Pagina 3 van 22

Geplaatst: ma jan 17, 2005 9:25 am
door Renault Classique
Voor mogelijke aanpassingen aan wielophanging en remmerij zijn wat tips te vinden in het 'leestipje' : OldtimerPraxis 1 2005

Geplaatst: ma jan 17, 2005 3:24 pm
door cees en jantine
toch dat blaadje maar even gaan kopen dan.

heb nog steeds problemen met het plaatsen van de carb.
er is gewoon weg geen ruimte ivm met de versnellingspook, motor van de radiator fan, en de accubak.
de accubak is wel te verplaasten, maar dan is die carb nog zo tering groot dat het volgens mij echt niet gaat passen.

dus.... wie weet hoe hoog een GTT carb is? en of het echt niet gaat passen.

@ron bij jou past het toch ook?? maar ja jij hebt weer een ander blok natuurlijk.

en wie heeft een idee wat zo´n laag alpine spruitstuk zou kosten? anders kan ik er misschien altijd nog een zelf maken :o zal ook niet meevallen, maar het valt te proberen en ik denk dat die spruitstukken niet voor het oprapen liggen.
ga dan denk ik wel zonder ic rijden, dus gewoon lage druk.
levert al pk´s zat en kan altijd de druk nog een beetje opschroeven.
dus wie weet raad??

Geplaatst: ma jan 17, 2005 7:15 pm
door 4tje
Ow ja die radiatorfan...
Moet je op de sloop een mooie dunne zoeken,
en die dan aan de voorkant van de radiateur plaatsen.

Met een laag spruitstuk en een GT carb kan het net onder de kap.
Spruitstuk zou ik eens proberen bij Holtrop in Friesland (OudeHaske)

Als je toch met die carb bezig gaat zou ik ook de intercooler erop maken, je bent dan toch al bezig. Altijd beter met IC.

En je Accu die kun je misschien beter in de kofferbak bouwen ivm Ruimte.

(of een bak verzinkt in je binnenscherm maken)

Geplaatst: ma jan 17, 2005 7:40 pm
door Goof
Afbeelding

:wink:

Geplaatst: ma jan 17, 2005 10:54 pm
door 4tje
mooi fotootje :wink:

Geplaatst: ma jan 17, 2005 11:24 pm
door Renault Classique
Misschien heeft Wim Schipper uit Giessendam nog een passend spruitstuk.
wc.schipper@wanadoo.nl
Mijn 5-bak (R5TS oud) komt bij hem vandaan. Dat was overigens de laatste, maar hij heeft veel andere nieuwe en gebruikte klassieke Renault spullen op voorraad.

Geplaatst: di jan 18, 2005 1:11 pm
door Goof
4tje schreef:mooi fotootje :wink:
Had ik toch goed gegokt of niet?
Vroeg me al af waar je gebleven was. Heb indertijd eens een mail gestuurd naar aanleiding van die site van je. Het antwoord is de basis geweest van de beslissing om te beginnen aan het project.
Waarom doet die site het eigenlijk niet meer?

Geplaatst: di jan 18, 2005 6:40 pm
door 4tje
Site is gewist, zonder opgaaf van reden door de provider destijds.

Ow ja joh? Heb ik dat allemaal veroorzaakt? :D

En hoe rij je nu rond dan ?

(Beetje offtopic, maar heb je een paar fotootjes van het bakkie?)

Geplaatst: di jan 18, 2005 10:31 pm
door Goof
Nog niet in een AT. Kijk maar eens rond op m'n site, daar staan ook plaatjes van je r4 op. Waar is dat ding overigens ooit gebleven?

Geplaatst: di jan 18, 2005 11:13 pm
door Jorijn
Dat is toch die snelle vier die eens in de Autoweek heeft gestaan? Misschien toch maar weer eens een site over maken. :D

Geplaatst: wo jan 19, 2005 12:40 am
door 4tje
Het 4tje staat geschorst, ga er binnenkort weer mee beginnen.
Wordt weer nodig tijd om eens in dat ding te rijden, maar eerst een grondige restauratie ben ik bang.

Maar laten we Cees zijn topic niet verder bevuilen......

Geplaatst: wo jan 19, 2005 1:05 am
door 4tje
@ Cees:

Moet je de hoogte van de GT-Turbo Carb. nog weten?
Ik zag ergens dat je die graag wou weten........ 8)

Geplaatst: wo jan 19, 2005 9:27 am
door cees en jantine
nee hoef de hoogte niet meer te weten, ben inmiddels van mooie foto's voorzien van hoe het wel kan :wink:
heb gisteravond nog een mooie stukje buis gemaakt carb->turbo
hoop alleen dat de lengte geen probleem wordt voor het rijden, maar het valt te proberen,
wordt het niets dan toch maar richting gtt carb gaan denken.
hier twee fotoos:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do jan 20, 2005 12:34 am
door 4tje
Kijk, het vordert wel !

Hopen dat het lucht / benzinemengsel goed "omhoog" wordt gezogen, en dat er niet een deel in de bocht blijft staan op den duur.
Maar ik denk dat het wel goed gaat, aangezien er flink gezogen wordt door de Turbo!! 8)

Geplaatst: do jan 20, 2005 11:43 am
door cees en jantine
tja het ging vooruit, maar nu zit ik thuis met de griep...
ach duurt nu toch al lang genoeg, die paar dagen maakt dan ook niet uit.

moet inderdaad ff kijken of het werkt zo, hoop het wel.
alleen met starten wordt t wat lastiger misschien? het mengsel moet een eindje afleggen voor het in de motor is.
de buis van de turbo naar spruitstuk komt net als bij de oranje vier te lopen, dus net onder de pook door en net langs de dynamo.

groet cees