat de remcilinder lek was. Daarnaast bleek de rechter achterrem ook weinig te doen dus dat moet ik sowieso uit veiligheidsoverwegingen al vervangen.

@ Rik H.:

Ik had zelf die rotplek aan het binnenscherm eerlijk gezegd nog niet gezien maar nu net wel! En dat is echt een flink plek ja! Maar goed, is wel op te lossen dus dat komt goed. Ook dat gaatje in de balk had ik nog niet gezien, heb het allemaal alleen van onderen bekeken. Maar ook dat is een gat inderdaad. Een rond gaatje en het lijkt inderdaad alsof het zo hoort. Maar goed, ook dat komt goed als we er mee bezig gaan ;).

Ohja, op de zijkant zetten gaat niet gebeuren. De hele carrosserie gaat er af (alles gaat sowieso helemaal uit elkaar) dus dan kunnen we er heel mooi bij! Maar bedankt voor de tip!

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 8:31 pm
door Mark4GTL
okej
compleet strippen, fixen en opbouwen dus.

das een goed idee, weet wel waar je aan begint. Gaat veel tijd inzitten...
Maar het levert wel het beste resultaat op.

s6 met je restauratie

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 8:49 pm
door Rutger-peer
Precies! Ik weet hoe tijdrovend ditsoort werk kan zijn. Heb toen ik op de middelbare school zat een Zündapp brommer opgeknapt, dat leverde me toen al bergen werk op. Maar goed ik heb de zomervakantie om het te doen en heb me al erg goed ingelezen dus weet al in grote lijnen hoe alles is bevestigd, waar wat zit en hoe je problemen oplost (ook diverse restauratieprojecten op internet gevolgd, zoals die van Malcolm). Daarnaast ben ik van plan een goed planning te maken met wanneer ik wat doe, zodat ik niet hoef te gaan zitten wachten op onderdelen ofzo.

Ik wil aan het einde een perfecte R4 hebben, die 100% betrouwbaar is en waarbij ik niet bang hoef te zijn dat alles weer gaat rotten en roesten o.i.d. Wou ook het motortje aanpakken/reviseren. Heb er wel veel zin in! :D

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 8:54 pm
door Mark4GTL
veel s6.

een goed begin is zeker het halve werk al.

ben benieuwd naar de voortgang van je project tegen die tijd...

Re: Restauratie R4 GTL 1984 van Rutger-peer (vanaf pagina 2).

Geplaatst: za mei 15, 2010 9:11 pm
door Rutger-peer
Ik zal er zeker een leuk topic over maken met veel foto's (a la DavidN op het Engelse R4 forum)!