Wat is dit nu weer?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Wat is dit nu weer?
ook niet
Re: Wat is dit nu weer?
Zit in de buurt volgens mij.. een ZAZ 

Re: Wat is dit nu weer?
en wat er verder nog achter hoort.Rudi schreef:Zit in de buurt volgens mij.. een ZAZ
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Wat is dit nu weer?
Als ik "Yalta" op google intiep krijg ik dezelfde oto met ZAZ 968A Saporoschez - 1978 als onderschrift.
Een kennis van mij heeft zo'n ding en die heet volgens het (Belgische) kenteken Yalta-Fiat, wat volgens ons niet juist is....
Een kennis van mij heeft zo'n ding en die heet volgens het (Belgische) kenteken Yalta-Fiat, wat volgens ons niet juist is....

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Wat is dit nu weer?
he vreemd ik ken deze auto niet anders dan zaporojet 1200 v4 maar dat je hem ook als Yalte zou kunnen kennen geeft het onderstaande artikel wel aan
In 1955 begon ir. Juri Dolmatowski in de Molotow-autofabriek te Gorki met de ontwikkeling van een kleine Russische volkswagen. Die verscheen onder verschillende namen. Eerst werd hij Nami gedoopt, vervolgens Bjelka, Communard en ten slotte Zaporojetz. In Rusland tenminste, want bij ons importeerde de firma Van Hoeks Autobedrijf de wagen (via België) in grote aantallen als Yalta. De Yalta leek een beetje op een Fiat 600 maar had een luchtgekoelde motor achterin. De wagen ging in 1960 in productie. In '63 volgde de 965 A. In Rusland zijn niet veel kleine auto's gebouwd. De bonzen wilden in een grote wagen rijden en de rest van de bevolking kon best lopen. Toch heeft men het met een kleine wagen geprobeerd. Na een paar prototypen ontstond de Yalta die in 1960 uitkwam als de Zaporojetz of ZAZ 965. In '67 volgde de 1200.
Soort: Coach
Aantal cilinders: V4
Cilinderinhoud: 887
Vermogen: 27/4000
Topsnelheid: 100
Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1960-1969
Productieaantallen: n.b.
bron: http://autotelegraaf.nl/auto-informatie ... 965-yalta/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar eerlijk is eerlijk dan zou Paul het als eerste geweten dus wat mij betreft aan hem de eer
In 1955 begon ir. Juri Dolmatowski in de Molotow-autofabriek te Gorki met de ontwikkeling van een kleine Russische volkswagen. Die verscheen onder verschillende namen. Eerst werd hij Nami gedoopt, vervolgens Bjelka, Communard en ten slotte Zaporojetz. In Rusland tenminste, want bij ons importeerde de firma Van Hoeks Autobedrijf de wagen (via België) in grote aantallen als Yalta. De Yalta leek een beetje op een Fiat 600 maar had een luchtgekoelde motor achterin. De wagen ging in 1960 in productie. In '63 volgde de 965 A. In Rusland zijn niet veel kleine auto's gebouwd. De bonzen wilden in een grote wagen rijden en de rest van de bevolking kon best lopen. Toch heeft men het met een kleine wagen geprobeerd. Na een paar prototypen ontstond de Yalta die in 1960 uitkwam als de Zaporojetz of ZAZ 965. In '67 volgde de 1200.
Soort: Coach
Aantal cilinders: V4
Cilinderinhoud: 887
Vermogen: 27/4000
Topsnelheid: 100
Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1960-1969
Productieaantallen: n.b.
bron: http://autotelegraaf.nl/auto-informatie ... 965-yalta/" onclick="window.open(this.href);return false;
maar eerlijk is eerlijk dan zou Paul het als eerste geweten dus wat mij betreft aan hem de eer
Laatst gewijzigd door ap op di sep 22, 2009 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Wat is dit nu weer?
Okee, mijn google opdracht over 'ZAZ'


ZAZ 966BLU
After the launch of the "965", the Zaporozhe's factory tested a slightly bigger car: the "966" (in the first and second pics above, two prototypes of the early '60s, slightly different from the definitive version). This car was launched in the 1967 (third, fourth and fifth pics above), with a design copied from the NSU "Prinz" (and the NSU was inspired to the Chevrolet "Corvair", in small dimensions). However, the engine was always a V4 air cooled, 900 cc and 30 hp (1200 cc. and 39 hp on the following versions), therefore totally different from the NSU's unit. Unfortunately, with the years, the honest NSU "Prinz" suffered of the comments of the people...and also the ZAZ "966", now, is the joke of the Russian people. A shame, because the car has some little interesting feature, as the separated heating system, with a fuel tank that agree the heating of the interior also when the engine is switched off: imagine that the car breacks in a snow-storm, with another car your destiny is to transforme yourself in an ice cube...
ZAZ 966BLU
After the launch of the "965", the Zaporozhe's factory tested a slightly bigger car: the "966" (in the first and second pics above, two prototypes of the early '60s, slightly different from the definitive version). This car was launched in the 1967 (third, fourth and fifth pics above), with a design copied from the NSU "Prinz" (and the NSU was inspired to the Chevrolet "Corvair", in small dimensions). However, the engine was always a V4 air cooled, 900 cc and 30 hp (1200 cc. and 39 hp on the following versions), therefore totally different from the NSU's unit. Unfortunately, with the years, the honest NSU "Prinz" suffered of the comments of the people...and also the ZAZ "966", now, is the joke of the Russian people. A shame, because the car has some little interesting feature, as the separated heating system, with a fuel tank that agree the heating of the interior also when the engine is switched off: imagine that the car breacks in a snow-storm, with another car your destiny is to transforme yourself in an ice cube...
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Wat is dit nu weer?
Okee, een nieuwe, rood, snel, laag..... merk en type graag, evt ook nog bouwjaar als je t weet...
eerst de voorkant, als het niks wordt doe ik er de foto van de achterkant ook wel bij

eerst de voorkant, als het niks wordt doe ik er de foto van de achterkant ook wel bij

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Wat is dit nu weer?
volgens mij heb ik deze al eens vaker zien langskomen, maar wat was het ook alweer........
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
Re: Wat is dit nu weer?
Ik dacht eerst aan een Lamborghini Espada, maar zijn kont is meer Alpine en lampen kloppen ook niet.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Wat is dit nu weer?
Letterlijk of figuurlijk?Rik schreef:volgens mij heb ik deze al eens vaker zien langskomen, maar wat was het ook alweer........
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Wat is dit nu weer?
heb hem volgens mij al eens op dit forum gezien bedoel ik
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Wat is dit nu weer?
Ach so, nou niet door mij dan want ik kende m tot voor kort nog niet.
Nou zit ik ook niet echt zo 'in' die taartscheppen en zetpillen en dergelijke aanverwante voertuigen...
Succes met zoeken.
Nou zit ik ook niet echt zo 'in' die taartscheppen en zetpillen en dergelijke aanverwante voertuigen...
Succes met zoeken.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Wat is dit nu weer?
Ik ken 'm ook niet, lastig ding... 

-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: Wat is dit nu weer?
Okay... dan zal ik de foto van de achterkant erbij zetten, misschien dat het iets duidelijker wordt

mooi is anders

mooi is anders

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: Wat is dit nu weer?
LaDa Sport?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;