Pagina 3 van 7

Geplaatst: zo okt 17, 2004 1:12 pm
door carioca
Dat gaat mijn pet te boven hoor. Ik rijd toch liever op de normale manier!!! :lol: Misschien is dat nog een leuk thema voor een volgende r4 dag: Rijden met handicaps! :P :P

Geplaatst: zo okt 17, 2004 1:51 pm
door jbeekmann
en vieze handen
ben dol op vieze handen...
Moteurtje hoeft er dus niet uit zoals ik al zei, het is gewoon een mogelijkheid. Naar onderen laten zakken is minder werk, maar meer gepiel. Daar komt het eigenlijk op neer...

Geplaatst: zo okt 17, 2004 2:30 pm
door carioca
Jas, prik jij mar een weekend, jij bent de drukst bezette persoon onder ons. Misschien is het ook een optie voor ons om de vrijdag erbij vrij te nemen? Waar gaan we knutselen??

Geplaatst: zo okt 17, 2004 8:24 pm
door Rodeo-6
jbeekmann schreef:
en vieze handen
Naar onderen laten zakken is minder werk, maar meer gepiel. Daar komt het eigenlijk op neer...
Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.

En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog 8) 8) 8)
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen :lol: :lol:

Geplaatst: zo okt 17, 2004 10:31 pm
door R4F6GTX Automaat
Rodeo-Six schreef: Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.

En monteer vervolgens alles in omgekeerde volgorde.
En je hebt een momentsleutel nog 8) 8) 8)
Succes, mogen we komen kijken als we broodjes mee nemen :lol: :lol:
Klopt, behalve dat de boel gaat vibreren als je de koppelingsplaat niet goed centreert. Dat is gelul. Als je ze niet goed centreert krijg je de bak er niet op en mochten ze toch een beetje scheef zitten is dat meteen verholpen zodra je de eerst keer de koppeling intrapt. (als ie weer rijdt)

Geplaatst: zo okt 17, 2004 11:20 pm
door Willem de Zwijger
Je haalt me de woorden uit de mond ! :wink:

Geplaatst: ma okt 18, 2004 1:36 am
door Rodeo-6
Er blijven natuurlijk altijd mensen die het beter denken te weten :lol:

Geplaatst: ma okt 18, 2004 11:09 am
door jbeekmann
Psies...
Kleine aanvulling (als we toch volledig willen zijn):

- auto hoog op bokken zetten
- onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
- koppelingskabel loshalen
- bakmassakabel loshalen
- evt. achteruitrijlichtschakelaardraadje (3x woordwaarde) lostrekken

Koppelingsplaat centreren voor trillen is idd onzin, centreren echter wel noodzakelijk voor het monteren, anders gaat ie nooit over die prise-as heen. (bij sommige plaat-drukgroep-lagersetjes zit een centreerdoorn)
Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.

Geplaatst: ma okt 18, 2004 1:10 pm
door Rodeo-6
jbeekmann schreef:

Enneh, waarom maak je de fuseekogels boven èn onder los? Je fuseestuk zit niet in de weg hoor.
Maar wel iets anders.............
Dan haal je ze toch niet los, even logisch nadenken misschien ????
Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
Kabeltjes en snoertjes zijn natuurlijk $@#$#@ dingen

We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag, met alle verwensingen en foto's, ha ha :lol: :roll: 8)

"Nog meer plezier, met een vibreer 4"

Geplaatst: ma okt 18, 2004 1:25 pm
door carioca
Gelukkig weet Jasper wat ie moet doen, mij stijgt het bloed al naar m'n hoofd en de moed in mijn schoenen!!
Zullen we de broodjes etc gebruiken voor de tour in Zuid Holland!?!?!

Geplaatst: ma okt 18, 2004 1:43 pm
door brecht
carioca schreef: mij stijgt het bloed al naar m'n hoofd en de moed in mijn schoenen!!!
dan moet je op je kop gaan staan!

Geplaatst: ma okt 18, 2004 1:46 pm
door brecht
Rodeo-Six schreef:Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
jbeekmann schreef:onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
wie heeft het hier nu over goed lezen, wijsneus :P

Geplaatst: ma okt 18, 2004 2:14 pm
door Rodeo-6
brecht schreef:
Rodeo-Six schreef:Ondertraverse hoeft ook niet weg, als je goed gelezen hebt.
jbeekmann schreef:onderste traverse weghalen is ook wel handig, anders blijft ie daar netjes op liggen
wie heeft het hier nu over goed lezen, wijsneus :P
Stelletje theoretica.
Je schroeft de bak los

En de baksteun aan de voorzijde

En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: ma okt 18, 2004 2:19 pm
door Le Car
3 maanden geleden samen met suus en vriend hetzelfde kllusje gedaan.

Onderste traverse hoeft niet weg,is onnodig en veel extra werk.
Wel even de bak licht verdraaien met uittrekken ander loopt ze vast op het chassis.
Hier zitten uitsparingen voor in de bak.

Geplaatst: ma okt 18, 2004 2:41 pm
door brecht
Rodeo-Six schreef: Stelletje theoretica.
Je schroeft de bak los
En de baksteun aan de voorzijde
En floep, hij ligt op straat.
het is allemaal zo simpel :lol: :lol: :lol:
ga je nu jezelf tegen spreken om toch nog het laatste woord te kunnen hebben? om als nog wat te verbeteren te hebben?

uit een eerder bijdrage van jou:
Moterkap weg,
Radiator weg,
Stuurhuis weg,
Bak-olie aftappen,
Fusee kogels boven en onder loshalen,
Assen uit de bak trekken,
Versnellings bak rubber loshalen verwijderen,
denk om je vingers, moteur kanteld dan voorover
Bak losschroeven.
Even eraan trekken en hij ligt op straat.
Koppelings platen heel goed centreren,
anders gaat de boel onder het rijden vibreren.
ik volg jou niet