Pagina 3 van 4

Geplaatst: zo aug 24, 2003 9:51 am
door an3s
Te vast draaien maakt de boel alleen maar erger omdat je kleppendeksel dan krom trekt. Meestal is het een kwestie van nieuw rubber gebruiken en niet te vast draaien. Anders gewoon een dun stripje vloeibare pakking gebruiken (de hittebestendige soort).

Geplaatst: zo aug 24, 2003 11:14 am
door Ton
Komt de olie niet onder het klepdekselmoertje vandaan?Als de olie OP het randje ligt moet het dus van boven af komen en is het dus niet de klepdekselpakking zelf.

Geplaatst: zo aug 24, 2003 8:43 pm
door an3s
Ook gewoon een drupje vloeibare pakking tussen doen.

Geplaatst: vr aug 29, 2003 1:23 pm
door cyclofrene
tsjongejonge, wat heeft die accu nou weer met je cilinderkop teh maken..

dan zijn de mensen zo technisch en dan weten ze geen bal van electriek....

Geplaatst: vr aug 29, 2003 1:29 pm
door an3s
Wat is dit nou weer voor stom afzeikgedrag?

Deze hele draad gaat over de technische aspecten van het vervangen van de koppakking. Daarbij wordt 1 keer over het losmaken van een accuklem gesproken omdat Tom daarnaar vraagt en jij denkt daar conclusies aan te moeten verbinden.

Overigens is het een hele goede gewoonte om de accu even af te koppelen voor je gaat sleutelen.

Geplaatst: vr aug 29, 2003 1:35 pm
door Esther-VL
Op 2003-08-29 13:23, schreef cyclofrene:
tsjongejonge, wat heeft die accu nou weer met je cilinderkop teh maken..

dan zijn de mensen zo technisch en dan weten ze geen bal van electriek....
Als je om een of andere reden gefrustreerd bent, dan is dat heel vervelend voor je, maar dan reageer je jezelf maar ergens anders af dan op dit forum.
Bedankt en tot ziens.
Altijd dat gezeur......

Geplaatst: vr aug 29, 2003 5:30 pm
door Willem de Zwijger
Ik snap er even niets van, en dat wou ik maar graag zo houden, heeft meneer cyclo een koppakking op zijn accu ? Of is de pakking van zijn eigen kop aan het lekken ?
Anyway, ik heb bij Brezan een tube loctite gekocht waarop staat dat het tot 250 C mee zou moeten gaan, dus als ik even tijd heb ...

Geplaatst: vr aug 29, 2003 5:38 pm
door Gast
Op 2003-08-29 17:30, schreef Willem de Zwijger:
.....Of is de pakking van zijn eigen kop aan het lekken ?......
:lol:

Geplaatst: vr aug 29, 2003 5:39 pm
door Esther-VL
dat was ik dus.... :lol:

Geplaatst: vr aug 29, 2003 10:26 pm
door Ron
Cyclofrene is in de grond best normaal, hij heeft alleen geen filter. Hou daar rekening mee.
En Cyclo, hou jij daar ook rekening mee? Okee dan.

Dat je na zo lang nog je password weet joh!

Geplaatst: vr aug 29, 2003 11:31 pm
door Ton
Willem de zwijger,

Is het probleem nu opgelost??

Geplaatst: za aug 30, 2003 10:38 am
door Willem de Zwijger
Nog geen tijd gehad, het plamuren van mijn verminkte schermpjes heeft prioriteit.

Geplaatst: za aug 30, 2003 11:55 pm
door Gast
Let op!!! bij het verwijderen van de kop.
De kop beslist niet omhoog tillen of tikken als ie nog wat vast blijft zitten. Laat de
middelste kopbout erin zitten nadat je hem
een paar slagen heb los gedraaid. Tik daarna
zijdelings de kop los zodat hij om de bout heen draait. Doe je het niet zo dan bestaat de kans dat de cilinderbussen mee omhoog komen waardoor de onderste pakkingringen gaan lekken en ben je veel verder van huis.
Succes, Paul

Geplaatst: zo aug 31, 2003 12:10 am
door Gast
Btw, De tuimelaars kunnen blijven zitten.
Met een beetje handigheid kan je ze met een dunne stevige schroevendraaier opzij schuiven
en met een tang de stoterstangen eruit vissen. Let op !! Alle onderdelen op volgorde bewaren en in volgorde weer terugzetten.
Succes, Paul

Geplaatst: zo aug 31, 2003 9:25 am
door R4F6GTX Automaat
Bedankt voor de tips, maar hij rijdt al weer rond. In theorie weet ik van vastzittende zuigerbussen maar ik heb het zelf nog nooit gehad. Meestal ligt de kop al los voordat je de laatste kopbout eruit hebt gedraaid.
grtz Paul. Afbeelding