Blijvend lekke koppakking

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

R4F6GTX Automaat

Bericht: # 24270Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-08-08 13:33, schreef Willem de Zwijger:
Dus R4GTX heeft dit ding nu, zou je eens kunnen kijken of dat slangetje tussen carburateur en spruitstuk niet gescheurd is ? Dit zou het slechte stationair lopen kunnen verklaren. Of vacuumvervroeger (half)kaduuk ?
Als ie stationair loopt doet de vaccuumvervroeger nog niks, maar de motor blijft erg rauw lopen. Ik zal wel eens naar dat slangetje kijken, maar veel doet het er niet echt toe, want ik haal er de motor tóch uit en bouw er een andere in. Deze wagen wordt de donor voor mijn F6 Sinpar waarvan het chassis compleet verrot is. Dus ik bouw de motor plus speciale bak over en dus ook de achteras met de aandrijving en alles wat er bij hoort. Chassis van de ene, koetswerk van een andere en de techniek van de Sinpar, zo wordt het een mooie F6 4x4 waarvan alles onder handen genomen is.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 24277Bericht R4F6GTX Automaat »

Op 2003-08-08 08:34, schreef cees en jantine:
zou de cilinderkop nog iets zijn ??, dan houdt ik mij namelijk aanbevolen. heb nog een lekkende bougie, kan ik er misschien een nieuwe kop op zetten.
eventueel ook heel het blok.
groet
cees
cylinderkop is nu als nieuw. Deze moet je regelen met Renault-Classique. De rest van de motor gaat er in ieder geval uit, dus dat kun je hebben voor weinig. Bak gaat er ook uit maar dat moet je ook met R-Clssq regelen. Mijn Sinpar motor + bak komt erin.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: R4F6GTX Automaat op 2003-08-09 00:15 ]</font>
an3s

Bericht: # 24285Bericht an3s »

Op 2003-08-08 23:51, schreef R4F6GTX Automaat:
Als ie stationair loopt doet de vaccuumvervroeger nog niks, maar de motor blijft erg rauw lopen.
Dat is wel zo, maar vaak heeft iemand bij een kapotte vacuumvervroeger geprobeerd het slechte lopen van de motor bij hogere toerentallen te compenseren door de verdeler te verdraaien waardoor hij juist stationair volkomen kut gaat draaien.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Plaats reactie