Pagina 3 van 4
Geplaatst: za mar 22, 2003 6:58 pm
door David
Mijn ontsteking staat eindelijk goed, gelukkig! Het enige is dat de motor, voornamelijk in de 3, een beetje "heen en weer wiebelt". Sinds de ontsteking goed staat is dat minder, maar nog steeds een beetje. Bij rustig gasgeven heb je er geen last van, maar bergop of op de invoegstrook van de snelweg is dat geschommel toch wel aanwezig. De bougies zitten in ieder geval wel goed vast, dat is het niet en de motor zelf zou na de revisie fris moeten zijn, zonder belangrijk compressieverschil tussen de cilinders. Zou dat een minder goede/slechte bougie kunnen zijn?
Geplaatst: za mar 22, 2003 8:17 pm
door Goof
Dat merk je gelijk, want dan loopt ie voor geen meter. Ik denk eerder aan een slechte motorsteun of een versleten baksteun.
Geplaatst: ma mar 24, 2003 11:43 am
door David
Da's fijn! Hoe beproef je zoiets?
Geplaatst: ma mar 24, 2003 12:11 pm
door Goof
Motor stationair laten lopen en dan gas geven. Als de bak omhoog komt is de baksteun kapot. Voor de motorsteunen zou ik hem ff op een brug zetten en dan gewoon zoeken naar sporen van breuk in de rubbers of zo, weet ik niet zeker. Laat er anders je garagist ff naar kijken
Geplaatst: ma mar 24, 2003 12:23 pm
door David
mm ok! Maar die garagist voelde het niet eens tijdens het rijden zei hij, evenals een van mijn aandrijfassen die slecht begint te worden (doegedoegdoegdoe in een rechtse bocht). "Niks aan de hand" zei-ie. Ik ga denk ik een nieuw setje bougies halen (zitten er toch al wel lang in) en dan maar verder rijden he. Maar ik zal die motorsteunen eens bekijken, de baksteun is goed! Dankje voor je reactie!
Geplaatst: ma mar 24, 2003 12:26 pm
door Goof
Klinkt als versleten linker homokineten.
Geplaatst: ma mar 24, 2003 2:49 pm
door David
Ja, da's ook mijn idee! Maar ok, als die gast zegt dat ik met die aandrijfas nog
de wereld mee rond kan...
Geplaatst: ma mar 24, 2003 4:27 pm
door Goof
Kan ook, maar ie begint wel hoe langer hoe meer herrie te maken...
Geplaatst: ma mar 24, 2003 6:42 pm
door David
Mwoh, daar kan ik mee leven. Radio wat harder en GAAAAAN!!!!
Geplaatst: ma mar 31, 2003 1:15 pm
door Willem de Zwijger
Mocht je genoeg hebben van de herrie van de aandrijfas, die dingen zijn vrij simpel te vervangen (remleiding los, bovenste fusee los en trekken maar. Ik begon er een beetje de zenuwen van te krijgen met de vakantie voor de boeg. Je kan ze trouwens nog nieuw krijgen bij Brezan.
Geplaatst: ma mar 31, 2003 2:17 pm
door Goof
Assen kun je overal nog nieuw krijgen. Remleiding hoeft overigens niet los. Alleen de fusee, zowel boven als onder los maken.
Geplaatst: ma mar 31, 2003 9:50 pm
door Folkert
ik verwijder liever de hele klauw dan dattik de remleiding losmaak...
Re: Nu wel starten, maar NIET doorrijden. Ook knallen.
Geplaatst: do nov 12, 2009 4:25 pm
door Bertje
Geweldig, die zoekfunctie, en dat oude threads blijven staan! Zo is het forum echt een bron van kennis en in principe heb ik hier genoeg gelezen om te snappen hoe ik de onsteking van mijn viertje af moet stellen, ware het niet dat ik het vliegwiel en het bijbehorende pijltje niet kan vinden

Kan iemand mij goeie instructies geven hoe ik moet kijken? Ik heb een F6 met 1100 motor en het aan de linkerkant van de wagen op allerlei manieren in de motor staan turen, maar ik kom er niet uit...
Re: Nu wel starten, maar NIET doorrijden. Ook knallen.
Geplaatst: do nov 12, 2009 10:15 pm
door Tweety
Maar je hebt een stroboscoop... ?? of niet... ik doe het altijd op gehoor... maar hij staat bij mij ook ietsje anders....
Re: Nu wel starten, maar NIET doorrijden. Ook knallen.
Geplaatst: vr nov 13, 2009 10:49 am
door Bertje
Nee, heb geen stroboscoop, maar wilde hem afstellen op het BDP, dat aangegeven zou moeten staan op het vliegwiel. Ik weet alleen niet door welke opening ik naar binnen moet kijken om het vliegwiel en het daarop staande merkteken te zien.