Schoapkes cabrio project
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Schoapkes cabrio project
och, en het mdf is in ieder geval licht van kleur, scheelt ook weer ipv zwart he..
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Re: Schoapkes cabrio project
We hebben maar weer eens de draad opgepakt. Aan de cabrio is nog en beetje laswerk, maar helaas was het gas op [staan lekken voor een week
]
Gisteren bij Bram een setje fuseekogels opgehaald, dus die mogen er vanmiddag onder. Kunnen we hem weer naar binnen en buiten rollen.
Esther is ondertussen bezig om al het houtwerk te schilderen aan de kant waar we straks niet meer bij kunnen. Wel gewoon al op kleur en 4 lagen. twee maal grond twee maal lak. Daarvoor is de pergola omgebouwd tot "paint booth"




Gisteren bij Bram een setje fuseekogels opgehaald, dus die mogen er vanmiddag onder. Kunnen we hem weer naar binnen en buiten rollen.
Esther is ondertussen bezig om al het houtwerk te schilderen aan de kant waar we straks niet meer bij kunnen. Wel gewoon al op kleur en 4 lagen. twee maal grond twee maal lak. Daarvoor is de pergola omgebouwd tot "paint booth"




R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Schoapkes cabrio project
En we zijn weer eens stukje verder. De voorkant staat weer op zn pootjes en de motorruimte heeft al twee lagen grondverf.
Es is druk bezig met de onderdelen groen en wit verven en ik heb het blok aangepakt en in het hitte bestendig groen gezet.









Alles wordt goed in de lak gezet. Bij de groene verf wordt er ook 5% owatrololie gemengd. De rattlecan paintjobs krijgen ook meerdere lagen met tussen door nat opschuren.
Het bankje heeft wel andere geleiders gekregen waardoor de bevestiging aangepast moest worden. Meteen maar de hele bodembak in de rode owatrol gesopt en over een paar dagen komt daar nog zwarte zinkprimer overheen.
Als laatste de kachelventilator omgebouwd van 6v naar 12v.
Nu maar hopen dat we de motorkap voor de paintjob naar zolder kunnen krijgen, want de plastic schuilhut in de tuin bleek iets minder windbestendig te zijn
Es is druk bezig met de onderdelen groen en wit verven en ik heb het blok aangepakt en in het hitte bestendig groen gezet.









Alles wordt goed in de lak gezet. Bij de groene verf wordt er ook 5% owatrololie gemengd. De rattlecan paintjobs krijgen ook meerdere lagen met tussen door nat opschuren.
Het bankje heeft wel andere geleiders gekregen waardoor de bevestiging aangepast moest worden. Meteen maar de hele bodembak in de rode owatrol gesopt en over een paar dagen komt daar nog zwarte zinkprimer overheen.
Als laatste de kachelventilator omgebouwd van 6v naar 12v.
Nu maar hopen dat we de motorkap voor de paintjob naar zolder kunnen krijgen, want de plastic schuilhut in de tuin bleek iets minder windbestendig te zijn

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Schoapkes cabrio project
Als je eenmaal bezig bent....
Re: Schoapkes cabrio project
dr is een deadline he 

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Schoapkes cabrio project
Nope volgendjaar dinsdag is een beetje aan de late kant
Maar het schilderen is weer opgepakt. De binnenkant staat al twee keer in de grondverf en de motorruimte heeft zelfs al een laklaag.


Hoogtijd voor mij om het stuurhuis een beetje netjes te maken en de radiateur een likje verf te geven, maar dat de volgende keer.
Wel ben ik al begonnen met de ruitenwisser. De 6v moet vervangen worden door een 12v, maar ik heb een overschot aan draadjes.
De 6v heeft 2x plus en waarschijnlijk massa via de koets. Eerste plus is voor continu wissen en de tweede om met pulsjes de wissers weer in de beginstand te zetten.
Aan de moderne 12v zitten 4 draden; Wit en rood op de motor en volgens mij plus en min [moter ging lopen]
Maar dan nog een blauw en grijs. Nu heeft de 12v als extra dat die nog een standje sneller heeft en dat hij bij het uitzetten zelf naar de beginstand gaat.
Iemand een idee hoe ik dit allemaal een beetje netjes kan inbouwen???

Maar het schilderen is weer opgepakt. De binnenkant staat al twee keer in de grondverf en de motorruimte heeft zelfs al een laklaag.


Hoogtijd voor mij om het stuurhuis een beetje netjes te maken en de radiateur een likje verf te geven, maar dat de volgende keer.
Wel ben ik al begonnen met de ruitenwisser. De 6v moet vervangen worden door een 12v, maar ik heb een overschot aan draadjes.
De 6v heeft 2x plus en waarschijnlijk massa via de koets. Eerste plus is voor continu wissen en de tweede om met pulsjes de wissers weer in de beginstand te zetten.
Aan de moderne 12v zitten 4 draden; Wit en rood op de motor en volgens mij plus en min [moter ging lopen]
Maar dan nog een blauw en grijs. Nu heeft de 12v als extra dat die nog een standje sneller heeft en dat hij bij het uitzetten zelf naar de beginstand gaat.
Iemand een idee hoe ik dit allemaal een beetje netjes kan inbouwen???
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Schoapkes cabrio project
Mooi weer auto hep toch geen ruitenwisser nodig.....
ik heb nog steeds dat metaal ding liggen voor een cabriodak... legergroen dat wel maar mogelijk toch bruikbaar
ik heb nog steeds dat metaal ding liggen voor een cabriodak... legergroen dat wel maar mogelijk toch bruikbaar
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Schoapkes cabrio project
Ik ga wel ff in 't bedradingsschema zoeken zo...d'r staat me iets bij van de blauwe is voor de snelle stand, en de grijze is massa, maar ook dat de polariteit niet bij alle ruitenwissermotortjes hetzelfde is....dus mocht je wat gaan proberen zorg dat je voldoende zekeringen in huis hebt....je hoort straks van me...
Re: Schoapkes cabrio project
Binnenkort maar eens die kant op komen met es en mooi weerR4F6GTX Automaat schreef:ik heb nog steeds dat metaal ding liggen voor een cabriodak... legergroen dat wel maar mogelijk toch bruikbaar
Volgens mij zit er geen zekeringen kastje in die ouwe kabelboomTweety schreef:...dus mocht je wat gaan proberen zorg dat je voldoende zekeringen in huis hebt....

R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Schoapkes cabrio project
Vast wel...hoe dan ook je zult 'm wel moeten zekeren......schoapke schreef:Volgens mij zit er geen zekeringen kastje in die ouwe kabelboomTweety schreef:...dus mocht je wat gaan proberen zorg dat je voldoende zekeringen in huis hebt....
De kleuren die jij opgaf voor de bedrading kon ik niet vinden, wat was 't ook weer rood grijs en blauw en wit...
dat heb ik volgens mij wel op m'n achterruitenwisser... (3 van de 4)
volgens de kluwer zijn er 5 draden zwart, wit, rood, geel en blauw...
met m'n testpen zou ik je vrij eenvoudig een oplossing aan kunnen bieden... maar goed, als wit en rood op de spanning de motor laat draaien, doen wit en blauw dit ook ??
de grijze is bijna zeker voor het terugkeren naar het nulpunt....belangerijk is echter om te controleren of de witte draad op een bepaald moment verbinding maak met het huis, of dat de grijze dit op een bepaald moment doet.... ivm met de polariteit...ik ga nog ff beneden kijken of ik nog wat meer info kan vinden...
Re: Schoapkes cabrio project
nog wat info gevonden?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Schoapkes cabrio project
Nee niet echt.... ik had een soortgelijk probleem met mijn achterruitenwisser, en hoewel ik de polariteit nog niet goed heb (als ik het draadje aansluit dat ervoor zorgt dat de wisser terugkomt op zijn startplek als ik hem uitzet krijg ik kortsluiting maarja dan kijk ik in de speigel en denk vroeger was ie zo.....) herinner ik me wel dat het uit elkaar halen van de motor me toen wel duidelijkheid verschafte over welk draadje dat was.... en ik denk dat je dan ook wel kan concluderen welke 2 draden de 2 verschillende snelheden zijn .....de kleuren van die dingen verschillen nogal er waren 3 types (en dan hebben we het alleen over de naar nederland geexporteerde modellen) en zoals ik zei in de kluwer staat een type met 5 aansluitingen.... verder is het een kwestie van de polariteit.... als 1 draad de massa lijkt te zijn , kan het ook zo zijn dat dat de plus betreft....
ook kan het zo zijn dat de nulstand van de schakelaar een draad verbind met de ruststand draad... (dat zou bij mij ook nog kunnen...) zat er nog een groene draad bij trouwens of niet ??
ook kan het zo zijn dat de nulstand van de schakelaar een draad verbind met de ruststand draad... (dat zou bij mij ook nog kunnen...) zat er nog een groene draad bij trouwens of niet ??
Re: Schoapkes cabrio project
volgens mij wel, maar die liep alleen van het kleine blokje naar de schakelaar, maar niet weer door naar de ruitenwisser zelf. Zal morgen even een tekening maken wan draden kleur en volgorde
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Schoapkes cabrio project
Kan je ook het plaatje ff verwijderen van de achterzijde van de haakse overbrenging ? als het goed is zit daar de schakeling voor het terug zetten naar de ruststand.....