Pagina 3 van 3

Geplaatst: di jan 31, 2006 10:42 am
door barrybas
op die fiets, dus nu is het gewoon een kwestie van hoe warmer de brandstof hoe beter de verbranding.

ik heb geen turbo nodig trouwens heb nu al in de 2de versnelling weelspin als een gek, liggen toch brede bandjes op maar te weinig gewicht hahahahah

Geplaatst: di jan 31, 2006 11:07 am
door Bruutmans
Ja dat vermoed ik ook.
Alleen zit ik wat in de war wat dat betreft.
Is die verwarming dan alleen voor als je net start?
Ook raar want dan is alles nog koud.
Na even gereden te hebben is alles loeiheet,ook die voet,dus wat heeft het nu voor nut eigenlijk dan?
Puur alleen de betere verbranding? (zuiniger rijden??)

Geplaatst: di jan 31, 2006 2:24 pm
door barrybas
nee het is denk ik niet voor de start, koud water helpt niet echt denk ik?
misschien inderdaat voor een betere verbranding?

misschien staat het wel in het boek zal ff kijken tijdens het pdf'en
het heeft iig niet veel nut denk ik, want op een normale carb, zit het niet en ik heb hem niet aangeloten en de auto rijd prima, enige wat ik me kan bedenken is dat iets sneller van de choke afkan met verwarming? en misschien zuiniger rijd?

Geplaatst: di jan 31, 2006 3:06 pm
door Bruutmans
Daar heb je een goed punt,eerder van de choke af,is mogelijk.
Ikzelf kwam ook al niet veel verder als beter vebranden/zuiniger.

Geplaatst: di jan 31, 2006 3:21 pm
door jbeekmann
Doordat de lucht versnelt wordt in de venturi van de carburateur daalt de luchtdruk en dus de temperatuur van de luchtstroom aldaar (p = c x T). De temperatuur kan zelfs zo ver dalen dat, als er voldoende condens in de lucht aanwezig is, er ijsvorming optreedt in de venturi waardoor er minder lucht door de caburateur kan stromen en het motorvermogen afneemt. Carburateurverwarming verhindert dit.
Op een mooie zomerdag zal je geen last hebben van dit verschijnsel en heb je juist last van de carburateurverwarming. Immers, bij een hogere temperatuur kan er minder lucht je carburateur in, met als gevolg minder mengsel. Een uitschakelbare verwarming van de carburateur is dan ook een mooie oplossing om ook in de zomer het vermogen optimaal te houden!

Geplaatst: di jan 31, 2006 4:41 pm
door Bruutmans
Hey kijk,das duidelijk.
Tenks Jas.
Maar zonder rijd het allemaal even goed dus.

Geplaatst: di jan 31, 2006 5:15 pm
door barrybas
bedankt voor je inzicht, ik ben overtuigt, dus aansluiten een afsluitertje er op en kijken wat tie doet.

nu we het toch over venturie effecten hebben, wat is het nut van een RAM lucht inlaat? dus een lucht happer om bij een hogere snelheid de lucht als het ware in je carb te blazen, een soort turbo effect dus.
heb dit met mijn 1.1 carb een keer geprobeert door een buis van achter mijn grille naar mijn carb te plaatsen, maar had het idee dat het lucht filter deze extra input teniet deet.

Geplaatst: di jan 31, 2006 9:18 pm
door Bruutmans
Jij bedoeld zo`n geval zoals in de mad max film?

Geplaatst: wo feb 01, 2006 9:51 pm
door barrybas
ik heb wat foto's gemaakt van mijn autotje.
ook de modificatie van mijn versnellingspook houder, bij gebrek aan brug.
en de carb het klepje staat aan de andere kant die komt morgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: do feb 02, 2006 9:54 am
door GijSsie
leuke kleuren combinatie's :wink:

Geplaatst: do feb 02, 2006 12:18 pm
door barrybas
ik ga heb van het voorjaar laten spuiten, knal oranje