Pagina 4 van 20

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo mar 28, 2010 10:44 pm
door Rik
och, en het mdf is in ieder geval licht van kleur, scheelt ook weer ipv zwart he..

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo apr 25, 2010 10:54 am
door schoapke
We hebben maar weer eens de draad opgepakt. Aan de cabrio is nog en beetje laswerk, maar helaas was het gas op [staan lekken voor een week :-? ]
Gisteren bij Bram een setje fuseekogels opgehaald, dus die mogen er vanmiddag onder. Kunnen we hem weer naar binnen en buiten rollen.

Esther is ondertussen bezig om al het houtwerk te schilderen aan de kant waar we straks niet meer bij kunnen. Wel gewoon al op kleur en 4 lagen. twee maal grond twee maal lak. Daarvoor is de pergola omgebouwd tot "paint booth" (beer)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: vr mei 14, 2010 10:46 am
door schoapke
En we zijn weer eens stukje verder. De voorkant staat weer op zn pootjes en de motorruimte heeft al twee lagen grondverf.
Es is druk bezig met de onderdelen groen en wit verven en ik heb het blok aangepakt en in het hitte bestendig groen gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Alles wordt goed in de lak gezet. Bij de groene verf wordt er ook 5% owatrololie gemengd. De rattlecan paintjobs krijgen ook meerdere lagen met tussen door nat opschuren.

Het bankje heeft wel andere geleiders gekregen waardoor de bevestiging aangepast moest worden. Meteen maar de hele bodembak in de rode owatrol gesopt en over een paar dagen komt daar nog zwarte zinkprimer overheen.
Als laatste de kachelventilator omgebouwd van 6v naar 12v.

Nu maar hopen dat we de motorkap voor de paintjob naar zolder kunnen krijgen, want de plastic schuilhut in de tuin bleek iets minder windbestendig te zijn (uhh)

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: vr mei 14, 2010 3:47 pm
door Tweety
Als je eenmaal bezig bent....

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: za mei 15, 2010 12:13 am
door schoapke
dr is een deadline he ;)

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: za mei 15, 2010 12:20 am
door Rik
volgend jaar dinsdag?

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo mei 30, 2010 11:02 am
door schoapke
Nope volgendjaar dinsdag is een beetje aan de late kant :wink:

Maar het schilderen is weer opgepakt. De binnenkant staat al twee keer in de grondverf en de motorruimte heeft zelfs al een laklaag.
AfbeeldingAfbeelding

Hoogtijd voor mij om het stuurhuis een beetje netjes te maken en de radiateur een likje verf te geven, maar dat de volgende keer.
Wel ben ik al begonnen met de ruitenwisser. De 6v moet vervangen worden door een 12v, maar ik heb een overschot aan draadjes.
De 6v heeft 2x plus en waarschijnlijk massa via de koets. Eerste plus is voor continu wissen en de tweede om met pulsjes de wissers weer in de beginstand te zetten.
Aan de moderne 12v zitten 4 draden; Wit en rood op de motor en volgens mij plus en min [moter ging lopen]
Maar dan nog een blauw en grijs. Nu heeft de 12v als extra dat die nog een standje sneller heeft en dat hij bij het uitzetten zelf naar de beginstand gaat.

Iemand een idee hoe ik dit allemaal een beetje netjes kan inbouwen???

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo mei 30, 2010 11:17 am
door R4F6GTX Automaat
Mooi weer auto hep toch geen ruitenwisser nodig.....

ik heb nog steeds dat metaal ding liggen voor een cabriodak... legergroen dat wel maar mogelijk toch bruikbaar

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo mei 30, 2010 11:22 am
door Tweety
Ik ga wel ff in 't bedradingsschema zoeken zo...d'r staat me iets bij van de blauwe is voor de snelle stand, en de grijze is massa, maar ook dat de polariteit niet bij alle ruitenwissermotortjes hetzelfde is....dus mocht je wat gaan proberen zorg dat je voldoende zekeringen in huis hebt....je hoort straks van me...

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo mei 30, 2010 1:02 pm
door schoapke
R4F6GTX Automaat schreef:ik heb nog steeds dat metaal ding liggen voor een cabriodak... legergroen dat wel maar mogelijk toch bruikbaar
Binnenkort maar eens die kant op komen met es en mooi weer
Tweety schreef:...dus mocht je wat gaan proberen zorg dat je voldoende zekeringen in huis hebt....
Volgens mij zit er geen zekeringen kastje in die ouwe kabelboom ;)

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: zo mei 30, 2010 1:45 pm
door Tweety
schoapke schreef:
Tweety schreef:...dus mocht je wat gaan proberen zorg dat je voldoende zekeringen in huis hebt....
Volgens mij zit er geen zekeringen kastje in die ouwe kabelboom ;)
Vast wel...hoe dan ook je zult 'm wel moeten zekeren......

De kleuren die jij opgaf voor de bedrading kon ik niet vinden, wat was 't ook weer rood grijs en blauw en wit...
dat heb ik volgens mij wel op m'n achterruitenwisser... (3 van de 4)
volgens de kluwer zijn er 5 draden zwart, wit, rood, geel en blauw...
met m'n testpen zou ik je vrij eenvoudig een oplossing aan kunnen bieden... maar goed, als wit en rood op de spanning de motor laat draaien, doen wit en blauw dit ook ??
de grijze is bijna zeker voor het terugkeren naar het nulpunt....belangerijk is echter om te controleren of de witte draad op een bepaald moment verbinding maak met het huis, of dat de grijze dit op een bepaald moment doet.... ivm met de polariteit...ik ga nog ff beneden kijken of ik nog wat meer info kan vinden...

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: di jun 01, 2010 12:22 pm
door schoapke
nog wat info gevonden?

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: di jun 01, 2010 7:11 pm
door Tweety
Nee niet echt.... ik had een soortgelijk probleem met mijn achterruitenwisser, en hoewel ik de polariteit nog niet goed heb (als ik het draadje aansluit dat ervoor zorgt dat de wisser terugkomt op zijn startplek als ik hem uitzet krijg ik kortsluiting maarja dan kijk ik in de speigel en denk vroeger was ie zo.....) herinner ik me wel dat het uit elkaar halen van de motor me toen wel duidelijkheid verschafte over welk draadje dat was.... en ik denk dat je dan ook wel kan concluderen welke 2 draden de 2 verschillende snelheden zijn .....de kleuren van die dingen verschillen nogal er waren 3 types (en dan hebben we het alleen over de naar nederland geexporteerde modellen) en zoals ik zei in de kluwer staat een type met 5 aansluitingen.... verder is het een kwestie van de polariteit.... als 1 draad de massa lijkt te zijn , kan het ook zo zijn dat dat de plus betreft....
ook kan het zo zijn dat de nulstand van de schakelaar een draad verbind met de ruststand draad... (dat zou bij mij ook nog kunnen...) zat er nog een groene draad bij trouwens of niet ??

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: za jun 05, 2010 9:14 am
door schoapke
volgens mij wel, maar die liep alleen van het kleine blokje naar de schakelaar, maar niet weer door naar de ruitenwisser zelf. Zal morgen even een tekening maken wan draden kleur en volgorde

Re: Schoapkes cabrio project

Geplaatst: za jun 05, 2010 9:51 am
door Tweety
Kan je ook het plaatje ff verwijderen van de achterzijde van de haakse overbrenging ? als het goed is zit daar de schakeling voor het terug zetten naar de ruststand.....