Pagina 3 van 5

Geplaatst: ma aug 25, 2003 12:12 pm
door Willem de Zwijger
Mmm, die ziet er heel goed uit op www. Maar wel te ver van Amsterdam. Ik ga eens kijken of er zoiets hier in de buurt zit.

Geplaatst: ma aug 25, 2003 12:12 pm
door Willem de Zwijger
Mmm, die ziet er heel goed uit op www. Maar wel te ver van Amsterdam. Ik ga eens kijken of er zoiets hier in de buurt zit.

Geplaatst: di aug 26, 2003 9:07 am
door Willem de Zwijger
Die corrosie tussen rubber en leiding deed zich ook voor op de vulleiding van de benzinetank, een giga ring van roest. Na wegslijpen bleek er al een gaatje in het staal te zitten. Ik ga de slang iets lager monteren dan zit ik weer op goed vlees. En een beetje bitumen op de kopse rand van het rubber zodat er noooit vocht meer tussen kan. Intussen is de leiding gearriveerd, dus vanaf nu gaan we weer bergop.

Geplaatst: di aug 26, 2003 5:15 pm
door lotte
Ik heb de stootrand weggehaald, de plaat half doorgeslepen en de rest weggebogen. Het gat nog eens fling roestvrijgemaakt, gelast, de plaat teruggebogen en de naad dichtgelast. Is goed weg te werken en blijvend stevig.

Nootje...

Geplaatst: wo aug 27, 2003 9:55 am
door Willem de Zwijger
Wegbuigen, ja daar had ik niet aan gedacht. Acheter de stootrand kun je je wel wat veroorloven, helaas heb ik dat niet.

Geplaatst: wo aug 27, 2003 7:21 pm
door Goof
dan toch maar netjes lassen an plamuren of een andere driehoek monteren.

Geplaatst: do aug 28, 2003 9:26 am
door Willem de Zwijger
Ja, zo'n compleet schermpje in plaats van het verminkte, is dat te doen ? Ik zie zo op het eerste gezicht niet hoe dat zou moeten. Spatbord er weer af neem ik aan (zit er net zo mooi op)?

Geplaatst: do aug 28, 2003 9:30 am
door Goof
Kijk maar eens op mijn site bij alpine turbo project. Achteraan bij de foto's kun je ongeveer zien hoe het moet.
Bovenaan, bij de a-stijl afwerken met kneedbaar staal en dan mooi bijwerken en spuiten maar. Het is een beetje een rotwerkje, want je deur zal er ook uit moeten, maar het resultaat mag er naderhand wel zijn.

Geplaatst: vr aug 29, 2003 5:21 pm
door Willem de Zwijger
Zeer indrukwekkende foto's, wat een klus ! Oh had ik ook maar zo'n fijne schuur.

Geplaatst: vr sep 05, 2003 12:37 pm
door jbeekmann
precies! Mijn mening is: Meer schuren! (Schuren dan he... niet schuren... je snapt m wel...) Owja, enneh... samen met die meer schuren ook: meer geld en tijd om iets met die schuren te kunnen doen! je snapt m wel...

Geplaatst: vr sep 05, 2003 12:41 pm
door jbeekmann
ik heb nu trouwens hetzelfde probleem, dus ik bestudeer al jullie meningen om zodoende bij mij hetzelfde te kunnen doen. Ik heb gelukkig wel een GTL en dus mooie afdekplaten. Als ik het goed begrijp met dat buigverhaal: aan de spatbordkant de onderste puntlas uitboren en bij de tweede puntlas even het 'omgevouwen' randje inknippen, vervolgens vouwen op dat punt. Klopt dat? en hoe gaat dat dan aan de deurkant? Waar eindigt de vouwlijn?

Geplaatst: vr sep 05, 2003 1:10 pm
door Goof
Het probleem is dat de originele driehoek helemaal de bocht om loopt, en de deuren hier ook aan hangen. Een vervangingsdriehoek loopt maar een stukje de hoek om. Je zult hem dus in moeten slijpen en achteraf weer aan elkaar lassen. Als je zover bent, kan ik je wel vertellen dat de driehoek geheel vervangen niet zoveel meer werk is, buiten het spuiten dan.

Geplaatst: zo sep 07, 2003 3:18 pm
door Willem de Zwijger
Ja dat buigen lijkt me ook nogal wat, hoe je dat weer strak moet krijgen lijkt me lichte crime. Ik heb de boel weer superstrak na plamuren schuren plamuren schuren plamuren primer, plamuren, primer toplaag. De toplaag is mooi, al wordt ie wel wat sinasappelig naar boven toe, ik heb het schermpje tot aan de vouw bovenaan gespoten. Iemand ervarig met hoe je een spuitplek aan de randen mooi samen laat 'smelten' met bestaande lak ? Ik zit te denken om het met eindeloos fijn schuurpapier te proberen (1500 of 2000)om te zien of je sinasappelhuid naar fabrieksstrak mooi kan laten overgaan.

Geplaatst: ma sep 08, 2003 10:12 am
door Erik
Wat die driehoekjes betreft dat zijn overzet stukken en dus niet de orginele.Ik heb zelf ze erover heen gelijmt en dit werkt perfect! Als je niet voor een totaal restauratie gaat drukt dit de kosten behoorlijk! Zelf heb ik lijm van Fokker gebruikt. Vriendje die in vliegtuigonderdelenbouw zit!
Suc 6

Geplaatst: ma sep 08, 2003 10:20 am
door Goof
En heb je die gewoon over de oude geroeste exemplaren heen gelijmd?
En hoe doe je dat dan met die aansluiting op de a-stijl?