Pagina 4 van 5

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: vr jul 24, 2009 4:56 pm
door dick holtrop
vernieuwd;

keerringen 4x
lagers (kroonwiel)
lagers (derde aandrijving)
pakkingen
druklager

Verder was de bak nog prima

vr gr dick

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: vr jul 24, 2009 11:22 pm
door R4F6GTX Automaat
Was dat allemaal nodig of uit (voor)zorg gedaan?

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: za jul 25, 2009 9:54 am
door dick holtrop
ik weet niet of het direct nodig was, maar ik vervang altijd de keerringen, ik vind het zonde
dat als het project klaar is dat de bak en motor olie staat te lekken.

de lagers van het kroonwiel hadden last van stilstand schade, op het loopvlak van de lagerschaal
zat door het stilstaan een roest plek. deze moest zowiezo.

gelukkig vind ik het leuk werk dus geen probleem.

nu nog even het verschil tussen een F6 en F4 uitzoeken, voor de aandrijftrein.

de kruiskoppelingen heb ik inmiddels al (bij de locale agra boer)

vr gr dick

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: za mei 01, 2010 3:10 pm
door dick holtrop
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: za mei 01, 2010 3:14 pm
door dick holtrop

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: za mei 01, 2010 3:16 pm
door dick holtrop
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: za mei 01, 2010 3:21 pm
door dick holtrop
update:

motor geplaats incl sinpar aftakas,
nieuwe schokbrekers
nieuwe fugee kogels
nieuwe lagers voorwielen
motorruim schoon en geverft.
kleine plekjes gelast
torsie afgesteld.
nieuwe keerringen motor.

volgende klussen
afbouwen motor en motorruim
aandrijfassen voor,
aftakas naar achteren opknappen.
verfen
handels voor 4x4 plaatsen en opknappen.
en nog het één en ander

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: zo mei 23, 2010 12:11 am
door Paul/
Hallo Dick,

Erg leuk om de vorderingen van dit project te zien. Zoals eerder vermeld heb ik dezelfde auto en kom ik op exact dezelfde plekken roest tegen. Ben inmiddels zo ver dat alleen bij het driehoekje rechtsvoor nog een klein beetje rottigheid zit maar dat is momenteel wel onder controle. Wordt ooit nog wel helemaal hard gemaakt maar voorlopig is in ieder geval de rest van de auto hard. Verder heb ik de motor laten reviseren en zelf de hele voorkant er af gehad en geschilderd. Alles zit inmiddels weer in elkaar en alleen de 2 deuren, de rechterzijkant en het dak moeten nog geschilderd worden. Ook heb ik er meteen maar een proefritje naar Spanje aan vast geknoopt en ben ik in 2 weken tijd een probleemloze 4000 km verder. (Wel rustig ingereden en kleppen e.d. gesteld natuurlijk) Kortom erg leuke vakantiewagen en ik rijd er nu fulltime in.

Ik vroeg me echter nog wel af wat je plannen met de schuifruit zijn. Die lijst zal namelijk bij jou vast ook wel rot zijn. Ik heb zelf de lijst aan de linkerkant nagemaakt van een stuk plaatstaal. Is lichtelijk monnikenwerk i.v.m. maatvoering maar wel erg mooi geworden. Heb jij een andere oplossing? Heb zelf het plan om er voorlopig een stuk plaatstaal in te hechten en dan af te kitten zodat ik rustig de tijd heb om een nieuwe lijst te maken.

En verder staat voor mij ook nog een felbegeerde Sinpar-set op de verlanglijst. Enig idee of en hoe daar nog aan te komen is?

En dan nog 1 vraag: enig idee wat het gekraak kan zijn dat ik linksvoor bij het inveren hoor. Ik vermoed zelf een droog rubber of iets dergelijks. Kan het geluid stilstaand niet opwekken dus kan de oorzaak ook niet echt vinden.

Veel succes verder met het project,

Groeten,

Paul

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: ma mei 24, 2010 11:39 am
door dick holtrop
hoi paul

zelf heb ik schuiframen weggegooit er komen normale dichte ramen in uit een combi.

het geluid links voor kan komen van het koeien oog, of van de uitlaat die door het schutbord komt.
misschien is je remschijf krom? moeilijk te zeggen van een afstandje.

mijn sinpar komt op terschelling te staan voor op het strand!!! misschien kun je hem daar eens bewonderen.

als je een sinparset zoekt, dan moet je tegenwoordig deze tocht uit frankrijk halen en deze van een bestaande auto slopen.

kijk eens op webmycar.com dan renault en dan sinpar daar staat wel eens een sloper bij, anders hier op het forum vragen, dan krijg je altijd reactie.

vrgr dick

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: ma mei 24, 2010 2:05 pm
door Tweety
Geluid kan ook van het polyester busje komen dat bij de stabilisator stang bevestiging zit.....

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: di mei 25, 2010 12:48 pm
door Paul/
bedankt voor de reacties. Zal het een en ander eens aan een inspectie onderwerpen.
Zelf ben ik niet meer zoveel op Terschelling (paar keer per jaar) aangezien ik mijn opleiding afgerond heb.
Maar als ik in de buurt ben zou ik graag een keer langs komen. Lijkt me erg leuk om de oplossingen voor de roest e.d. te zien.

groeten,

Paul

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: di mei 25, 2010 7:23 pm
door dick holtrop
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: di mei 25, 2010 7:24 pm
door dick holtrop
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: di mei 25, 2010 7:28 pm
door dick holtrop
hallo sinpar liefhebbers

Ik was even bezig met de vaste aandrijfas die onder de auto zit, is het voor iemand gemakkelijk te meten waar de drie gaten zitten in de bodem?

achter bij de achterbank hoef ik alleen maar te weten hoever het grote gat vanaf de grote midden balk zit
en hoeveer dit gat van de balk aan de zijkant zit.

andere kant natuurlijk ook

en voor idem dus vanaf de middenbalk en vanaf de zij balk.

mijn as is trouwens van flens naar flens 95 cm

wie o wie wil even 5 min voor mij meten? en anders rij ik eens naar alkmaar naar okido

ik hoor het graag


dickpar

Re: nieuw project renault 4 f 4 4 X 4

Geplaatst: di mei 25, 2010 8:05 pm
door lordje
Ik ga er van uit dat jij ook een centrale as hebt met tweee schuine u-vormige steunen welke niet helemaal recht verdeeld zijn. Bij mijn uitvoering kwamen de gaten precies uit bij de uiteinden van de achterste balken in de auto. ( deze lopen nog iets door en daarin komen de gaten). De as ligt niet geheel recht onder de auto en de derde bevestiging komt in de dubbele plaat rechts van de centale `koker`midden in de auto onder de kachelunit. Het is van belang de as zo recht mogelijk naar het achter differentieel te leggen. Houd rekening met de mogelijkheid voor de assen om in en uit te kunen bewegen in de spiebanen. Hopelijk heb je hier iets aan, maar ik verwacht dat diverse uitvoeringen niet echt met elkaar vergeleken kunnen worden. Je kunt ook bellen 0493-492966 mob 06-21845332 Groet Lordje