F6 cleon 956cc 44 pk
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Contacteer:
Re: F6 cleon 956cc 44 pk
Net een weekend aan het kloten geweest om de R5 motor in mijn F6 te lepelen.
Hij hangt er in.
Helaas loopt hij nog niet bij gebrek aan de juiste puntjes. Die zijn in bestelling bij Renault
Wat er in zat was zo gecorrodeerd dat hij geen vonk meer gaf.
Verder ook een poging gedaan mijn remschijven te vervangen, maar ik kreeg de rechter schijf niet van de fusee af.
Iemand een suggestie behalve hard rammen met een hamer en een blokje. Geen beweging in te krijgen.
Groet, Robert
Hij hangt er in.
Helaas loopt hij nog niet bij gebrek aan de juiste puntjes. Die zijn in bestelling bij Renault
Wat er in zat was zo gecorrodeerd dat hij geen vonk meer gaf.
Verder ook een poging gedaan mijn remschijven te vervangen, maar ik kreeg de rechter schijf niet van de fusee af.
Iemand een suggestie behalve hard rammen met een hamer en een blokje. Geen beweging in te krijgen.
Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
Krik eronder, hele fusee loshalen en op de werkbank van achteren eruit tikken. Wel oppassen met je voorwiellager, als de remschijf zo vast zit kan dit de demontage wel eens niet overleven.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Warm stoken...
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
En als je het verpest heb ik hier nog wel een vervangende wielophanging met remschijf liggen...
Rudolf
Rudolf
Je kunt de schijf soms van de fusee af persen door 3 schijfbouten te verwijderen en met langere bouten van dezelfde maat de schijf af te zetten tegen de fusee. Maar wat ik zo inschat zit de boel daar voor jou te vast voor.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
heren,
De remschijf zit met een passing op de naaf (en zit vast met 6 bouten). Probleem is nu dat de schijf en de naaf roesten en ze roesten eigenlijk aan elkaar vast. Nu is het gelukkig zo dat roest erg hard is en gemakkelijk breekt.
Wat wel eens helpt is het demonteren van de fusee. Ook draai je 3 van de 6 bouten geheel uit de naaf en de ander 3 enkele slagen los.
Vervolgens draai je de bankschroef zo ver open zodat de schijf tegen de zijkant van de bankschroef kunt drukken met de schijfnaaf dragend op de beide bekken. Je slaat nu met een grote hamer op de schijfnaaf. Draai de naaf enkele malen een stukje en sla op nieuw. Wat je doet is:
1) je breekt de roest tussen schijfnaaf en wielnaaf
2) rekt de schijfnaaf een beetje op
meestal komt hij dan wel los. Als je de schijfnaaf niet ondersteunt verniel je de lagers
vr gr Fons
ps je kunt ook alle 6 de bouten uit de schijf halen, maar dan is de kans groot dat de schijf op een onbewaakt moment loskomt en op je voet valt
De remschijf zit met een passing op de naaf (en zit vast met 6 bouten). Probleem is nu dat de schijf en de naaf roesten en ze roesten eigenlijk aan elkaar vast. Nu is het gelukkig zo dat roest erg hard is en gemakkelijk breekt.
Wat wel eens helpt is het demonteren van de fusee. Ook draai je 3 van de 6 bouten geheel uit de naaf en de ander 3 enkele slagen los.
Vervolgens draai je de bankschroef zo ver open zodat de schijf tegen de zijkant van de bankschroef kunt drukken met de schijfnaaf dragend op de beide bekken. Je slaat nu met een grote hamer op de schijfnaaf. Draai de naaf enkele malen een stukje en sla op nieuw. Wat je doet is:
1) je breekt de roest tussen schijfnaaf en wielnaaf
2) rekt de schijfnaaf een beetje op
meestal komt hij dan wel los. Als je de schijfnaaf niet ondersteunt verniel je de lagers
vr gr Fons
ps je kunt ook alle 6 de bouten uit de schijf halen, maar dan is de kans groot dat de schijf op een onbewaakt moment loskomt en op je voet valt

Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- harbourseal
- Contacteer:
Beste respondenten
Helaas is niet het probleem dat ik mijn schijf niet los krijg, maar dat de schijf en de naaf niet van de fusee komt.
de linker zijde had ik wel helemaal los. De rechter zijde weet niet van wijken. In de olyslager staat dat je een passende trekker moet gebruiken en op het engelse forum het blokje en de bankhamer.
Welke soort trekker moet ik hiervoor hebben. Of eerder iets waarmee ik het zaakje los druk.
Bedankt voor het aanbod voor een andere fusee met schijf, maar het gaat er om dat mijn schijven wat dun geworden zijn en waarschijnlijk de volgende keuring niet meer halen. Ik heb al nieuwe liggen.
Groet, Robert
Helaas is niet het probleem dat ik mijn schijf niet los krijg, maar dat de schijf en de naaf niet van de fusee komt.
de linker zijde had ik wel helemaal los. De rechter zijde weet niet van wijken. In de olyslager staat dat je een passende trekker moet gebruiken en op het engelse forum het blokje en de bankhamer.
Welke soort trekker moet ik hiervoor hebben. Of eerder iets waarmee ik het zaakje los druk.
Bedankt voor het aanbod voor een andere fusee met schijf, maar het gaat er om dat mijn schijven wat dun geworden zijn en waarschijnlijk de volgende keuring niet meer halen. Ik heb al nieuwe liggen.
Groet, Robert
Twingo Benetton 1996
Twingo Benetton 1996
-
@robert
je krijgt de naaf niet uit het lager? Dan is de Truc van Oikido, waaraan Bertje trefereert, met de drie lange M8 bouten de goede weg.
vrgr Fons
maar dat de schijf en de naaf niet van de fusee
je krijgt de naaf niet uit het lager? Dan is de Truc van Oikido, waaraan Bertje trefereert, met de drie lange M8 bouten de goede weg.
vrgr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
- harbourseal
- Contacteer:
Die zal ik dan de komende week eens proberen. M8 dus, hoe lang moet die dan zijn?RVIER schreef:@robertmaar dat de schijf en de naaf niet van de fusee
vrgr Fons
Twingo Benetton 1996
Twingo Benetton 1996
Ik had een paar maanden terug een soortgelijk probleem toen ik bij Patrick zijn Trekker kon gebruiken (een soort hamer inversie ding dat je op de plek van het wiel monteert) waarbij de linker zijde zelfs daar haast niet de flens + 1 lager van de Fusee + 1 lager los kwam... Bleek de flens krom ! ipv de schijf waar ik vanuit was gegaan... Kwam daar natuurlijk pas achter na de montage van de nieuwe schijf... dat wilde ook al niet lekker... en daarna kwam die echt helemaal haast niet meer los... uiteindelijk een hele Fusee + Lagers ter plekke geleverd kunnen krijgen, en daar de nieuwe schijf op gemonteerd
.. De rechter zijde was met enkele tikken los. 

- harbourseal
- Contacteer:
Help !!!!!!!!!!!!
Hoi allemaal,
Ben het spoor even kwijt,
De 956 wil niet starten.
Heb een vonk Puntje staat globaal op BDP.
Ik lijk ook benzine te hebben.
Als ik hem start alleen maar ploffen en rook uit de carburateur en ook een keer een steekvlam.
Ik kom er alleen niet meer uit. Suggesties graag en of lijfelijke hulp.
Groet, Robert
Ben het spoor even kwijt,
De 956 wil niet starten.
Heb een vonk Puntje staat globaal op BDP.
Ik lijk ook benzine te hebben.
Als ik hem start alleen maar ploffen en rook uit de carburateur en ook een keer een steekvlam.
Ik kom er alleen niet meer uit. Suggesties graag en of lijfelijke hulp.
Groet, Robert
Twingo Benetton 1996
Twingo Benetton 1996
Ontstekings volgorde...of onsteking verkeerd om...
- harbourseal
- Contacteer:
1-3-4-2 met de wijzers van de klok mee. Eerste cilinder aan de kant van de versnellingsbak.
Ik heb een SEV Marschal cassette puntje set kan er volgens mij maar op een manier in. Ben het nu even zat, morgen probeer ik hem wel even om te draaien. misschien dat het helpt.
Groet, Robert
Ik heb een SEV Marschal cassette puntje set kan er volgens mij maar op een manier in. Ben het nu even zat, morgen probeer ik hem wel even om te draaien. misschien dat het helpt.
Groet, Robert
Twingo Benetton 1996
Twingo Benetton 1996
-
1e cyl op verdeler wijst gewoonlijk richting accu... of zelf nog iets verder naar rechts, zo ongeveer midden voorwiel.....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"