Wagengewicht

Al het overige, zoals accessoires (trekhaak, radio, airco enz.), apk, auto invoeren en nog veel meer.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Ron

Bericht: # 9573Bericht Ron »

Volgens mij hebben die Toyo's nul grip en die monteert Folkert op z'n achterwielen. Voor het driften welteverstaan.
Maar alle gekheid: volgens mij is een R4 veel te licht voor een beetje grip. Maakt die bandenkeuze nou echt veel uit?
Folkert

Bericht: # 9581Bericht Folkert »

Sporty Toyo's hebben supergrip doch slijten snel. Achter hebben ze het toch 38dkm volgehouden. Voor beginnen ze er nu na 8dkm wel versleten uit te zien, doch circuitrijden helpt daarbij veel...
Te licht voor grip bestaat niet. Dat is altijd een combinatie van wieldruk en benodigde dwarskrachten en die laatste zijn ook weer weinig bij een lichte auto...
Goof

Bericht: # 9603Bericht Goof »

oftewel: lekker zachte compound en dus snel versleten en kosten capitalen. Doe mij dan maar "gewone" michelins of pirelli's of dunlops of vredesteins of whatever, als ze maar niet al te duur zijn en lang, heel lang mee gaan, de verminderde grip nemen we op de koop toe.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 9605Bericht Jan-Geert »

hehe mastersteel of roadhog :wink:
Ron

Bericht: # 9617Bericht Ron »

Bij mij zijn de banden eerder verdroogd dan versleten. Zal ook wel met de kwaliteit te maken hebben. Ik wil langzaam-uitdrogende-banden. Bestaan die ook?
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 9621Bericht Jan-Geert »

tja, gewoon houten banden :lol:
Folkert

Bericht: # 9630Bericht Folkert »

Lol... Ik blijf erbij dat die toyo's voor mij precies goed zijn. Het zijn daarentegen bijzonder goedkoop in de gewenste maat: 175/60R13. Dat ze snel slijten, ligt aan mn rechter voet. En ze zijn beduidend goedkoper dan de Michelin Pilot Exalto's voor mn GTI (185/55R15, 1032gulden) en de Michelin Pilot Premacy's voor mn 406 (205/60R15, 1200gulden)... Dan is 5meyer voor een setje in ene niet veel meer...
Folkert

Bericht: # 9631Bericht Folkert »

Conclusie uit bovenstaand bericht: IK vind banden belangrijk!
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 9635Bericht Jan-Geert »

ja , ik rijd met de safrane op michelin , maa rde viertjes op wat goedkoper rubber.
Goof

Bericht: # 9636Bericht Goof »

dat banden belangrijk zijn ben ik met je eens, maar dan vooral het onderhoud van je band, daarmee bedoel ik, juiste bandenspanning en dit ook regelmatig controleren en natuurlijk op tijd bandjes verwisselen.
Volgens mij kan het verschil tussen dure en goedkope banden nooit zo groot zijn als het prijsverschil. Ik durf zelfs de bewering dat het verschil tegenwoordig zowieso marginaal is, want ik weet dat het bandenmerk ceat een B-merk van pirelli is. Die dingen zijn hardstikke goedkoop in vergelijking met pirelli, maar worden hoogstwaarschijnlijk met dezelfde materialen, in dezelfde samenstelling met dezelfde vormen op dezelfde lijn geproduceerd, dus....
-------
Folkert

Bericht: # 9637Bericht Folkert »

Als je niet veel van het rubber verlangt, is dat ook helemaal niet erg! Die witte had ook vanalles rondom...
Goof

Bericht: # 9651Bericht Goof »

wat ik bedoel is dit. In de formule 1 zal de samenstelling van de band wel uitmaken, maar ook daar niet meer als enkele seconden per ronde en dan heb je het over hele andere snelheden en vermogens als de 4, dus ik kan me niet goed voorstellen dat je het verschil, zelfs op een AT, tussen een toyo, een michelin, een pirelli, een vredestein of een viking. Wel zul je uiteraard goed merken dat de band veel breder is als normaal.
Het is voorgaand verhaal dat mij doet concluderen dat zelfs het goedkoopste rubber goed genoeg is, alhoewel goedkoop ook duurkoop kan zijn, dat besef ik me terdege.
-------
Folkert

Bericht: # 9658Bericht Folkert »

Het gaat hier niet om snelheid. Het gaat juist om de veiligheid. In een noodgeval (ja, dat kan jou ook overkomen!!!) dien je grip te hebben om de wagen op de gewenste koers te houden en om hem tot stilstand te dwingen. Daarbij zijn vele factoren belangrijk, zoals schokdempers en remmen, maar banden zijn daarbij ook bijzonder belangrijk.
Ron

Bericht: # 34172Bericht Ron »

Wagengewicht.
Ik heb bij de recente APK ook een leuk lijstje gekregen.
totaal 816 kilo
voor 470
achter 346
Da's ongeveer dezelfde verhouding als Folkert, met dien verstande dat er voor 10 kilo meer zit, en achter ook.
Links en rechts kan ik niet herleiden vanaf
mijn printje.
Ik heb dan geen gastank, maar wel een onnodige rollbar. Als ik naar Baarlo kom sloop ik die er denk ik wel even uit...
jbeekmann

Bericht: # 34185Bericht jbeekmann »

mag ik nog eens de Vredestein Quatrac 2 aanbevelen in dit verhaal?
[url]ttp://www.vredestein.nl/page_tyres.asp?BandTypeID=49&taalid=2[/url]
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Plaats reactie