Pagina 3 van 5
Geplaatst: za sep 08, 2007 8:22 am
door lesmagnacs
Moet linksboven in de instumentenpaneel zitten. Volgens mij bij alle modellen
Geplaatst: za sep 08, 2007 11:52 am
door Hanz
De beschrijving '2e dashboard' is niet genoeg. Ziehier een oude (1973) uitvoering van het 2e dashboard, met laadstroomlampje linksboven (zoals LesMagnacs al zei):
En hier voor een nieuwere (1977) uitvoering: lampjes voor achterruit (2), oliedruk/koelvloeistoftemperatuur (3), richting (4), grootlicht (7), alarm (8 ). En rechtsonder de meter voor laadstroom:

Geplaatst: za sep 08, 2007 5:24 pm
door Mark4GTL
ook ik heb weer wat geleerd...
Geplaatst: za sep 08, 2007 8:23 pm
door S v/d zaag
Ff samngevat:
- Ik heb geen ''laadstroomlampje''. Dus dat kan het probleem niet zijn.
- Ik neem nu aan dat je niet aan de spanningsregelaar kan zien of die kapot is dus daar ook niks aan kan meten.
- Er hangen geen draden los en alles heeft goede massa.
- Accu is ook goed.
Morgen dus het volgende doen. De dynamo maar eens uitelkaar halen. Kijken dat de koolborstels op zijn en de diodes doormeten. Is dit allemaal goed dan ligt het aan de spanningsrtegelaar en koop ik daar een nieuwe voor.
Morgen horen jullie van mijn bevindingen
Geplaatst: za sep 08, 2007 9:17 pm
door roberto
controleer de draden aan de schuifjes en ogen, maak ze eventueel schoon je bent toch bezig
Geplaatst: zo sep 09, 2007 5:59 pm
door S v/d zaag
Ik ben vandaag begonnen met de draden te inspecteren voordat ik de dynamo eraf ben gaan halen. Hierbij kwam ik een draad tegen waarvan veel isolatiemateriaal vanaf is gegaan waardoor er veel corrosie is ontstaan. Het is de draad van de dynamo naar de spanningsregelaar. Ik hoop dan ook dat dit het is. Morgen dat maar gaan maken. Heb nu geen materialen om het te maken.
Geplaatst: zo sep 09, 2007 6:16 pm
door GijSsie
zeg kerel... je wilt toch niet zeggen dat je geen rollen stroomdraden in je schuur hebt liggen???

Geplaatst: zo sep 09, 2007 6:20 pm
door S v/d zaag
ik heb meters draad maar geen krimpkousjes en andere aansluitingen. vooral die aansluiting naar de dynamo word nog lastig om die te vinden
Geplaatst: zo sep 09, 2007 6:32 pm
door GijSsie
pfff

beetje hobbyist heeft dat toch op de plank liggen

zeker als je een Renaultje 4 hebt staan

Geplaatst: ma sep 10, 2007 8:37 am
door brecht
pff zo vaak gaat die draad niet kapot, vind het niet gek dat je dat niet op voorraad hebt. NIet iedereen is o gek als jij Gijs
Ik heb overigens laatst problemen gehad met de dynamo van de estafette bus. Deed ook bijan niks meer. NA dat ik hem uit elkaar gahaald had kon ik niks vinden wat stuk zou kunnen zijn. alles schoonmaken en weer goed stevig monteren bleek al genoeg te zijn om weer laadstroom te krijgen.
dus misschien dat dta bij jou ook al genoeg is.
Geplaatst: ma sep 10, 2007 8:43 am
door roberto
kijk toch maar wat de oorzaak is anders stap je elke dag in de auto met zal die wel of zal die niet!!!
Geplaatst: ma sep 10, 2007 8:45 am
door brecht
oorzaak: slecht contact, probleem: opgelost?
Geplaatst: ma sep 10, 2007 6:21 pm
door S v/d zaag
Een nieuw snoertje opgezet maar gebeurt heel weinig. Dus toen maar de dynamo eraf en uitelkaar gehaald maar ook de koolborstels zagen er nog goed uit.
Nu een nieuwe spanningsregelaar halen. Zou ik die bij Brezan kunnen halen?? Of moet ik ergens anders zijn...
Geplaatst: ma sep 10, 2007 9:27 pm
door brecht
Ik zou toch ff alles weer netjes in elkaar zetten, zorgen dat alle contacten goed zijn en kijken of het wat helpt. Ja had al 3 andere spanningsregelaars geprobeerd toch? daar zal er heus wel 1 goed van zijn geweest.
Geplaatst: ma sep 10, 2007 10:08 pm
door lesmagnacs
Waren het geen 3 dynamo's ????