driehoekjes lassen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25332Bericht Willem de Zwijger »

Mmm, die ziet er heel goed uit op www. Maar wel te ver van Amsterdam. Ik ga eens kijken of er zoiets hier in de buurt zit.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25333Bericht Willem de Zwijger »

Mmm, die ziet er heel goed uit op www. Maar wel te ver van Amsterdam. Ik ga eens kijken of er zoiets hier in de buurt zit.
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25369Bericht Willem de Zwijger »

Die corrosie tussen rubber en leiding deed zich ook voor op de vulleiding van de benzinetank, een giga ring van roest. Na wegslijpen bleek er al een gaatje in het staal te zitten. Ik ga de slang iets lager monteren dan zit ik weer op goed vlees. En een beetje bitumen op de kopse rand van het rubber zodat er noooit vocht meer tussen kan. Intussen is de leiding gearriveerd, dus vanaf nu gaan we weer bergop.
lotte
Berichten: 27
Lid geworden op: za okt 12, 2002 2:00 am

Bericht: # 25383Bericht lotte »

Ik heb de stootrand weggehaald, de plaat half doorgeslepen en de rest weggebogen. Het gat nog eens fling roestvrijgemaakt, gelast, de plaat teruggebogen en de naad dichtgelast. Is goed weg te werken en blijvend stevig.

Nootje...
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25426Bericht Willem de Zwijger »

Wegbuigen, ja daar had ik niet aan gedacht. Acheter de stootrand kun je je wel wat veroorloven, helaas heb ik dat niet.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25453Bericht Goof »

dan toch maar netjes lassen an plamuren of een andere driehoek monteren.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25488Bericht Willem de Zwijger »

Ja, zo'n compleet schermpje in plaats van het verminkte, is dat te doen ? Ik zie zo op het eerste gezicht niet hoe dat zou moeten. Spatbord er weer af neem ik aan (zit er net zo mooi op)?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25490Bericht Goof »

Kijk maar eens op mijn site bij alpine turbo project. Achteraan bij de foto's kun je ongeveer zien hoe het moet.
Bovenaan, bij de a-stijl afwerken met kneedbaar staal en dan mooi bijwerken en spuiten maar. Het is een beetje een rotwerkje, want je deur zal er ook uit moeten, maar het resultaat mag er naderhand wel zijn.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25549Bericht Willem de Zwijger »

Zeer indrukwekkende foto's, wat een klus ! Oh had ik ook maar zo'n fijne schuur.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 25879Bericht jbeekmann »

precies! Mijn mening is: Meer schuren! (Schuren dan he... niet schuren... je snapt m wel...) Owja, enneh... samen met die meer schuren ook: meer geld en tijd om iets met die schuren te kunnen doen! je snapt m wel...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 25880Bericht jbeekmann »

ik heb nu trouwens hetzelfde probleem, dus ik bestudeer al jullie meningen om zodoende bij mij hetzelfde te kunnen doen. Ik heb gelukkig wel een GTL en dus mooie afdekplaten. Als ik het goed begrijp met dat buigverhaal: aan de spatbordkant de onderste puntlas uitboren en bij de tweede puntlas even het 'omgevouwen' randje inknippen, vervolgens vouwen op dat punt. Klopt dat? en hoe gaat dat dan aan de deurkant? Waar eindigt de vouwlijn?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25883Bericht Goof »

Het probleem is dat de originele driehoek helemaal de bocht om loopt, en de deuren hier ook aan hangen. Een vervangingsdriehoek loopt maar een stukje de hoek om. Je zult hem dus in moeten slijpen en achteraf weer aan elkaar lassen. Als je zover bent, kan ik je wel vertellen dat de driehoek geheel vervangen niet zoveel meer werk is, buiten het spuiten dan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 25918Bericht Willem de Zwijger »

Ja dat buigen lijkt me ook nogal wat, hoe je dat weer strak moet krijgen lijkt me lichte crime. Ik heb de boel weer superstrak na plamuren schuren plamuren schuren plamuren primer, plamuren, primer toplaag. De toplaag is mooi, al wordt ie wel wat sinasappelig naar boven toe, ik heb het schermpje tot aan de vouw bovenaan gespoten. Iemand ervarig met hoe je een spuitplek aan de randen mooi samen laat 'smelten' met bestaande lak ? Ik zit te denken om het met eindeloos fijn schuurpapier te proberen (1500 of 2000)om te zien of je sinasappelhuid naar fabrieksstrak mooi kan laten overgaan.
Erik
Berichten: 667
Lid geworden op: vr aug 09, 2002 2:00 am
Locatie: Leidschendam

Bericht: # 25951Bericht Erik »

Wat die driehoekjes betreft dat zijn overzet stukken en dus niet de orginele.Ik heb zelf ze erover heen gelijmt en dit werkt perfect! Als je niet voor een totaal restauratie gaat drukt dit de kosten behoorlijk! Zelf heb ik lijm van Fokker gebruikt. Vriendje die in vliegtuigonderdelenbouw zit!
Suc 6
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 25954Bericht Goof »

En heb je die gewoon over de oude geroeste exemplaren heen gelijmd?
En hoe doe je dat dan met die aansluiting op de a-stijl?
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie